Privat IVF i Oslo

Pink

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
Noen som har benyttet privat IVF i Oslo?
Hvilken klinikk? Fornøyde?

Forbereder meg mentalt på negativt fryseforsøk, og tenkte undersøke hvilke muligheter vi har når vi evt setter i gang over nyttår :)

Vi var på klinikk Hausken i Oslo. Veldig fornøyd med opplegget der. Mange av de samme menneskene som har vært på Ullevål og Riksen Hyggelig å møte noen kjente fjes.

Vi valgte Fertilitetssenteret etter å ha lest mye positivt om dem. Ville ha ett privatforsøk mens vi venter på å få fortsette med søskenforsøk i Porsgrunn (hadde fryseforsøk på Riksen i august). Vi hadde forsamtale på forhånd så vi fikk begynne rett på forsøk da blødningen kom etter fryseforsøket. :) De svarer kjapt på henvendelser og lytter til meg er min opplevelse hittil. (Har ikke hatt uttak enda da, så vet jo ikke hele opplevelsen min enda.)

Håper du slipper å gå privat. :Heartred

Hausken på Lysaker er fantastiske! Ble gravid på første forsøk, men mistet dessverre. Skal igang med nytt forsøk der nå:-)

Her var ikke jeg eller mannen fornøyd med FS, så vi byttet til og med før oppstart. Her konkluderte de med ting og pratet til oss på en veldig uheldig måte. Mulig vi hadde uflaks, men følte oss ikke sett eller hørt i en sår posisjon hvor de overkjørte oss totalt. Går nå via Medicus, storfornøyd! De har desverre ikke lab i Oslo, så blir evt reising. Ellers hadde vi gått for Hausken på Lysaker som åpnet i våres.

Vi har vært veldig fornøyd på fs, men opplever de som litt konservative. Har inntrykk av at hausken er villig til å prøve litt mer vedr F eks embryoglue, prednisolon osv(jeg ba om prednisolon på fs, men de sa det var veldig strengt hvem de ga det til).

Vi bruker Klinikk Hausken på Lysaker. Var veldig usikre på hvilken klinikk vi skulle velge. Stod mellom Hausken og FS, men ble altså Hausken. Det var flere ting som var utslagsgivende: ringte begge klinikkene og fikk bedre inntrykk av Hausken, de er størst på privat IVF i Norge og har mye kompetanse, og de investerer i ny og dyr teknologi. Men det er kanskje mye det samme hvilken privat klinikk man velger, jeg har bare Ullevål/Riksen å sammenligne med.

Så langt har jeg bare vært gjennom ett uttak på Hausken. Blir ikke innsett før i januar (måtte utsette en syklus pga julestengt). Men jeg er veldig fornøyd! :happy: Jeg føler de ansatte bryr seg oppriktig om oss (ikke noe "samlebånd") og at de er villige til å gjøre større forandringer i behandlingsprosessen enn på Ullevål/Riksen. Så gjenstår det å se om vi lykkes på nyåret! xsmile5

Veldig fint å høre andres erfaringer! Vi er som sagt kjempe fornøyd på FS, men etter mange negative runder nå vurderer vi sterkt å prøve Hausken (Lysaker). Fint å høre at andre er fornøyd der :) skummelt å bytte klinikk, men tror samtidig det kan være fint... de har nok ikke så mye mere å tilby ettersom jeg har skjønt (dvs de bruker Embryoglue), men noen ganger er jo bittesmå endringer nok til et annet utfall :)

Tusen takk for alle svar, veldig fint å høre andres erfaringer :)

Anbefaler også Medicus.,kjempeflinke folk som tenker nytt og har alt det nyeste innen teknologi. I tillegg overselger de ikke. Noe som jeg satte veldig pris på. Dyrker til blastocyster. Er flinke til og opptatt av å holde seg faglig oppdatert via kurs og kongresser i utlandet og leser det meste av ny utgitt forskning. Den beste labben. Har tiltro til de og det er verdt det

Noen som har gått privat og har hatt lav AMH? Og hvem har dere da isåfall brukt?
Trenger virkelig noen som kan ha troa på meg, og ikke bare er nagative[emoji17]
Har litt forhøyet FSH også, men fikk dyrket ett egg til blasto første forsøk[emoji5]

Noen som har gått privat og har hatt lav AMH? Og hvem har dere da isåfall brukt?
Trenger virkelig noen som kan ha troa på meg, og ikke bare er nagative[emoji17]
Har litt forhøyet FSH også, men fikk dyrket ett egg til blasto første forsøk[emoji5]

Jeg har AMH på 2 (målt for 2 år siden), men fikk hjelp på Hausken. De er villig til å forsøke ulike metoder... har bare hatt et forsøk der, men har et godt inntrykk.

Jeg har AMH på 2 (målt for 2 år siden), men fikk hjelp på Hausken. De er villig til å forsøke ulike metoder... har bare hatt et forsøk der, men har et godt inntrykk.

Jeg har lest at de er så negative jeg, rundt om på forum(og det er jo sikkert dumt å lese alt der men...)!
Livredd for å velge feil[emoji51]

Jeg har lest at de er så negative jeg, rundt om på forum(og det er jo sikkert dumt å lese alt der men...)!

At de er negative på Hausken? Jeg har bare erfaring med de i Haugesund og pratet en del med Hausken selv. Etter min erfaring er de veldig støttende og positive og villig til å prøve nye ting. Skulle jeg hatt flere forsøk så hadde jeg tatt kontakt med de igjen uten tvil.

At de er negative på Hausken? Jeg har bare erfaring med de i Haugesund og pratet en del med Hausken selv. Etter min erfaring er de veldig støttende og positive og villig til å prøve nye ting. Skulle jeg hatt flere forsøk så hadde jeg tatt kontakt med de igjen uten tvil.

Ja, altså mot lav AMH og forhøyet FSH! Har som sagt bare googlet og lest litt forskjellig jeg altså.. så vet ikke om det stemmer! Derfor jeg spurte her[emoji5]

Vi er hos Hausken på Lysaker, er såååå fornøyde med de!! De er virkelig fantastiske :-) Gjør alt for at vi skal lykkes!

Back
Topp