BeSafe ISi pluss

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Har noen erfaring med hvordan mann fester dette setet? D er ikke isofix-versjonen av setet. Må det festes i setet foran??
 
Har noen erfaring med hvordan mann fester dette setet? D er ikke isofix-versjonen av setet. Må det festes i setet foran??

Forankringsstroppene skal festes så nærme gulvet som mulig. Om du har forankringsringer i skinnene så fester de du der. Ellers kan du feste de rundt skinnene om du har mulighet til det. Hvis ikke det går så kan du feste de mellom seterygg og setet på passasjerstolen men da kan du ikke stille passasjerstolen etter bilstolen er festa
 
Vi har festa i passasjersetet. Det er uansett for trangt til å sitte foran med barnesete i bilen vår. Så når vi skal ut og kjøre, sitter jeg og babyen bak.
 
Vi har festa i passasjersetet. Det er uansett for trangt til å sitte foran med barnesete i bilen vår. Så når vi skal ut og kjøre, sitter jeg og babyen bak.

D er ikke akkurat problemet med en Skoda superb [emoji15] [emoji28] vi tittet på video av monteringen, og d slo oss at vi aldri kan ha setet helt bak til barnesetet, fordi da sitter vi så langt bak som passasjer!
 
Forankringsstroppene skal festes så nærme gulvet som mulig. Om du har forankringsringer i skinnene så fester de du der. Ellers kan du feste de rundt skinnene om du har mulighet til det. Hvis ikke det går så kan du feste de mellom seterygg og setet på passasjerstolen men da kan du ikke stille passasjerstolen etter bilstolen er festa

Takk!!!! Skal jeg løpe ut og sjekke om vi har [emoji38]
 
D er ikke akkurat problemet med en Skoda superb [emoji15] [emoji28] vi tittet på video av monteringen, og d slo oss at vi aldri kan ha setet helt bak til barnesetet, fordi da sitter vi så langt bak som passasjer!

Å, så deilig! Jeg vil også ha Skoda Superb! Men mannen vil vente med å kjøpe ny bil! [emoji30] Det er så trangt i bilen vår! [emoji30]
 
Du kan kjøpe forankringsringer å sette inn i bilen også :) du kan kjøpe de på Biltema for eksempel. Skrur ut skruen på skinna, legger forankringsringen under skinna og skrur inn igjen skruen :)

Fæææncy! Mannen er imponert over svaret ditt her! [emoji3] da slipper vi å ha stolryggen helt inntil barnesetet sant?
 
Anbefaler dere den ;-)

Elsker bilen vår, men den er altså for liten. Får nok overtalt han til slutt. Enten er bilene han helst vil ha for dyr, eller så er det noe annet. Nå ville han vente. Blir vi en til, har vi ikke noe valg, da må vi ha ny bil.
 
Takk for tips, men monteringen er jeg ikke så usikker på :) butikken hjelper oss også med monteringen ved kjøp [emoji3]

Det er absolutt ikke noe å stole på, dessverre. De vet ofte lite til ingenting om sikkerheten. Jeg kan si med nesten 100% sikkerhet at de f.eks ikke vil måle hellingen, eller engang nevne den, selv om den er veldig viktig.
Det er også viktig at dere kan det selv. Prøv stolen i bilen, helst med barnet oppi, sjekk helling. :)
Vit også at med denne stolen, må dere kjøpe enda en ny stol før barnet skal over i beltestol (fremover) om 4-5+ år.
Mange barn får fort liten plass i den (ikke at det er farlig så lenge hodet ikke når over kanten), og bøylen kan gjøre det vanskelig å få stolen til å passe i noen biler.
Pass forresten på at kardangtunnelen ikke er myk, hvis dere skal ha stolen i midten.
Og pass på avstanden til forsetene. (Og skru av airbagen hvis dere skal ha den i forsetet.)
 
D er ikke akkurat problemet med en Skoda superb [emoji15] [emoji28] vi tittet på video av monteringen, og d slo oss at vi aldri kan ha setet helt bak til barnesetet, fordi da sitter vi så langt bak som passasjer!

Vi har sett på Skoda superb. For en romslig bil!!! Perfekt til småbarnsfamilier. Men sitter litt på gjerdet når det gjelder selve kjøpet. Null peiling på Skoda. Vi har kun kjørt tyskebiler. Har du kanskje noen pros og cons når det gjelder bilen?

Beklager avsporing forresten! [emoji15]
 
Vi har sett på Skoda superb. For en romslig bil!!! Perfekt til småbarnsfamilier. Men sitter litt på gjerdet når det gjelder selve kjøpet. Null peiling på Skoda. Vi har kun kjørt tyskebiler. Har du kanskje noen pros og cons når det gjelder bilen?

