Ullevål vs ahus?

Absolutt aktuelt :) hadde bare glemt av det som alternativ egentlig. Er det delerom der?
Det er det, men jeg fikk et dobbeltrom alene i tre dager sist. Kan jo ha med tid på året jeg fødte også: om vinteren. Men jeg hadde hørt at på Ullevål er man overlatt mer til seg selv på barselhotellet. På riksen var det kjempefint for en førstegangsmor, barnepleiere og jordmødre der hele tiden, kunne plinge så kom de, fikk veldig god hjelp og veiledning. Så om du er førstegangs er det å anbefale :) Men i juli er nok ikke sjansen på eget rom så stor dessverre...

Jeg bor ikke i Oslo lenger så det blir et annet sykehus denne gangen.

Det er det, men jeg fikk et dobbeltrom alene i tre dager sist. Kan jo ha med tid på året jeg fødte også: om vinteren. Men jeg hadde hørt at på Ullevål er man overlatt mer til seg selv på barselhotellet. På riksen var det kjempefint for en førstegangsmor, barnepleiere og jordmødre der hele tiden, kunne plinge så kom de, fikk veldig god hjelp og veiledning. Så om du er førstegangs er det å anbefale :) Men i juli er nok ikke sjansen på eget rom så stor dessverre...

Jeg bor ikke i Oslo lenger så det blir et annet sykehus denne gangen.

Jeg har fødd på Ullevål før. Endte i keisersnitt og delte rom. Var greit det altså. Var hyggelig hun som delte med meg. Enig med deg om barsel.
Men jeg fødte på sommeren og hadde ikke jordmor i første 7 timene av fødselen pga bemanning. Lå å kastet opp alene og skalv ( mannen var der) synst det var veldig dårlig. Og jeg ble sendt hjem når jeg egentlig skulle bli tatt vannet på ( en time etter) jeg var også prøvekanin for en ny type ballong som var helt grusom uten jeg ble opplyst.

Men når jeg fikk først jordmor var hun helt prima. Jeg var nok veldig uheldig pga tidspunkt jeg fødte. Men vurderer andre alternativ nå.

Jeg har ingen erfaring med Ullevål, men jeg fødte på Ahus sist og var super fornøyd! Så denne gangen var det ikke tvil om hvor jeg har tenkt å føde[emoji4]

Alt fra personell til Barselhotellet var kjempe bra[emoji4] var heldig å fikk plass på Barselhotellet med eget rom så det var herlig[emoji4]

Hadde gått for Ahus [emoji4] Det er nyere og freshere enn Ullevål [emoji4] Fødte på Ahus sist og var fornøyd med det, så blir dit igjen.
I tillegg så ligger det litt utenfor så man slipper kø rundt omkring i Oslo når man skal på kontroll og/eller når ting faktisk skjer [emoji4]

Hadde gått for Ahus [emoji4] Det er nyere og freshere enn Ullevål [emoji4] Fødte på Ahus sist og var fornøyd med det, så blir dit igjen.
I tillegg så ligger det litt utenfor så man slipper kø rundt omkring i Oslo når man skal på kontroll og/eller når ting faktisk skjer [emoji4]

Det med freshere veier opp:) Ullevål er rottent altså! Barselhotellet greit nok. Vi har ikke bil da! Så egentlig lettere med Ullevål. Men håper det ikke blir så mye kontroller! :) må bestemme meg i morgen! Synst det er så vanskelig. Jeg kjenner ikke til noe annet enn Ullevål, men var mye jeg ikke var fornøyd med[emoji57] selv om det blir enklest tror jeg det utgår!

Det med freshere veier opp:) Ullevål er rottent altså! Barselhotellet greit nok. Vi har ikke bil da! Så egentlig lettere med Ullevål. Men håper det ikke blir så mye kontroller! :) må bestemme meg i morgen! Synst det er så vanskelig. Jeg kjenner ikke til noe annet enn Ullevål, men var mye jeg ikke var fornøyd med[emoji57] selv om det blir enklest tror jeg det utgår!
Spørs litt hvor du bor da, men går mange busser til Ahus [emoji4]
Jobbet på Ullevål for mange år siden og gikk rundt på de fleste avdelingene, og det er mye slitt og gammelt der.. Ahus er jo nokså nytt og dermed betraktelig freshere![emoji4] Hvis du ikke er fornøyd med Ullevål så hadde jeg nok droppet det denne gangen, viktig at man er fornøyd [emoji4]

Jeg var fornøyd med Ullevål sist, men hadde også et komplisert svangerskap og følte meg trygg der. Søkt Ullevål igjen. Selv om vi har flyttet også fordi de har sykehistorien fra forrige gang jeg var gravid.

Sniker fra desember.

Jeg har ingen erfaring med Ullevål men fødte på Ahus for 2,5 uker siden og er veldig fornøyd.

Back
Topp