Du, jeg har mye å si om bilen! [emoji23] jeg skulle nemlig ha en annen bil, men gubben vant gjennom. Vi har en superb 2014, 4*4, 2.0, automat, og en skinnjakke. Bilen er import fra Sverige gjennom forhandler, med garanti i 2 år via autoconsept. Vi har hatt to tullefeil på bilen på garanti, null stress å få fikset.
Fordeler: stooooor god plass i bagasjerommet. Vi får inn hundebur og emmaljungavogna, og en bag. Det er en god stødig bil på veien, jeg føler meg veldig trygg. Veldig digg med alle de pipetingene som ber meg følge med på alt. Den kommer frem OVERALT, har ikke hatt en eneste utfordrende bakke eller sving enda, og vi kjører mye bondeveier. Den er ikke lav. Den er myk i bykjøring!
Ulemper: den er lang å lukeparkere (fordelen er at den kan lukeparkere av seg selv). Det er faktisk litt langt bak til baksetet, fra passasjersetet, så mister ungen noe, så må du bøye deg laaaaaangt bakover for å få tak i noe. Men dette er jo også positivt, fordi barna aldri får sparket i setene foran når de blir store nok [emoji23] jeg har kun en ting som er negativt med den egentlig, men d er fordi vi har valgt automatgir- d er dyr service i forhold til mange andre biler. Men samtidig, d er færre servicer på den kontra feks Volvo. Men prisen på service på girkassa utgjør 7000,- alene. Så velg manuelle gir evt, så blir d hyggeligere pris ;-)
MEN om du Ser på Volvo som er lik, så må du ut med 300 000,- mer nesten for å få d samme som i den vi har. Så d er ikke en så dyr vil som alle mener og tror. Selvfølgelig er d ille når du betaler 450 000 for en 1 år gammel superb, men hva må du ut med for en lik vil i Volvo, BMW, Audi eller Mercedes? Ganske mye mer er svaret! Og de er de eneste som matcher superb godt nok! [emoji23]