Skravletråd Januar

God ide:) La henne og få eierskap til lillesøsters rom :) blir en stor omvelting til å bli storesøster. Ble det her iallefall. Men nå er det ingen sjalusi lengre. Gir de lik oppmerksomhet (lettere når amminga ble stopp) og hun er utrolig glad i R :)

Så bra!
Tenker å la det rommet være åpent slik som hennes, så hun kan lege der inne eller på sitt rom som hun ønsker [emoji1360] foreløpig er hun veldig opptatt av at det var en smokk til O i den ene babypakken så den skal vi legge i senga så fort den er skrudd sammen [emoji85] håper det går bra med en til, er jo en ny hverdag for alle [emoji85]
Hvor stor aldersforskjell?

Mannen legger eldste ikveld. Jeg har akkurat gitt yngste siste flaska før kvelden og lar henne sovne i armene mine. Har byttet på hvem som legger ettersom eldste er begynt å tulle så veldig

Sover begge jentene nå?[emoji4]

Hva er det med disse jentene og å tulle med pappa under legging :p

Ikke at hun tuller mindre med meg da :p legger dere rundt 8?

Hun tuller med meg og [emoji23] idag var pappa bestemt på å prøve å legge halv 8 siden hun var så sliten, men det var visst bare tull [emoji85] vi legger mellom 19.30-20.30, når hun er trøtt [emoji85] før jul la vi 19.30 og hun sovna på maks 30 min, nå er alt av rutiner tull [emoji23] prøver på at hun sovner til 20 igjen da [emoji85]
Når pleier dere å legge? [emoji5]

Gleder meg sånn! [emoji7]
Og Ibo skal få være med så mye hun vil på å innrede rommet og være der så mye hun vil [emoji173]️ vi snakker en del om O, men hvor mye hun skjønner er jo noe annet [emoji85]

Så herlig at hun får være med på det som skjer[emoji7]

Så bra!
Tenker å la det rommet være åpent slik som hennes, så hun kan lege der inne eller på sitt rom som hun ønsker [emoji1360] foreløpig er hun veldig opptatt av at det var en smokk til O i den ene babypakken så den skal vi legge i senga så fort den er skrudd sammen [emoji85] håper det går bra med en til, er jo en ny hverdag for alle [emoji85]
Hvor stor aldersforskjell?

L er 2 år og 6 mnd igår. Og R var 5 mnd og igår. Så akkurat 2 år og 1 mnd mellom de :)

Hun tuller med meg og [emoji23] idag var pappa bestemt på å prøve å legge halv 8 siden hun var så sliten, men det var visst bare tull [emoji85] vi legger mellom 19.30-20.30, når hun er trøtt [emoji85] før jul la vi 19.30 og hun sovna på maks 30 min, nå er alt av rutiner tull [emoji23] prøver på at hun sovner til 20 igjen da [emoji85]
Når pleier dere å legge? [emoji5]

Godt pappaen tok intitiativ ;) trooor eldste er sovna nå. Det er stille iallefall. Vi legger 1930 fast :) og står opp senest 0715 fast hverdag som helg :) men merkelig nok er det helgene hun er oppe rundt 06 mens i hverdagene hender det ofte at hun ikke vil opp :p

Godt pappaen tok intitiativ ;) trooor eldste er sovna nå. Det er stille iallefall. Vi legger 1930 fast :) og står opp senest 0715 fast hverdag som helg :) men merkelig nok er det helgene hun er oppe rundt 06 mens i hverdagene hender det ofte at hun ikke vil opp :p
Er det ikke typisk?

Her er det morgen en plass mellom 6 og 6.30 på hverdag da. Og ungene er stort sett våken da i helga også

Typisk det da [emoji23]
Vi har sett an de dagene hvor vi ikke har gjort mye eller hun ikke virker sliten så har hun fått drøye legging litt, og i jula så har hun lagt seg senere - prøver å snu på det [emoji85]

Er det ikke typisk?

Her er det morgen en plass mellom 6 og 6.30 på hverdag da. Og ungene er stort sett våken da i helga også

Ja.. er jo i helgene de skulle ligget å dra seg lenge. Eldste prøvde seg på morgen 04 inatt. Det skjer bare ikke. Tidligst 6. Halv seks til nøden.

Typisk det da [emoji23]
Vi har sett an de dagene hvor vi ikke har gjort mye eller hun ikke virker sliten så har hun fått drøye legging litt, og i jula så har hun lagt seg senere - prøver å snu på det [emoji85]

Lett for å skli ut i jula. Men noen unger takler det jo fint ;) vi har prøvd å holde på rutinene i jula, men noen dager skled ut. Hun nekta å stå opp før nærmere 9 hele jula [emoji85] passa meg jo ypperlig da :p men droppa dsgsovinga da og gå var hun i seng og sov rundt 2030-2100.

Lett for å skli ut i jula. Men noen unger takler det jo fint ;) vi har prøvd å holde på rutinene i jula, men noen dager skled ut. Hun nekta å stå opp før nærmere 9 hele jula [emoji85] passa meg jo ypperlig da :p men droppa dsgsovinga da og gå var hun i seng og sov rundt 2030-2100.

Ibo også sov til 09 og sovna mellom 21-22 [emoji85] prøver å snu det igjen da [emoji85][emoji85][emoji85]

Hardt de første dagene men det går ;) hun går i bhg ja?

Hun går i bhg ja [emoji5] men den hadde plandag 02., så denne uka var det ikke mange dager [emoji85] vurderer å prøve med maks 1 time soving i stedet for å vekke kl 14 [emoji85]

Lillemor er på overnatting, og vi voksne benytter anledningen til å spise gluten :D
I kveld blir det pannekaker :D

Hun går i bhg ja [emoji5] men den hadde plandag 02., så denne uka var det ikke mange dager [emoji85] vurderer å prøve med maks 1 time soving i stedet for å vekke kl 14 [emoji85]

Samme. Så bøe bare tre dager her :p

Vi har maks en time. Men skal gå ned til 45 min tror jeg. Hun sover ikke mer enn det hjemme. Men virker som hun enda kan ha behov for det i bhg. Ser det litt ann.

Back
Topp