Bæresjal

Skvirevippen

Forumet er livet
Marsboerne 20 18
Har lyst til å kjøpe et bæresjal og ser på forskjellige typene, hittil ser close caboo enklest ut, men det er også dyrest, nesten doble prisen av et man knyter selv.

Noen erfaringer?

Baby k’tan :) Syns den er fantastisk! Prøvd bare på venninnes lille, men helt frelst. Svarte pent nei når hun spurte om jeg ville kjøpe det knytesjalet hun hadde liggende for en billig penge. Syns knyting er slit! Dette ligner jo mer på et skjerf når man ikke har babyen i det :P

Baby k’tan :) Syns den er fantastisk! Prøvd bare på venninnes lille, men helt frelst. Svarte pent nei når hun spurte om jeg ville kjøpe det knytesjalet hun hadde liggende for en billig penge. Syns knyting er slit! Dette ligner jo mer på et skjerf når man ikke har babyen i det :P
Liker ideen med K'tan, og kan godt hende jeg ryker på en sånn etter hvert. Men det er en fordel om sjalet også kan knytes på pappaen, og da funker ikke k'tan [emoji14]

Liker ideen med K'tan, og kan godt hende jeg ryker på en sånn etter hvert. Men det er en fordel om sjalet også kan knytes på pappaen, og da funker ikke k'tan [emoji14]

Har liksom ikke det problemet her da jeg tviler på at samboer kommer til å bære, kanskje han bærer i bæreselen :)

Caboo kan bli litt varmt, ellers er elastisk sjal fint i starten. Men mange som selger caboo brukt til en rimelig penge på Finn og diverse bæregrupper :)

Har prøvd Moby Wrap tidligere. Tenker på et elastisk og et vevd sjal samt knytbar bæresele.
Ligger en butikk i Oslo jeg tenkte dra innom og høre i etter hvert.

Aldoria! Det er svalt og godt. Har hørt at Sino også skal være bra. Vi prøvde mobywrap og caboo, men hatet begge da vi ble så innmari varme og svette av de. Har du vurdert ringslynge?

Pappaen her i huset skulle forresten absolutt ikke bære i sjal :rolleyes: Det varte vel noen dager tror jeg.. Etter at han så hvor mye babyen trivdes fikk han meg til å knytte det på han :p Fordelen med sjal er jo at det er enkelt å tilpasse hver person, men det er jo en liten læringskurve der. Vi brukte elastisk sjal de første ukene, så gikk jeg over til vevd sjal da babyen var rundt 6 uker.

Aldoria! Det er svalt og godt. Har hørt at Sino også skal være bra. Vi prøvde mobywrap og caboo, men hatet begge da vi ble så innmari varme og svette av de. Har du vurdert ringslynge?
Har sett på aldoria, og heller mot det egentlig, så veldig svalt og godt ut. Håpa noen skulle foreslå det da det er en av de jeg har sett på [emoji14]

Har sett så vidt på ringslynge, men ønsker å prøve sjalet først i starten, synes det ser mer stabilt og trygt ut for nybegynner og med nyfødt. Eller?

Har sett på aldoria, og heller mot det egentlig, så veldig svalt og godt ut. Håpa noen skulle foreslå det da det er en av de jeg har sett på [emoji14]

Har sett så vidt på ringslynge, men ønsker å prøve sjalet først i starten, synes det ser mer stabilt og trygt ut for nybegynner og med nyfødt. Eller?
Veldig praktisk med ringslynge til korte ærend etc, men ville hatt sjal til langtidsbæring

Ja, jeg hadde absolutt valgt sjal foran RS. Tror du gjør et godt valg med Aldoria, har inntrykk av at mange er fornøyde med de :)

Du kan godt kjøpe et elastisk sjal brukt, slik som aldoria eller caboo. De fleste blir brukt i så kort tid at de ikke er slitt i det hele tatt. Ellers er det jo ikke noe i veien med å kjøpe et vevd sjal da de gjerne holder lengre(de er behagelig selv om ingen begynner å bli tung) :)
K'tan vet jeg mange strever med, fordi den ikke kan strammes og må kjøpes i perfekt størrelse. Da vil den kun passe den ene forelderen om dere er av forskjellig størrelse.
Du kan godt melde deg inn på 'kjøp og salg av bæretøy' på fb. Der finner du mye fint, og de vevde sjalene lønner seg å kjøpe brukt for da er de gjerne mye mykere enn om du kjøper de nye :P

