Skravletråd Desember

Men nå er det natta.

Gavene jeg skulle pakket i dag må pakkes i morgen. Mannen blir hjemme og jeg på jobb. Ikke helt etter planen men sånn ble det. I forhold til jobb, nødvendig. I forhold til hjemme, ikke bra. Menmen.

Sov godt :)

I morgen må jeg bli ferdig med julegavene jeg lager, pakke inn de jeg er ferdig med, og sortere slik at pakkene kommer til rett mottaker.
På et eller annet tidspunkt må jeg finne ut hva jeg skal ha på meg på julaften.
Huset må pyntes, ryddes og organiseres. Jeg er så stresset! Husarbeid gjør meg alltid stresset.

I morgen må jeg bli ferdig med julegavene jeg lager, pakke inn de jeg er ferdig med, og sortere slik at pakkene kommer til rett mottaker.
Huset må pyntes, ryddes og organiseres. Jeg er så stresset! Husarbeid gjør meg alltid stresset.
Husarbeid stresser meg også.
Jeg hater å gjøre det
Er elendig på rutiner.
Ender med skippertak.
Og det stresser meg siden jeg altså gjør det meste av husarbeidet med en deadline (jul, bursdag etc)

Mål for 2018. Ikke nyttårsforsett som er brutt når jeg ikke klarer det i januar. Jeg og mannen jobber så vi ikke ser hverandre omtrent i januar og halve februar. (og så stresser vi med husarbeid før bursdagen til mellomste...)
Men mål for 2018 er at jeg skal bli bedre på litt mer vedlikeholdshusarbeid. Rutiner. Ikke bare skippertak.

Jeg innbiller meg at det er mindre stressende.

Last edited:
Stress-morgen! Feier skal komme mellom 8-12... Ibo sovna sent igår og ville selvfølgelig ikke stå opp idag [emoji17] så vi fikk dårlig tid og jeg har vondt i mammahjertet [emoji17]

Hva skal dere idag?

Du vet at det er forsket på at (friske) barn ikke reelt blir mer aktive av sukker, men at situasjoner der de får det ofte "girer dem opp" samt at foreldrenes forventning om "nå blir se hyper" påvirker hvordan man ser og tenker og skylder på sukker? Selvoppfyllende profeti, bare ikke fysisk konsekvens ;-)

Joda jeg vet det. Ganger hun og ikke har reagert. Men var bare så pussig at hun plutselig ble turbo etter turen din :p men helt sikkert tilfeldigheter ;)

Har aldri trengt noe annet enn data- og lesebiller, men nå merker jeg at enkelte ganger får jeg problemer der jeg aldri har hatt det før..

Er ikke du bare 23 :P

23:p hoho. Da jeg var 23 følte jeg meg ung. (Er bare 26:p). Men kropp og syn til en 90 åring :p

Gubben har nylig måttet fått seg briller på heltid. Han er 35. Aldri hatt dårlig syn men våknet plutselig og syntes at det var jaggu litt skurr :p

Jeg er langsynt, ikke så ille sist jeg målte.
+0,50 og +1,75, men forskjellen gir meg hodepine dersom jeg ikke bruker briller når jeg sitter lenge ved dataen eller leser.
Nå har bokstaver begynt å flyte..

Ikke den største nei (har -7.75 og 6,25)m sjæl) men nok til at det påvirker hverdagen og spesielt hodepine. Hatt mye at det pga den store synsforskjellen og stor forskjell i skjev hornhinne. Bruker av og til briller oppå linsene for å avlaste øyene så jeg slipper så mye hodepine

Snart ut for å handle de siste julegavene. Juhu!!

Stress-morgen! Feier skal komme mellom 8-12... Ibo sovna sent igår og ville selvfølgelig ikke stå opp idag [emoji17] så vi fikk dårlig tid og jeg har vondt i mammahjertet [emoji17]

Hva skal dere idag?
I dag skal jeg treffe en vennine og bytte julegaver. Så skal jeg handle de siste julegavene :)

Samme som meg ;)

Leverte eldste i stress i bhg kvart på ni. Sent ute og skulle rekke foreldresamtalen da. Kommer inn og neida.. den var ikke før kvart over ni. Den gubben tror han er verdensmester i å huske ting og orker ikke skrive ned. Spurte fem etter han fikk klokkeslettet når det var og fikk 08:45 som svar.

Ventetjeneste i bhg da [emoji85]

Kjipt men du har jo ingenting å gjøre på jobb når du ikke er i form :/
Nei da men vi drar om 3 dager å jeg har hundre ting å ordne så dette passet dårlig..
For 3 gang prøver jeg å få legetime pga øret å får time fredag... gud så lei jeg er den legen

Back
Topp