Privat IVF i Oslo

Jeg har lest at de er så negative jeg, rundt om på forum(og det er jo sikkert dumt å lese alt der men...)!
Livredd for å velge feil[emoji51]

Det skjønner jeg! Jeg var på Hausken på Lysaker. Jeg har aldri fått ut så mange egg, men de virket villig til å prøve ulike ting. Hvor lav AMH har du?
 
AMH 6 og varierende FSH(14 +-)!

Da har du jo bedre AMH enn meg. Det eneste de har har sakt til meg er at de skulle ønske de fikk flere egg. Jeg har aldri målt FSH, så vet ikke hva den er på. Men uansett så har jeg et godt inntrykk av Hausken. De er villig til å prøve ulike metoder for at man skal lykkes.
 
Da har du jo bedre AMH enn meg. Det eneste de har har sakt til meg er at de skulle ønske de fikk flere egg. Jeg har aldri målt FSH, så vet ikke hva den er på. Men uansett så har jeg et godt inntrykk av Hausken. De er villig til å prøve ulike metoder for at man skal lykkes.

Det er nok FSH hos meg som trekker ned! Så rart? Har de ikke sjekket det hos Hausken?

Hvordan har det gått med deg da? Hva har du stimulert med?

Håper du vil fortelle[emoji177]
 
Det er nok FSH hos meg som trekker ned! Så rart? Har de ikke sjekket det hos Hausken?

Hvordan har det gått med deg da? Hva har du stimulert med?

Håper du vil fortelle[emoji177]

Det var gynekologen min som tok alle prøvene (AMH etc), så henviste hun oss til Riksen. Første samtale så sjekket de bare eggstokkene og så sende oss videre til Ullevål siden de hadde kortere ventetid. Første forsøk gikk jeg på Synarela, menopur (450) i ca 12 dager før uttak. Fikk ut 7 egg, hvorav 4 ble befruktet (et på frys og et inn). Kjemisk graviditet. Hadde er fryseforsøk noen måneder senere i naturlig syklus. Negativ test.
Neste forsøk hadde jeg på riksen med akkurat samme dose. Fikk ut et egg som ble befruktet og satt inn - negativ test. 3. Forsøk var på Hausken. De ville sette meg på DhEA i 2 mnd før uttak, men tålte det ikke. Fikk kort protokoll - satte elonva (150) på første syklusdag i tillegg til menopur (0,75), fortsatt så på menopur (0,75) i 7 dager og så økte de dosen til 300. Fikk ut 4 egg, 3 ble befruktet og 2 satt inn. Negativ test.
Skal ha et nytt forsøk nå i uke 6 på riksen. Der ønsker de å sette meg på elonva(150) og menopur(300). Så får håpe det gir noen flere egg.
 
Det var gynekologen min som tok alle prøvene (AMH etc), så henviste hun oss til Riksen. Første samtale så sjekket de bare eggstokkene og så sende oss videre til Ullevål siden de hadde kortere ventetid. Første forsøk gikk jeg på Synarela, menopur (450) i ca 12 dager før uttak. Fikk ut 7 egg, hvorav 4 ble befruktet (et på frys og et inn). Kjemisk graviditet. Hadde er fryseforsøk noen måneder senere i naturlig syklus. Negativ test.
Neste forsøk hadde jeg på riksen med akkurat samme dose. Fikk ut et egg som ble befruktet og satt inn - negativ test. 3. Forsøk var på Hausken. De ville sette meg på DhEA i 2 mnd før uttak, men tålte det ikke. Fikk kort protokoll - satte elonva (150) på første syklusdag i tillegg til menopur (0,75), fortsatt så på menopur (0,75) i 7 dager og så økte de dosen til 300. Fikk ut 4 egg, 3 ble befruktet og 2 satt inn. Negativ test.
Skal ha et nytt forsøk nå i uke 6 på riksen. Der ønsker de å sette meg på elonva(150) og menopur(300). Så får håpe det gir noen flere egg.

Menopur alene så ikke ut til å fungere for meg - bare en tom eggpose! Men en kombinasjon mellom bemfola og menopur ga 8 egg faktisk!

Hva er DHEA? Og hvorfor tålte du ikke det?

Elonova har jeg aldri hørt om[emoji848]
 
Menopur alene så ikke ut til å fungere for meg - bare en tom eggpose! Men en kombinasjon mellom bemfola og menopur ga 8 egg faktisk!

Hva er DHEA? Og hvorfor tålte du ikke det?

Elonova har jeg aldri hørt om[emoji848]

Oi, så bra! Har aldri hørt om bemfola.

Fikk tilbud om en annen hormon i tillegg til menorpur på neste forsøk,men husker ikke helt hva denne heter. Leste bare en brosjyre jeg fikk med, den kunne gi en forverret astma, så skal få elonva i stedet.

Elonva er en sprøyte man setter første stimuleringsdag, denne varer i 6-7 dager(husker ikke helt). Den skal visst gjøre at eggene skal vokse jevnere.

Dhea er et «kosttilskudd» som skal booste eggene. Kan lese om det her: http://www.dhea.no
Det selges som helsekost i USA etc, mens i Norge må man få en bekreftelse fra legen for å så hente det på apoteket. De mente at de fleste tåler dette veldig godt, men tydeligvis ikke jeg. Ble først bare veldig stressa i kroppen, etter noen dager så fikk jeg angst mens jeg stod på butikken. Sluttet bare å ta de etter dette, merket ikke noe etterpå.
 
Vet du spør om Oslo, men Medicus kan anbefales på det varmeste. Alle er helt supre og virker som de er godt oppdatert og dyktige på alt faglig, noe som er viktigst i det lange løp... De har avdeling i Oslo, men vet ikke om de gjør "alt" der også nå.
 
Jeg er også veldig godt fornøyd med Hausken Lysaker. Målte aldri FSH jeg heller. Mener å ha lest et sted at bemfola gjerne gir færre, men bedre egg enn mye annet. I mitt tilfelle 6 eggposer, med 6 egg, hvorav 5 ble befruktet, og 4 så perfekt ut tredje dag. Altså ganske god uttelling på få egg. Jeg var helt uten bivirkninger av bemfola også.
 
Hvordan er det med betaling på hausken? Er det ikke veldig dyrt? Hvis man må igjennom flere enn ett forsøk? Har dem betalingsløsninger? Er på mitt siste forsøk på riksen og testet nettop negativt så nå må vi over på privat.
 
Back
Topp