Fødselsbag

Her ble det pakket en nødbag i helga da jeg hadde mange, vonde kynnere [emoji85] det gikk heldigvis over, var nok bare litt for voldsom med nestingen [emoji28]
 
Da jeg gikk gravid sist starta jeg å pakke bagen da jeg var 36+2. Hadde da ikke alt klart, og pakket kun det jeg hadde (joggebukse, stor skjorte, litt til babyen). Samme natt starta fødselen.

Jeg tenker nå at jeg skal ha bagen klar til jeg er rundt 34-35 uker. Min liste er ikke ferdig, og jeg får mye tips fra forumet, tusen takk :)

Min liste så langt : god joggebukse, truser som man får plass til store bind, og ett sett skifteklær og ullsokker. Litt klær til babyen, ullsokker, hentesett. Kamera,videokamera og ladder. Dusjsåpe og shampoo (liker ikke de som er på sykehuset). Toalettsaker. Helsekort.
 
Tror jeg har tenkt på baggen, men har ikke kommet videre enn det :p
 
Har bursdag i mars og ønsker meg da ammeklær og nytt koffertsett (stor og liten). Får se hva jeg får i gave og pakker deretter.

Blir et par sett med behagelige joggebukser/gensere og tights, kanskje treningstighs da de strammer litt og jeg føler meg litt freshere? ;) + ammetopp og ammebh.

Til dere som har født før og delt rom med andre; hva sov dere i? Vi har hatt familierom hver gang til nå.. greit å være forberedt på å ikke få det nå.

Til baby blir det
  • 1 sparkebukse og 1 body i ull (str 50)
  • Natttøy str 50/56
  • Hjemmestrikka kosepose
  • Body og bukse (str 50)
  • Lue, sokker, strømpebukse (50/56)
  • Et sett med klær i str 56
Har ikke planer om å være mer på sykehuset enn nødvendig da vi har to barn hjemme også. De har klær på sykehuset om nødvendig, men håper å bli der maks 2 dager.
 
Hva har dere pakket i? Trillekoffert? Bag? Stor eller liten?

Jeg får vel begynne å tenke på litt pakking etterhvert, selv om det enda er i overkant av 7 uker til termin. Må nok kjøpe inn en billig joggebukse eller to, har bare 1 som har plass til magen, og den er jo enten i bruk eller til vask :rolleyes:
 
Tøy til babyen - body x2, strømpebukse x2, nattøy, hentesett, utedress, tykke sokker, teppe, lue.

Tøy til meg - undertøy, god bukse og stor genser, T-skjorte.

Toalettsaker - tannkrem, tannbørste, bodylotion, shampoo, balsam, såpe, leppepomade, mascara.

Bedøvelseskrem
Ammeinnlegg
Bind
Salt kjeks/chips
Mobillader
Smokk
Mykt dopapir
Gave til storesøsken
 
Hva har dere pakket i? Trillekoffert? Bag? Stor eller liten?

Jeg får vel begynne å tenke på litt pakking etterhvert, selv om det enda er i overkant av 7 uker til termin. Må nok kjøpe inn en billig joggebukse eller to, har bare 1 som har plass til magen, og den er jo enten i bruk eller til vask :rolleyes:

Tenkte å pakke i liten håndbagasje som har masse praktiske separate lommer til babyting og mine ting. Når det kommer til bukse har jeg kjøpt basic vid bukse for 179kr på cubus etter anbefalinger inne på flere terminforum:)
 
Hva har dere pakket i? Trillekoffert? Bag? Stor eller liten?

Jeg får vel begynne å tenke på litt pakking etterhvert, selv om det enda er i overkant av 7 uker til termin. Må nok kjøpe inn en billig joggebukse eller to, har bare 1 som har plass til magen, og den er jo enten i bruk eller til vask :rolleyes:

Pakker i stelleveska like godt [emoji85]
 
Nå tror jeg at jeg begynner å nærme meg en bag som kan tas med når det skjer noe :p har pakket stelleveska med slikt jeg tenker jeg vil ha med i den fremover, pluss hentesettet, enda jeg ikke aner hva jeg kommer til å like å ha med i den. I tillegg har jeg pakket bag til sykehuset sånn ca ferdig med ting til meg/mann og noen bodyer.. så får vi se om den trengs om to uker til keisersnitt eller om de prøver ytre vending så jeg skal prøve vaginal fødsel etter det :) spennende tid fremover
 
Nå er det nesten en måned siden jeg skrev at jeg skulle pakke fødebagen, men hittil ikke gjort noe som helst. I går begynte samboeren å bli litt småstresset for at den ikke var på plass, så har fått i oppgave å legge frem litt ting til han kommer hjem fra jobb :p Har vært på nærbutikken og kjøpt noen nøtter, nattbind og en ny tannbørste, så nå sitter jeg tungpust på sofaen og venter på å bli klar til neste trinn: finne frem joggebukser:wacky:
 
Haha ser at jeg startet tråden 31.01 og enda ikke pakket noen bag[emoji85] lagt en nattkjole fra change og en godbukse fra cubus i den da, så teknisk sett har jeg jo startet[emoji849] tenker å pakke alt iløpet av de kommende ukene
 
Er ferdig å pakke stellebagen til sykehuset, så småen får alt han trenger hvertfall [emoji4] fødebagen med mine og bf sine ting i tar lenger tid [emoji28] er vel ca halvferdig med den.
Gleder meg veldig nå, for har kjøpt inn en spekepølse jeg skal ha med; og den frister så utrolig mye nå! [emoji23]
 
Er ferdig å pakke stellebagen til sykehuset, så småen får alt han trenger hvertfall [emoji4] fødebagen med mine og bf sine ting i tar lenger tid [emoji28] er vel ca halvferdig med den.
Gleder meg veldig nå, for har kjøpt inn en spekepølse jeg skal ha med; og den frister så utrolig mye nå! [emoji23]

Her har jeg satt opp en handleliste til mannen med mat og pålegg som skal være handlet inn til vi kommer hjem fra sykehuset. Spekemat er selvsagt med[emoji16]
 
Back
Topp