Kristinawe blir mamma ❤

Dessverre ingenting spennende som har skjedd her enda. 37+0 idag og er plutselig blitt driiiitlei! Og det er jo dumt når jeg også kan gå over termindato... har fått befaling fra sykehuset om å ta det mest mulig med ro og får heller ikke kjøre bil. Det er så utrolig kjedelig og jeg går på veggen snart. I tillegg er det skikkelig tungt, jeg har hodepine hver dag og halsbrannen og tungpustheten er så ille som aldri før. Huff jaja, dette var dagens utblåsning fra meg! Fått ny kontroll på sykehuset 4 oktober, men håper han kommer før den tid [emoji12]
Gleder meg så utrolig mye til å hilse på gullet vårt nå! Han er sååååååå velkommen! [emoji170][emoji170]
 
28f88ed9e9e5e4fc1ca75ef19dbf5051.jpg

Og sånn ser jeg ut!
 
Huffda! Jeg husker sååå godt hvordan det der var, de siste ukene og dagene var noe dritt! Og jeg var så lei av mas at blæh! Lov å syns litt synd i seg selv på slutten. Jeg husker jeg sov til langt på dag og dusja i evigheter minst to ganger om dagen bare for å få tiden til å gå[emoji36]
 
Dessverre ingenting spennende som har skjedd her enda. 37+0 idag og er plutselig blitt driiiitlei! Og det er jo dumt når jeg også kan gå over termindato... har fått befaling fra sykehuset om å ta det mest mulig med ro og får heller ikke kjøre bil. Det er så utrolig kjedelig og jeg går på veggen snart. I tillegg er det skikkelig tungt, jeg har hodepine hver dag og halsbrannen og tungpustheten er så ille som aldri før. Huff jaja, dette var dagens utblåsning fra meg! Fått ny kontroll på sykehuset 4 oktober, men håper han kommer før den tid [emoji12]
Gleder meg så utrolig mye til å hilse på gullet vårt nå! Han er sååååååå velkommen! [emoji170][emoji170]

Uff, det hørtes mildt sagt ikke noe ålreit ut! Håper han kommer snart så du slipper å ha det sånn noe særlig lenger :)

Jeg følger med og venter i spenning :D
 
Var på kontroll på sykehuset idag pga mistanke om preeklampsi på tirsdag og tilstanden var den samme idag. Går på blodtrykksmedisin og har fått protein i urin. I tillegg var blodstrømmen i hodet på baby litt avvikende, noe som også tyder på preeklampsi. Deretter ble det bestemt at jeg skal settes igang på mandag! [emoji33] plutselig ble alt veldig virkelig og raart.. er 38+3 på mandag. I løpet av neste uke er vi mor og far [emoji7][emoji173]️ gleder meg utrolig mye til å møte gutten vår! Og håper at forløpet går greit. Skummelt og spennende [emoji16] denne helgen må vi nyte som kjærester bare oss to [emoji8]
 
Var på kontroll på sykehuset idag pga mistanke om preeklampsi på tirsdag og tilstanden var den samme idag. Går på blodtrykksmedisin og har fått protein i urin. I tillegg var blodstrømmen i hodet på baby litt avvikende, noe som også tyder på preeklampsi. Deretter ble det bestemt at jeg skal settes igang på mandag! [emoji33] plutselig ble alt veldig virkelig og raart.. er 38+3 på mandag. I løpet av neste uke er vi mor og far [emoji7][emoji173]️ gleder meg utrolig mye til å møte gutten vår! Og håper at forløpet går greit. Skummelt og spennende [emoji16] denne helgen må vi nyte som kjærester bare oss to [emoji8]

Oi woooow! Så artig! Masse masse lykke til[emoji2]
 
Var på kontroll på sykehuset idag pga mistanke om preeklampsi på tirsdag og tilstanden var den samme idag. Går på blodtrykksmedisin og har fått protein i urin. I tillegg var blodstrømmen i hodet på baby litt avvikende, noe som også tyder på preeklampsi. Deretter ble det bestemt at jeg skal settes igang på mandag! [emoji33] plutselig ble alt veldig virkelig og raart.. er 38+3 på mandag. I løpet av neste uke er vi mor og far [emoji7][emoji173]️ gleder meg utrolig mye til å møte gutten vår! Og håper at forløpet går greit. Skummelt og spennende [emoji16] denne helgen må vi nyte som kjærester bare oss to [emoji8]

