Blir pks 21.12.17

Alt såg ut til vanlig fødsel hos meg. Morkaken hadde flyttet seg på sist UL. I natt fikk jeg en blødning og reiste inn på sjekk. Det viser seg etter en vaginal UL at morkaken ikke har flyttet seg og akkurat fått beskjed om at det blir planlagt keisersnitt iløp av denne uken. Har termin 3.januar så hadde håpet på et januar barn selv. Kjenner jeg ble litt stresset her jeg ligger til observasjon [emoji21]
Oj, så rart at de kunne ta feil sånn! :eek:
Bra de fant ut av det nå i hvertfall, før fødselen din var i gang. Det hadde nok vært mer dramatisk.

Lykke til, dette går sikkert fint!
 
Så bra dei fann det ut da, trudde ikkje det gikk an å ta feil slik?? Iom ein er på kontroll for å sjekke dette spesifikt?

Forstår godt du vart stressa.. masse lykke til når det store skal skje! [emoji813]red
Ekstra mykje kos i jula da!
Der blir keisersnitt på fredag. Ikke rekt å tenkt så mye over det enda. Legen sa i dag at det var en stor feil på UL av jordmor at hun burde sjekket vaginalt også. Så slikt skal jo ikke skje. Bare tilfeldig jeg fikk en blødning i natt.
 
Oj, så rart at de kunne ta feil sånn! :eek:
Bra de fant ut av det nå i hvertfall, før fødselen din var i gang. Det hadde nok vært mer dramatisk.

Lykke til, dette går sikkert fint!
Tusen takk [emoji4] Da blir det planlagt keisersnitt på fredag. Kjenner det ikke er så veldig "planlagt" siden jeg ikke helt har rekt å tatt det innover meg enda.
 
Fikk telefon i dag. Det blir 21.12.17.

Guder, tenk at om rett over en uke så blir jeg mamma!!! :eek: Det er ganske sprøtt.
Vet du hvor mange dager det er vanlig å ligge etter keisersnitt der du skal føde?[emoji4] Kommer du deg hjem til juleaften eller er du innstilt på å ligge på sjukehuset?[emoji319]
Lykke til! Kommer til å gå kjempe bra [emoji3] Jeg er overaskende fornøyd. Siden dette er første har jeg heller ingenting å sammenligne med.
 
Vet du hvor mange dager det er vanlig å ligge etter keisersnitt der du skal føde?[emoji4] Kommer du deg hjem til juleaften eller er du innstilt på å ligge på sjukehuset?[emoji319]
Lykke til! Kommer til å gå kjempe bra [emoji3] Jeg er overaskende fornøyd. Siden dette er første har jeg heller ingenting å sammenligne med.
Tre dager, altså 72 timer, er standard. Så om jeg har skjønt riktig, så kommer vi hjem på formiddagen på julaften.

Men trengs det at vi ligger lenger, så blir vi lenger. Det lar jeg være opp til legene.
 
Tre dager, altså 72 timer, er standard. Så om jeg har skjønt riktig, så kommer vi hjem på formiddagen på julaften.

Men trengs det at vi ligger lenger, så blir vi lenger. Det lar jeg være opp til legene.
Det høres bra ut [emoji4] Viktig å kjenne på kroppen også. I går var jeg bare sengeliggende, men i dag føler jeg meg bra og er oppe å går igjen [emoji5][emoji106]
 
Sniker! Hadde planlagt KS pga seteleie og alt gikk som en drøm:) KS uten komplikasjoner, ut fra sykehuset etter tre dager og da var magen allerede borte. Ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Det er min private erfaring med KS, så håper det kan berolige deg litt mtp rekonvalesens. Selvfølgelig var magemusklene litt ømme i 2-3 uker, men det var som å være litt støl. Lykke til :)
 
Jeg har hatt ks, helt fint det også:)
Siste fødsel her var gutt født i sete- 4380g. Gikk veldig fint- var estimert til å være mindre.

Men nå las jeg tråden å ser at alt er bestemt, lykke til! Dette blir flott!!
 
Takk for støtte, råd og oppmuntrende historier!

Jeg tror jeg har akseptert at det blir sånn nå. Ungen må jo ut, og jeg gleder meg til å møte han. :)
 
Masse lykke til :)
 
Redigert: Det blir keisersnitt 21.12.17. Jeg har mer akseptert det nå, men vil fremdeles gjerne høre råd og beroligende historier om at ks kan gå bra.

Opprinnelig innlegg:
Magetrollet mitt har ligget i seteleie de siste 2,5 månedene, og ser ut til å trives der. For to uker siden var konklusjonen at jeg sannsynligvis kunne føde vaginalt, selv med seteleie, men vi måtte se an størrelsen til ungen. Han lå an til å bli rett under 4kg ved termin. Jeg ønsker sterkt å føde vaginalt, fordi jeg tror dette er bedre for både meg og ungen, men hører selvsagt på vurderingene fra legene.

