Med eller uten brems?

Hildeee

Betatt av forumet
*Aprilbaby 2018*
Hei.
Har dere håndbrems? Så på vogner i dag, men veldig få har dette. Vi har hund og lurer på om det blir nødvendig dersom han plutselig drar eller vi skal ned en bratt bakke... hva er deres erfaringer?☺

Jeg har ikke og skulle ønske vognen hadde det. Og mtp trille og lufteturer med hunden også så ville jeg valgt vogn med håndbrems- om du finner en vogn du liker som har det :smug: Men selfølgelig, man kan jo klare seg uten også da :p

Vi har ikke. Skulle gjerne hatt det av og til, men går veldig greit uten! Ned bratte og glatte bakker så bare tar jeg på den vanlige bremsen på vogna ned bakken :) til luftetur med hund anbefaler jeg også å bruke bæretøy :) jeg lufter hunden vår og bærer babyen i storchenwiege bæresele som jeg kjøpte fra naturligbarn.no :)

Har aldri savnet det, har dog håndleddsrem som ekstra sikkerhet om jeg skulle miste taket ned en bakke f.eks.

Hadde ikke sist. Savna det av og til. Har denne gang.

Skulle gjerne ha hatt det, men de vogner som har det manglet andre viktige kvaliteter for meg så ente opp med sikkerhets lenke istedenfor.

Har ikke savna det.
Vi har stor hund, som lett kan dra om han finner det for godt. Og ikke noe jeg må ha om jeg skulle hatt en til.

Jeg skulle gjerne hatt det men det er mange andre kvaliteter som er viktigere. Jeg har en håndreim jeg bruker på trilleturer ute i stedet.

Vi har ikke. Skulle gjerne hatt det av og til, men går veldig greit uten! Ned bratte og glatte bakker så bare tar jeg på den vanlige bremsen på vogna ned bakken :) til luftetur med hund anbefaler jeg også å bruke bæretøy :) jeg lufter hunden vår og bærer babyen i storchenwiege bæresele som jeg kjøpte fra naturligbarn.no :)

Ja, tenkte å kjøpe en bæresele :smug: hvor gamle kan de være når du har dem i sele?

Ja, tenkte å kjøpe en bæresele :smug: hvor gamle kan de være når du har dem i sele?

Det finnes ulike typer bæretøy. Noen seler kan brukes helt fra nyfødt andre har en litt høyere vektbegrensning. Sjal kan også være et alternativ. Jeg har brukt elastisk sjal fra fødsel deretter gått over til ergobaby etterhvert.

Av bæresele har jeg caboo carrier og storchenwiege babycarrier (kjøpte begge fra naturligbarn.no). Begge de kan brukes fra nyfødt :) har brukt dem mye og anbefaler virkelig bæring :)

Om du har hund ville jeg automatisk ha tenkt med, i alle fall om han ikke er helt lydig i bånd. Men det er ikke noe jeg savnet sist gang...

Jeg har savnet håndbrems på min, men det er mest i nedoverbakke på glatta f.eks.
Ser for meg at jeg sklir på isen, mister vogna og den farer avgårde med ungen oppi :hungover:

Men ser fler over her har sikkerhetslenke, det skal absolutt anskaffes :)

Back
Topp