Kreft

Vidorra

Forumet er livet
Assistert-jentene
♡Junigull 2016♡
Noen som kjenner noen som har overlevd endetarmskreft med spredning? Eventuelt kreft med spredning uten at prognosene har vært kjempegode? Vil dere skrive litt om historien i så fall? Vil helst ikke høre historier hvor det ikke har gått bra. Vet veldig godt at det er flest av de...
 
  • Liker
Reactions: BMC
Ingen erfaring desverre som er noe å si noe om. Men sender en stor klem.
 
En i min familie hadde det.
Han levde i 17 år etter at de sa at han hadde 2 år igjen, og ble erklært kreftfri 7 år etter at det ble oppdaget spredning. Han ble aldri erklært frisk, bare kreftfri.

Aner ikke noe om hvilken behandling han fikk eller noe, og husker ikke at han var spesielt syk heller, men vet at det var en periode vi ikke kunne besøke han på grunn av behandling, men det er så lenge siden at jeg har mange gode minner av ham etterpå. Spurte heller aldri, for han var jo ikke kreften, så det snakket vi i grunnen ikke om.
 
Jeg kjenner ei. Det er riktignok tykktarmskreft (vet ikke nøyaktig anatomisk lokalisering), men såvidt jeg husker er endetarmen en anatomisk del av tykktarmen med nokså lik cellebiologi som tykktarm. Mener også at de gjerne omtales som kolorektal cancer, da de to gjerne utgår fra like celletyper men bare ulike deler av tykktarmen.

I alle fall! De fant modertumor i tykktarm og metastaser (flertall) i lever og lunger. Hun fikk cellegift og lungemetastasene forsvant i sin helhet. Hun fikk flere kurer før de opererte tumor i tarmen. Videre var levermetastasen fremdeles inoperabel da den omfattet for mye av lever. Hun ble søkt inn i et prosjekt hvor tilfeller som hennes ble behandlet med levertransplantasjon. Hun ble inkludert i prosjektet og fikk masse aggresiv cytostatika for å ta eventuelle mikrotumorer. Etter tre mnd i transplantasjonskø fikk hun ny lever. Det er snart 5 år siden nå, at hun var ferdig behandlet. Har vært helt uten tegn til tilbakefall på alle kontroller, inkludert en halvårlig nå nylig.
 
Last edited:
Jeg kjenner to som har overlevd endetarms kreft, ene hadde spredning og andre hadde ikke.

Begge er kreftfri i dag.

Du kan ta kontakt på Pm eller privaten, vil ikke skrive mye på åpent om andres sykdom.

Klem
 
Jeg kjenner ei. Det er riktignok tykktarmskreft (vet ikke nøyaktig anatomisk lokalisering), men såvidt jeg husker er endetarmen en anatomisk del av tykktarmen med nokså lik cellebiologi som tykktarm. Mener også at de gjerne omtales som kolorektal cancer, da de to gjerne utgår fra like celletyper men bare ulike deler av tykktarmen.

I alle fall! De fant modertumor i tykktarm og metastaser (flertall) i lever og lunger. Hun fikk cellegift og lungemetastasene forsvant i sin helhet. Hun fikk flere kurer før de opererte tumor i tarmen. Videre var levermetastasen fremdeles inoperabel da den omfattet for mye av lever. Hun ble søkt inn i et prosjekt hvor tilfeller som hennes ble behandlet med levertransplantasjon. Hun ble inkludert i prosjektet og fikk masse aggresiv cytostatika for å ta eventuelle mikrotumorer. Etter tre mnd i transplantasjonskø fikk hun ny lever. Det er snart 5 år siden nå, at hun var ferdig behandlet. Har vært helt uten tegn til tilbakefall på alle kontroller, inkludert en halvårlig nå nylig.

Forøvrig er hun veldig frisk og rask! Kjempegod form, sprek og spretten :)
 
Last edited:
Kjenner ei (nær familie, men skriver ikke mer enn det) som hadde endetarmskreft, hadde utlagt tarm i en periode, men fikk den operert inn igjen og er nå erklært kreftfri.

Hun har fått fatigue (utmattelsessykdom) som følge av den tøffe behandlingen, men hun er ellers frisk og har det bra:)
 
Herregud. Griiin... Jeg blir helt skjelven av å lese dette... Jeg er i en sånn liten prosentgruppe, hvor alt liksom er på min side. Så de har absolutt tro på kurativ behandling. I tillegg til alt som fantes av behandling, har vi også immunterapi nå.

Måtte spørre, fordi etter at jeg skrev et innlegg på Facebook om diagnosen min, så fikk jeg svært mange fine meldinger. Jeg fikk også meldinger fra flere hvor personene ikke hadde overlevd. Trengte å høre om noen som har klart det jeg[emoji173]️
 
Du er i tankene mine støtt og stadig Vidorra [emoji173]️ er noe dritt du er gjennom nå, men du skal komme deg gjennom det [emoji173]️
 
Kjære Vidorra❤️ Så trist å lese at du har fått kreft!:sad010 Håper inderlig at du er en av de som blir helt friske❤️ Sender mange klemmer❤️❤️❤️
 
Huff det var trist å lese :( min svigerfar hadde kreft med spredning , og er kreftfri i dag❤️❤️ Masse lykke til og styrkeklemmer ❤️❤️Dette skal og må gå fint . Heier på deg!
 
Noen som kjenner noen som har overlevd endetarmskreft med spredning? Eventuelt kreft med spredning uten at prognosene har vært kjempegode? Vil dere skrive litt om historien i så fall? Vil helst ikke høre historier hvor det ikke har gått bra. Vet veldig godt at det er flest av de...
Hvordan går det med deg?:Heartred
 
Back
Topp