Han har tidligere hatt mål mellom 50 og 75 percentilen, og har fulgt kurven sin normalt. Har hatt tre tidligere målinger, sist for to uker siden.

Er 37+1 i dag og hadde en ny vekstkontroll med ultralyd. Men nå var hodemålet plutselig enormt! Langt over 100 percentilen! Vekten akkurat nå er anslått til 3500g, men selv om jeg skulle godt i fødsel i dette sekund så ville jeg trolig ikke få lov til å ha vanlig, vaginal fødsel. Hodet er rett og slett for stort.

De andre målene fulgte kurven sin normalt. Det er altså mulig at hodemålet er feil... :/ Derfor har jeg fått ny time til vekstkontroll fredag om en uke.

Men uansett om hodemålet er riktig eller galt, så tror de nå han vil bli over 4kg ved termin. Og da får man ikke lov til å prøve seg med vaginal fødsel i seteleie.

Veldig mye er usikkert enda, men det ser altså ut som at jeg ikke vil få lov til å føde vanlig og må forberede meg på at det blir planlagt keisersnitt.

Jeg kjenner det er veldig skuffende. Jeg har vært så innstilt på vaginal fødsel, og har ikke lyst på det store inngrepet jeg vet at et keisersnitt er. :/ Jeg er i dårlig fysisk form fra før av, og tanken på ukesvis med smerter og vansker med å fungere, frister veldig lite.

Noen som har hatt keisersnitt tidligere og kan berolige meg med at det går bra, det også?
Sniker fra juli: Jeg hadde planlagt ks pga seteleie i sommer. Jeg ønsket også å føde vaginalt, men etter fire negative vendingsforsøk så ble det pks isteden. Vi fikk masse ingormasjon i forkant og følte oss godt ivaretatt hele veien. Når det er planlagt så går alt veldig rolig for seg og pappaen får være med inn i operasjonssalen. Det første døgnet var vondt, det skal jeg ærlig innrømme, men derfra gikk det bare oppover. Jeg var oppe og gikk dagen etter, klarte å stelle babyen selv, var i kantina og spiste middag og på dag tre gikk jeg rundt hele sykehuset for å nyte sola og få litt luft. Jeg brukte kun paracet som smertelindring fra postop dag 2, og i ca 1.5 uke totalt. Begrensningene etterpå gjør at det kreves litt ekstra planlegging, men det venner man seg fort til.
 
Takk for støtte, råd og oppmuntrende historier!

Jeg tror jeg har akseptert at det blir sånn nå. Ungen må jo ut, og jeg gleder meg til å møte han. :)

Heisann :)
Jeg har hatt mitt 3 ks nå og tok det siste nå på fredag[emoji3]
Alt gikk rolig og fint for seg. Pappaen kommer inn på operasjonsstua rett etter du har fått spinalbedøvelse (som ikke er vond i heletatt. Grudde meg masse til denne mn kjente kun et lite stikk så var det over)
Hele atmosferen er så rolig og behagelig når du ligger der mens de skjærer og etter 5-10min kommer ungen ut[emoji178] Da tar jordmor med seg barnet og barnefar og vasker av det og pakker det inn før de kommer til deg med hun/han så du får hilset på. Så etter du er blitt sydd sammen går jm, barnet og far opp på barsel mens du blir kjørt på overvåkning og ligger der noen timer før du får opp.

Jeg tok ks kl.22 på kvelden og var oppe og duska morgenen etterpå. Litt vondt i selve såret er det men helt overkommelig. Er nå på dag 3 og har kun paracet/ibux hver 6.time for å forebygge smerter. Er oppe å går og skal hjem idag.
Så alt i alt så trenger ikke pks å være så ille. Jeg har bare gode erfaringer med det ;) Masse lykke til så går det nok bra skal du se[emoji3][emoji8]
 
Sender gode tanker og ønsker masse lykke til :Heartred tenk at du snart får hilse på lille!:love017
 
Lykke til :) så spennende!
Skulle på en måte ønske at jeg visste hvilken dato vi fikk møte vår lille klump, men men!
Hvor stor er han estimert til å være med termin? Hvis du skulle født av deg selv?
 
Lykke til :) så spennende!
Skulle på en måte ønske at jeg visste hvilken dato vi fikk møte vår lille klump, men men!
Hvor stor er han estimert til å være med termin? Hvis du skulle født av deg selv?
Jeg vet ikke, men forrige fredag var han 3500g, og han legger på seg gode 200-250 gram per uke (jevn vekst de siste tre kontrollene)... Så med tre uker til, så jeg vil gjette på 4250g ved termin. Og kanskje rett under 4kg nå på keisersnitt-datoen. Men det er jo bare et anslag.
 
Back
Topp