Beklager avsporing forresten! [emoji15]

Skoda er da tysk [emoji23][emoji85] Skoda er fra samme merke som Volkswagen
 
Vi har sett på Skoda superb. For en romslig bil!!! Perfekt til småbarnsfamilier. Men sitter litt på gjerdet når det gjelder selve kjøpet. Null peiling på Skoda. Vi har kun kjørt tyskebiler. Har du kanskje noen pros og cons når det gjelder bilen?

Beklager avsporing forresten! [emoji15]
Superb er en fantastisk bil med enorm koffert og plass! Deilig og kjøre og.
Er alltid fordeler og ulemper ved en bil.
Mest minus er alltid prisen:schocked028
 
Vi har sett på Skoda superb. For en romslig bil!!! Perfekt til småbarnsfamilier. Men sitter litt på gjerdet når det gjelder selve kjøpet. Null peiling på Skoda. Vi har kun kjørt tyskebiler. Har du kanskje noen pros og cons når det gjelder bilen?

Beklager avsporing forresten! [emoji15]

Du, jeg har mye å si om bilen! [emoji23] jeg skulle nemlig ha en annen bil, men gubben vant gjennom. Vi har en superb 2014, 4*4, 2.0, automat, og en skinnjakke. Bilen er import fra Sverige gjennom forhandler, med garanti i 2 år via autoconsept. Vi har hatt to tullefeil på bilen på garanti, null stress å få fikset.

Fordeler: stooooor god plass i bagasjerommet. Vi får inn hundebur og emmaljungavogna, og en bag. Det er en god stødig bil på veien, jeg føler meg veldig trygg. Veldig digg med alle de pipetingene som ber meg følge med på alt. Den kommer frem OVERALT, har ikke hatt en eneste utfordrende bakke eller sving enda, og vi kjører mye bondeveier. Den er ikke lav. Den er myk i bykjøring!

Ulemper: den er lang å lukeparkere (fordelen er at den kan lukeparkere av seg selv). Det er faktisk litt langt bak til baksetet, fra passasjersetet, så mister ungen noe, så må du bøye deg laaaaaangt bakover for å få tak i noe. Men dette er jo også positivt, fordi barna aldri får sparket i setene foran når de blir store nok [emoji23] jeg har kun en ting som er negativt med den egentlig, men d er fordi vi har valgt automatgir- d er dyr service i forhold til mange andre biler. Men samtidig, d er færre servicer på den kontra feks Volvo. Men prisen på service på girkassa utgjør 7000,- alene. Så velg manuelle gir evt, så blir d hyggeligere pris ;-)

MEN om du Ser på Volvo som er lik, så må du ut med 300 000,- mer nesten for å få d samme som i den vi har. Så d er ikke en så dyr vil som alle mener og tror. Selvfølgelig er d ille når du betaler 450 000 for en 1 år gammel superb, men hva må du ut med for en lik vil i Volvo, BMW, Audi eller Mercedes? Ganske mye mer er svaret! Og de er de eneste som matcher superb godt nok! [emoji23]
 
Det er absolutt ikke noe å stole på, dessverre. De vet ofte lite til ingenting om sikkerheten. Jeg kan si med nesten 100% sikkerhet at de f.eks ikke vil måle hellingen, eller engang nevne den, selv om den er veldig viktig.
Det er også viktig at dere kan det selv. Prøv stolen i bilen, helst med barnet oppi, sjekk helling. :)
Vit også at med denne stolen, må dere kjøpe enda en ny stol før barnet skal over i beltestol (fremover) om 4-5+ år.
Mange barn får fort liten plass i den (ikke at det er farlig så lenge hodet ikke når over kanten), og bøylen kan gjøre det vanskelig å få stolen til å passe i noen biler.
Pass forresten på at kardangtunnelen ikke er myk, hvis dere skal ha stolen i midten.
Og pass på avstanden til forsetene. (Og skru av airbagen hvis dere skal ha den i forsetet.)

Vel, jeg er da så «naiv og dum» at jeg stoler på kompetansen til de som jobber med dette som jeg velger å handle hos!
Om du lurer, jo, vi snakket om hellingen av barnesetet i bilen og hva som er opp mot sikkerhet, så jeg antar at de vi var hos kan jobben sin!
 
Vel, jeg er da så «naiv og dum» at jeg stoler på kompetansen til de som jobber med dette som jeg velger å handle hos!
Om du lurer, jo, vi snakket om hellingen av barnesetet i bilen og hva som er opp mot sikkerhet, så jeg antar at de vi var hos kan jobben sin!

Det finnes et fåtall, og ja, du er naiv, for de er ikke pålagt å kunne noe som helst, og de er som regel mer opptatt av å selge enn å sikre.
Hva taper du på å bli med i gruppen jeg foreslår? Jeg ser bare fordeler, men du velger selv.
 
Back
Topp