Oi, så spennende! :) Prøv å nyte den aller siste tiden, både med magen og sammen, og lykke til ❤️
 
Liten forandring i planene. Ble innlagt idag pga forverring, så nå har de planlagt igangsetting i morgen [emoji2] wæææ [emoji33] spennende! [emoji173]️[emoji7]
 
Håper det går bra med dere:)
 
Gratulerer igjen med lille Theodor! :) Håper alt står bra til og at dere nyter den nye tilværelsen ❤️
 
Her kommer fødselshistorien min for de som orker å lese!
Jeg ble innlagt lørdag 30. september pga synsforstyrrelser, høyt blodtrykk og mild preeklampsi. Søndag formiddag ble det satt inn ballong og jeg var ikke moden. Mandag formiddag falt ballongen ut og hadde da kanskje 2cm åpning ca. Da ble det satt inn en hormontampong ca kl 12. Samboer kom på sykehuset etter jobb i 3-tiden og da hadde ingenting skjedd. Men rundt en time etterpå begynte jeg å få svake rier, og de varte egentlig ganske lenge. De var helt ok, ikke veldig vonde men ganske hyppige. Fikk en tablett Paralgin Forte som lindret. I 9-tiden på kvelden ble hormontampongen tatt ut fordi riene kom så hyppig og de ville ikke at det skulle bli for intenst. Da hadde jeg faktisk 5cm åpning. Riene fortsatte ganske likedan utover kvelden/natta og jeg fikk en Paralgin til som jeg fikk sovet litt på i 2-tiden. I 5-tiden begynte det virkelig å ta seg opp og jeg ble sjekket for åpning, fortsatt 5cm. Jeg ville ikke ha epidural og tenkte å prøve lystgass, men akkurat da var det ingen fødestuer med lystgass ledig. Da gikk jeg i dusjen for å prøve å lindre, og riene ble verre og verre når jeg sto inni der. Når jeg kom ut derifra satte jordmor en sprøyte med saltvann i mageskinnet på meg, det hjalp ingenting og synes mest det gjorde ting verre da det svidde sånn. Jeg holdt ut og fikk tildelt en fødestue ca kvart på 7. Jeg gikk dit selv og gikk på do når jeg kom inn dit. Så fikk jeg prøve lystgassen og jeg vet ikke helt om den funket eller ikke, jeg var så fokusert på riene og ble litt svimmel av den. Når jeg la meg på senga så gikk plutselig vannet og da hadde jeg 9-10 cm åpning. 5 min senere ropte jeg til jordmora at jeg fikk trykketrang og da var det full åpning og jeg kunne presse. Lille Theodor kom i en rekordfart på bare noen få pressrier og han ble født kl 07:17. Vi var altså på fødestua i en halvtime og jeg var i aktiv fødsel i bare 2-3 timer. Revnet littegrann bare og fikk noen sting utvendig - var ikke vondt å sy. Fikk lille på brystet med en gang og han begynte umiddelbart å lete etter pupp. Og så er han blitt en skikkelig puppegutt og ja [emoji23]
Alt i alt sitter jeg igjen med en veldig god opplevelse og har så å si glemt smertene. Veldig flott jordmor og barnepleier! Og utrolig god støtte i min helt fantastiske samboer og barnefar [emoji173]️ som har vært like fantastisk i barseltida!! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten han altså.
Den første uka var ganske tøff med lite søvn og mye amming. Jeg gråt ganske mye og var veldig sliten. Nå er lille blitt 4 uker og alt går mye bedre. Vi er blitt godt kjent og koser oss masse! Det er så fantastisk å ha en sånn liten vakker krabat [emoji173]️ vi er så forelsket!
1daea3fcb04d981a12d579f22e91d9b9.jpg
 
Så godt å høre fra dere[emoji173]️ kos dere masse, den dyrebare nyfødttiden flyr avgårde
 
Back
Topp