Politisk ukorrekt spillet

Nei bør ikke trekkes, har kun spilt den engelske versjonen, så skal ikke uttale meg om det evnt er noen kort i den norske som evnt bør byttes ut

Spillet er kjempegøy! Hadde jeg eid det selv er det nok et par kort jeg hadde kastet, men er jo opp til hver enkelt hvor grensa går.

Har bare spilt det engelske. Det er kjempegøy... Synes det er rart at de trekker det.

Har kun spilt det engelske.
De som blir støtt av et spill får vel rett og slett bare la være å kjøpe det. Jeg ser virkelig ikke hvorfor det skal trekkes fra markedet kun fordi det er for drøyt for noen.

Leste om det her om dagen - synes at når det er såpass godt merket med aldersgrense og " det på esken poengteres at det er et spill for tolerante mennesker med svart humor", så er det innafor.

Enig. Men alt skal pakkes inn i sukkerspinn for tiden.

Nja, nå er den merket med aldersgrense så er jo bare å styre unna den om man finner spillet støtende tenker jeg...

Den personen som klagde på dette hadde spilt det med sine barn på familie kveld. Nå veit jeg ikke hvor gamle barna er men er 18 års grense på spillet. Samt mange advarsler. Har ikke spilt det selv. Men hadde aldri spilt det med barn

Nja, nå er den merket med aldersgrense så er jo bare å styre unna den om man finner spillet støtende tenker jeg...
Enig, men synes noen av kortene går litt over streken!

Jeg syns det blir feil å trekke spillet fra markedet. Som de andre skriver over her, er spillet klart merket med 18-års aldersgrense og advarsel om at noen vil kunne finne innholdet støtende, så folk som ikke tåler det, får rett og slett holde seg unna.

Rent generelt mener jeg også at det må være rom for å leke seg politisk ukorrekt humor også, det er godt innenfor ytringsfriheten og dessuten er det et hav av forskjell mellom ord og handling. Jeg har for øvrig bare spilt Cards against humanity, altså det engelske originalspillet (som for øvrig er veldig morsomt!), men har nå tenkt til å kjøpe den norske varianten også rett og slett av prinsipp.

Back
Topp