Stell av baby

Ingen. Babyolje (ikke mineralolje) på kluten ved bleieskift er vel det eneste jeg har brukt på noen av de. Bittelitt salve ved eventuell sårhet.

Brukte litt babyolje i badevannet hvis han var tørr i huden, og evt. til å vaske bort avføring, også Purelan+morsmelk på eksem og sår hud. Ellers ingenting.
Det er ikke nødvendig.

Bepanthen til sår stump, olje i vannet på grunn av atopisk eksem og annet fuktighetskrem for dette. Exoderma, eller hva den nå heter.

Kun tørr engangsklut og vann til bleieskift.

Brukte bare tørre kluter med vann. Har ei jente med litt atopisk hud. Etter at hun var et halvt år gammel begynte vi med karbamidkrem (som vi får gratis på resept) om kvelden. Og hun bader sjelden.

Babyolje ved bading og på tørre engangskluter hvis de har hatt litt rødhet.

Babyolje på kluten ved behov og i vannet, bephabten eller inotyol ved sår stump (og kortison og canoderm ved eksem, men det anser jeg ikke som babystell da, de er resept pga behov)

Ingen kremer ellernoe til daglig stell, trengs ikke med mindre barnet har en sykdom :) Bedre å la huden få jobbe selv.

Ved behov bruker vi babyolje og potetmel ved bleieskift, inotyol har vi treng noen få henger bare :)

Har alltid hatt inotyol og babyolje i hus, men bruker det sjelden.
Potetmel til smårød stump, inotyol ved større utslett. Myke kluter med rent vann ved stell. Babyolje i badevannet ved tørr hud.

Vann og olje til rumpe. Olje i badevannet :-) hvis bæsjen sitter hardt så kan jeg en sjelden gang bruke mild såpe eller en våtserviett, men olje tar det meste :-)

Bruker ikke noe til vanlig, tar gjerne litt lano i håret hennes når det vaskes, men det er en gang i uken. Hun har en del hår!

Hun fikk utslett av sinksalve, så nå når vi ikke bruker noe, og vasker helst bare med vann, så er hun ikke noe sår:)

Tørre engangskluter, inotyol og saltvannsdråper har alltid vært i hus.

Uparfymert babyolje.

Ellers ved behov: sjampo, zinksalve og bodylotion.

Brukte babyolje i badevannet og inotyol ved behov. Nå trengte yngste mer inotyol enn eldste. Men han sliter med mye magesyre som også kommer ut den veien. Bleie på i 1 min der og han er sår de dagene det er surt.

Babyolje til badevann og bæsjebleier (enklere å tørke, dr Greve sin for den inneholder pleiende ingredienser.

Sårsalve Aselli til sår stump.

Tørre engangskluter hjemme og Libero one touch på tur.

Brukte litt pulver da hun var baby for det forebygget bleieutslett men etter tre fire mnd var det ikke nødvendig lenger :)

Babyolje når hun bader. Bruker kluter med vann til stell, lager noen ganger til kluter med kokosolje. Brukte inotyol de første ukene når hun var veldig sår, men nå er hun aldri sår lenger. Lar henne ligge litt uten bleie når vi skifter så får hun luftet stumpen litt.

Brukte Burts bees sin babyolje til bading, og stell hvis det var vanskelig å få bort bæsj. Inotyol brukte vi sjelden, men bepanthen var fin for sår stump, stort sett brukte vi bare litt potetmel og lot han få ligge uten bleie og lufte seg en stund. Syns også den allround-salven i stor krukke fra burts bees var god, den kunne brukes på alt fra tørr hud til såre brystvorter. Kommer nok til å kjøpe de samme produktene denne gangen også, mini bruker fremdeles babyolja i badekaret :)

Lykkelig som liten sin badeolje, i badevannet og på kluten ved bleieskift. Og potetmel ved rød stump + inotyol hvis hun er skikkelig sår.

Og aldri våtservietter.. Jeg har en pakke i sekken jeg bruker på tur i tilfelle vi må krise-skifte. Men har også kjøpt en boks med lokk for å lage egne våtservietter for å ha i sekken/stelleveska. Der er plana å bruke kakaosmør og kokosolje [emoji6]

Back
Topp