Skravletråd Desember

Veldig! [emoji2]
Jeg sa det ganske så tidlig i intervjuet i går [emoji85] er jo veldig synlig og hadde på meg tettsittende genser [emoji85]
Men da har du gjort ett slikt inntrykk at de ikke vil miste deg da :)

Jeg har vært "utro" :p

Altså, ikke sex, penger eller noe alvorlig..
Jeg fant ut at det var en film min kjære har hatt lyst til å se lenge, altså veldig lenge og sammen med meg..
15 sekunder ut i filmen ser jeg at den har jeg jo sett før.
Jeg har vært NetFlix-utro :p

Når er jeg så sliten at jeg vil ha problemer med å følge med på en film, så skal jeg
1. "Fake det" og late som ingenting, har ikke noe i mot å se den en gang til.
2. Foreslå å se noe annen jeg ikke vil få med meg halvparten av og innrømme "utroskapet"
Hadde tatt nr 1 ;)

Jeg har vært "utro" :P

Altså, ikke sex, penger eller noe alvorlig..
Jeg fant ut at det var en film min kjære har hatt lyst til å se lenge, altså veldig lenge og sammen med meg..
15 sekunder ut i filmen ser jeg at den har jeg jo sett før.
Jeg har vært NetFlix-utro :P

Når er jeg så sliten at jeg vil ha problemer med å følge med på en film, så skal jeg
1. "Fake det" og late som ingenting, har ikke noe i mot å se den en gang til.
2. Foreslå å se noe annen jeg ikke vil få med meg halvparten av og innrømme "utroskapet"

Jeg faker det og later som ingenting [emoji85]

Nei, det ble ikke rent til jul i år. I år skulle mannen være ansvarlig for gulvene uten mas fra meg.... Vel, vi har jo litt tid før vi drar i morgen da.... Det skal sies at han har måttet jobbe litt overtid, men det er mye som kunne ha vært gjort om man reduserte roret en lager...
Jeg har ikke hatt energi til noe som helst i desember, og er egentlig overrasket over at jeg har fått laget gaver I det hele tatt.
Nå skal jeg bare komme meg igjennom jula, og håpe at det ikke blir for mange negative opplevelser. Jeg har nemlig ikke så tykk hud i dårlige perioder.

Prøv å senk skuldrene og tenk at hybelkaninene trenger litt juleferie de også ;) jul kommer og går som normalt hvert år. Stress ned.

Går selv den verste tiden i møte psykisk sett. Jeg regelrett hater jul og høytider pga barndom. År etter år har jeg stressa rundt som en tulling og prøve å få ting perfekt. I år har jeg min første jul som to barnsmor. Huset er kaos, julemiddagen vil være til dels både toro og ferdigkokte poteter og sauser. Juletreet er pynta akkurat slik vi liker, jeg har ikke bakt noe som helt, ikke laga noe fancy mat og null planer om det. Denne jula skal bli rolig! Med en avslappa mor. For det er jaggu da jeg tenker den blir best ;)

Prøv å senk skuldrene og tenk at hybelkaninene trenger litt juleferie de også ;) jul kommer og går som normalt hvert år. Stress ned.

Går selv den verste tiden i møte psykisk sett. Jeg regelrett hater jul og høytider pga barndom. År etter år har jeg stressa rundt som en tulling og prøve å få ting perfekt. I år har jeg min første jul som to barnsmor. Huset er kaos, julemiddagen vil være til dels både toro og ferdigkokte poteter og sauser. Juletreet er pynta akkurat slik vi liker, jeg har ikke bakt noe som helt, ikke laga noe fancy mat og null planer om det. Denne jula skal bli rolig! Med en avslappa mor. For det er jaggu da jeg tenker den blir best ;)

Jeg liker jul jeg. Har juletre, julegodt og hjemmelagde julegaver, så det blir jul. Men jeg vil ha et rent hus også, sånn generelt sett.

Er ikke bare jul dette, er hver gang det er noe spesielt. Som at vi får besøk fra noen. Et minstekrav burde være at det ikke ligger støvdotter rundt omkring på gulvet.

Ingen tar skade av litt støvdotter :p vi får besøk tredje juledag av søster, nykjæreste og ste-tantebarn jeg aldri har møtt. De får underetasjen. Men det får holde med å støvsuge der nede (bruker aldri underetasjen) og de kan skifte på senga når de kommer [emoji85] men strigla hus kommer folk aldri til her. Og det er nok noen år til det kan skje.