Vi kjøpte close caboo på mimmis. Der avhenger prisen en del av farge, "Vanlig" pris er vel 1299, men vi kjøpte i en tydeligvis upopulær farge til 899, og da synes jeg det var helt overkommelig: https://www.mimmis.no/close-caboo-bomull-huckleberry

Nå ser jeg de har den til 899 også i grått: https://www.mimmis.no/close-caboo-beresjal-okologisk-steel-marl
Så det, men synes den fortsatt blir litt i dyreste laget når jeg ikke veit hvor mye det vil bli brukt.
Og når jeg så litt nærmere på det synes jeg den har veldig mye som henger på det, samtidig som at når jeg googler så sier mange det er varmt så tror jeg at det blir et vanlig sjal.
Men likte close caboo med at det bare var å stramme til da:)

Falt litt for ergobaby aura i mint [emoji7]
Står at det kan brukes opp til 13,6 kg,
Så noen hadde kommentert at aldoria var så langt så det ble mye "ekstra"..

Du kan godt kjøpe et elastisk sjal brukt, slik som aldoria eller caboo. De fleste blir brukt i så kort tid at de ikke er slitt i det hele tatt. Ellers er det jo ikke noe i veien med å kjøpe et vevd sjal da de gjerne holder lengre(de er behagelig selv om ingen begynner å bli tung) :)
K'tan vet jeg mange strever med, fordi den ikke kan strammes og må kjøpes i perfekt størrelse. Da vil den kun passe den ene forelderen om dere er av forskjellig størrelse.
Du kan godt melde deg inn på 'kjøp og salg av bæretøy' på fb. Der finner du mye fint, og de vevde sjalene lønner seg å kjøpe brukt for da er de gjerne mye mykere enn om du kjøper de nye :P
Kjøpte først K'tan (brukt, men ikke prøvd engang), og det funka fint noen uker, helt til mini begynte å sige litt. Gikk deretter over til cabooen(også kjøpt brukt, men kun prøvd), og får "montert" mini bedre på meg, og det kjennes mye bedre ut for rygg og nakke. Hadde jeg skulle velge om igjen, hadde jeg gått rett på cabooen. [emoji5]️

Elastisk sjal er fint å kjøpe brukt, uansett om det er caboo, k'tan eller knytesjal. Er de brukt til mange barn er litt av elastikken oppbrukt og bør ikke kjøpes, samme om de er vasket mye og hardt, men er de brukt lett til 1 barn (som de aller fleste er som selges), så er de et par hakk mykere og bedre å bruke til nyfødte :) Å kjøpe brukt er veldig kjekt med bæretøy, siden det aller meste blir bedre med litt bruk :) På vevde sjal er det ikke uvanlig at sjal lånes ut på ferie til andre for å bli brukt litt før de returneres til eier :P

Vi hadde caboo og brukte ihvertfall daglig de første 2 månedene, hadde ikke overlevd uten. Pappaen her var ikke supergira, men han spurte om å få prøve før mini var en uke gammel, og har bært masse :) Så det er fordelen med caboo/knytesjal, du er ikke avhengig av å få tak i rett størrelse, og kan brukes av flere mennesker. Caboo er lettere enn knytesjal da det bare er å stramme og så knyte for å feste. Vi hadde med vår caboo allerede på barsel og det var gull verdt, siden lille minien vår var et lite klistremerke som ikke hadde lest boka om at babyer liker vogn og sånn :P Så vi har bare bært og gjør det enda, mini er 20 måneder nå (sover i vogn i barnehagen da). Bruker litt vevd sjal og, skulle gjerne oppdaget det tidligere enn jeg gjorde, for det er og veldig behagelig og kjekt, og på noen måter lettere enn elastisk og, om du kjøper det rette vevde sjalet :)

Har du vurdert Close Caboo Lite? Den er av mer svalt stoff enn den "vanlige" cabooen :)
Jeg og mannen har bært mye i cabooen! Anbefaler også storchenwiege babycarrier fra naturligbarn.no, det er en sele i sjalstoff.
Mannen her hadde heller ikke tenkt å bære, men det forandret seg fort! :)

Jeg har aldri prøvd sjal før og er egentlig livredd for det i tilfelle babyen bare faller ut.
men har bestemt meg for å kjøpe Moby Wrap og så får jeg bare prøve meg frem og se om frykten forsvinner,. :)

Jeg har aldri prøvd sjal før og er egentlig livredd for det i tilfelle babyen bare faller ut.
men har bestemt meg for å kjøpe Moby Wrap og så får jeg bare prøve meg frem og se om frykten forsvinner,. :)
I begynnelsen vil du sikkert holde bak hodet i tillegg, men får du det riktig så ligger babyen veldig trygt og godt

Back
Topp