Vi som temper

145ecd0b5f056025d155ba544315c8ee.png

Da burde TR være rett rundt hjørnet ja.

Var nesten sikker på el CD 19 eller 20. Men så gikk det nedover igjen. Og med tanke på symptomer og slim så var jeg helt sikker på el rundt CD 15-17 .. skjønner ingenting av hva som skjer ...

4fc29532881b671c00c96d6e11e94ec1.png

Ånei! Er på vei til foreldrene mine og glemte å ta med termometeret! Mannen kommer i morgen og kan ta det med, men jeg får ikke målt i morgen tidlig. Har det mye å si at man ikke får målt en dag? Er 3dpo.

Ånei! Er på vei til foreldrene mine og glemte å ta med termometeret! Mannen kommer i morgen og kan ta det med, men jeg får ikke målt i morgen tidlig. Har det mye å si at man ikke får målt en dag? Er 3dpo.
Så kjedelig! Glemte mitt forrige pp da vi dro på hytta og var uten i hele 3 dager fra 3 dpo. Tempet selvfølgelig fra da jeg kom hjem og la inn samme temp som dagen før på 3 dpo bare for å få krysset :p Det går helt fint, men er jo kjedelig.

Så kjedelig! Glemte mitt forrige pp da vi dro på hytta og var uten i hele 3 dager fra 3 dpo. Tempet selvfølgelig fra da jeg kom hjem og la inn samme temp som dagen før på 3 dpo bare for å få krysset [emoji14] Det går helt fint, men er jo kjedelig.
Ja, har jo ikke tempet så lenge, så det er tydeligvis ikke helt innarbeidet at det må være med på overnatting :)

Hvordan blir det hvis jeg temper til feil tid over lang tid?
Til vanlig tester jeg kl 630, men med 10 dager juleferie vil ikke tempingen bli tatt så tidlig....hvis jeg feks temper rundt kl 9 hver dag nå i 10 dager, vil det være veldig misvisende for ff?
Hvis man begynner å tempe noenlunde samme tid, men noen timer senere enn vanlig, vil tempen bli veldig påvirket av det?:confused:

Til vanlig tester jeg kl 630, men med 10 dager juleferie vil ikke tempingen bli tatt så tidlig....hvis jeg feks temper rundt kl 9 hver dag nå i 10 dager, vil det være veldig misvisende for ff?
Hvis man begynner å tempe noenlunde samme tid, men noen timer senere enn vanlig, vil tempen bli veldig påvirket av det?:confused:
Ingen ekspert, men vil tro at det påvirker temperaturen ja, har lest at den stiger med ca 0.1 °C per time.
Kan du ikke ha på alarm, tempe og så legge deg til å sove igjen. De fleste termometer har minnefunksjon slik at du kan lese av tempen når du står opp

2678ad6c0aa9b0dad9c975a33ab36f3e.png
DPO5..Kan det være en festedip? [emoji10] eller er det kanskje for tidlig for en festedip [emoji20] har hatt litt Mens murringer i to dager nå pluss noen kviser som plutselig har kommet, men dropp på tempen i dag i. Hadde EL CD15, men appen vil enda ikke markere den pga temp.

Last edited:
Hvordan får dere et kryss? Har bare en strek oppover. På appen :)

Det er i betaversjonen, den horisontale linjen viser temperaturskiftet, coverline.

Man kan få horisontal strek i gratisversjon også. Har du byttet metode for å fastsette el? Hvis jeg bytter til opk får ikke jeg horisontal strek lenger. Men kan også være hvis temp ikke gir entydige signaler. Få se kurven din?

Kl 9 vil nok gi vesentlig forskjellig temp, ja, og kan gjøre det vanskelig for ff å finne el. Vil nok anbefale å ha alarm på senest 7, ihvertfall. Hadde du vært et annet sted i syklusen ville det vært annerledes, men du er jo midt i kritisk periode.

aa096495564603076be9e3bf7f3ad35d.png

Dette er interessant. Ny rekord i dpo-dager (14), og trodde fall i temp i går betydde at tanta var på vei, men ingen tegn på det foreløpig. Sov riktignok litt dårlig i natt (våken en halvtime rundt 3-4), og har blitt forkjølet, så mulig det påvirker dagens temp.
Negativ test 12dpo, og må nok teste i morgen hvis ikke tanta har kommet før det, så jeg vet om det er greit med vin til julemiddagen.

Last edited:
Da flyttet ff el frem to dager! Stemmer med testing og symptomer, så det er jo bra. Men er plutselig bare 3 dpo i stedet for 5. Dagene går jo såååå sakte!

bb313199ceab3a313e51a96fc842a4fe.jpg

Har også fått den opplevelsen... det er skikkelig dritt. 5 dpo er jo like før man skal teste, 3 dpo er bare tulledag. Bare venting! Lykke til med rugingen!

Back
Topp