Jeg liker jul jeg. Har juletre, julegodt og hjemmelagde julegaver, så det blir jul. Men jeg vil ha et rent hus også, sånn generelt sett.

Jeg skjønner deg. Men rent hus kan ikke gå på bekostning av helse og å gjøre deg helt utslitt. Hvor koselig er det :/

Synes mange rundt meg stresser for mye med å gjøre så mye akkurat rett før jul. Fordi alt skal være så perfekt (nå snakker jeg ikke om deg altså. Vet hva du mente, men mer generelt).

Vokste opp med en mor som blandt annet gikk rundt å bare kjefta og reiv seg i håret for hun stressa sånn og ting ikke var godt nok for henne. Vi gikk på tå hev for å passe oss. Huset skulle vaskes, alt strykes, stv sorter bakes, perfekte gaver handles, drøssevis av mat og godsaker. (Ikke bare pga stress jeg personlig ikke takler høytider godt).

Mitt poeng er vel mer at folk må gi litt f.. og tenke at jul er mer enn stressbaking og krampevasking dersom det går på helsa løs :)

Krysser fingre for at det nå går rette veien[emoji4]
Det det ut som om det var siste runde det, ikke kommet noe mer siden. Trøtt og sliten gutt sover rolig nå

Vil tro julen blir perfekt allikevel[emoji2]
Bare eldste blir helt frisk igjen..
Jul blir det.

Vi trenger ikke ha frem all pynten
Og vi lager ikke så mye kaker og snop som jeg hadde lyst.
Men det er greit. Det blir jul.

Får prøve å lukke øya litt og se om kroppen vil sove. Kanskje ta en runde mindfullness for å se om jeg får avspent litt :) får forsette å prøve med det og se om det funker videre.

Lille julaften imorgen. Tenker noe så enkelt som grøt eller pannekaker med ertersuppe til middag. Noe lett. Så blir det vask av bad på mannen. Broren min skal jeg tvinge bortover så han kan hjelpe meg å finne på noe gøy inne eller ute med ungene. Fysisk klarer jeg lite så han kan herje og leke med to åringen mens jeg har baby :)

Det er helt klart den beste jula det

Jeg kunne godt hatt ferdige poteter men pinnekjøttet skal dampe så lenge at det går greit. Kålrotstappe kommet fra toro likevel, for jeg kan ikke "smake den til" med noe som helst. Jeg fordrar ikke kålrot. Men toro kan få litt ribbefett eller en fløteskvett, om det faller seg sånn

Ikke rent hus og ikke bakt så mye som jeg vil. Det går bra likevel. Må bare få denne omgangssyka ut av huset

Det er helt klart den beste jula det

Jeg kunne godt hatt ferdige poteter men pinnekjøttet skal dampe så lenge at det går greit. Kålrotstappe kommet fra toro likevel, for jeg kan ikke "smake den til" med noe som helst. Jeg fordrar ikke kålrot. Men toro kan få litt ribbefett eller en fløteskvett, om det faller seg sånn

Ikke rent hus og ikke bakt så mye som jeg vil. Det går bra likevel. Må bare få denne omgangssyka ut av huset

Pinnekjøttet damper vi og her. Men i frykt for å sundkoke poteten og gidder ikke skrelle så da blir det sån kokt og klart ;) orker og kan heller ikke lage selv. Toro funker fint. Og vesentlig billigere enn de fra kokt&klar som er veldig gode. Posesuppen får seg en skvett fett fra ribba eller noe. Men ellers blir det enkelt fra vår side.

Badet blir rent. Men ikke nædvendigvis fordi det er jul. Bare fordi det trengs :p skulle skifta på sengene men tar det etter jul :) mamma kom med krumkaker så litt julekaker har vi. Et par bokser pepperkaker kjøpte vi for noen uker siden.

Har troen på denne jula. Bare fordi jeg nekter å la meg stresse. 100% alkoholfritt, ingen overnattingsgjester og skal prøve så godt jeg kan å gjøre minst mulig ;)

Håper virkelig omgangssjuka kommer seg ut av hus hos dere! Så han kan være frisk i jula og nyte dagene :)

Back
Topp