Skravletråd Desember

Søndag

Rydde og vaske badet.
Bake pepperkaker.
Mannen på shopping
Ungene på siste kursdag på svømmekurs for i år. Eldste skal testes for om han skal opp et nivå over jul. Begge skal de ha med litt klær og oppleve hvordan det er å svømme med klær og ha litt grunnleggende om livredning.
Helst både brenne mandler og lage trøfler av sjokolade uten sukker i dag, i alle fall mandlene. Trøflene er til mamma så de kan jeg evt overlevere senere.
Om vi rekker det pakke inn gaver også.
Og lære ungene UNO. De fikk det i kalenderen i dag.

Åja. Og ta bilde av ungene i nisselue, sende bilder til min kusine for felles kalender til til bestemor og helst skal mannen se om han får laget julekortet vårt for i år. Jada.

Tredje søndag i advent

Oi, kom du gjennom denne listen idag??[emoji1] da blir jeg imponert!!

God kveld Sara[emoji2] håper du har hatt en fin dag!
Ja, ikke så verst.

Nå må jeg brette klær siden du ikke gjør det for meg, men lillemor våknet. Tatt meg et raid og ryddet ut for små klær og sommerklær fra kommoden hennes så det blir plass. Egentlig så vasker jeg badet i dag, men det henger tett sammen med klesvask, både rent og skittent så det går over i hverandre....

Oi, kom du gjennom denne listen idag??[emoji1] da blir jeg imponert!!
Ikke helt.

Ikke brent mandler eller laget trøfler. Og ikke lært dem UNO, det glemte jeg rett og slett. Og ikke pakket gaver

Men bakt pepperkaker, mannen har handlet (men ikke alt nei, så jeg må på gavehandel) ungene har laget julekort og vært på svømming. Nisselue-bilde er tatt og mail sendt til min kusine.

Hva annet sto på listen?

Tredje søndag i advent [emoji318] her er det blitt mildvær igjen og det blir nok litt av et slapseføre neste uke. Heldigvis har jeg bare ett ærend ute av huset før vi drar på juleferie på fredag. Hater å kjøre på usikkert vinterføre, det er praktisk når man bor i Trøndelag si. Jaja, jeg har iallefall vært over fjellet for siste gang i år. Godt å være ferdig med det også.. juleferien er enda lenger ut mot kysten, på min barndoms grønne ø [emoji41] der jeg kan telle på én hånd hvor mange julaftener vi har hatt snø. Koselig på sitt vis. Gleder meg til å feire babys første jul.

Koselig å dra på juleferie[emoji2] din familie?

Overreagerer jeg?

Mannen dro på shopping og det kom straks en melding fra naboen. Dro vi alle? Datteren i huset lurte på om mellomste ville leke.

Bare mannen dro, svarte jeg. Ungene holder på å lage julekort til besteforeldrene, klippe og lime, glitter og klistremerker.

Ja. Altså, hun lurte på om hun ville ut.

Det vil hun sikkert når hun er ferdig, svarte jeg.

Det gikk kanskje fem minutter så kom meldinga om at datteren i huset hadde ringt på hos oss og kom hjem lei seg når ingen åpnet opp. (i mellomtiden hadde også eldste luftet hunden. Godt gjort at de ikke møttes...)

Det har ikke laget lyd inn, så hun har ikke lykkes med å ringe på, svarte jeg. Men vår mellomste kommer så snart hun er ferdig.

Overreagerer jeg som synes det et i overkant dramatisk å liksom anklage meg for å ikke ha åpnet når hun har sendt ungen ut for å ringe på når jeg sa vi var opptatt?

Vi hadde selvsagt åpnet om det ringte på. Og forklart at hun kom når hun var ferdig.

Grunnet aktiviteter på kveldstid de neste dagene var det i dag disse skulle lages, litt sånn hobbyaktivitet og kose oss litt, så de er klare til utlevering onsdag. At man faktisk har litt planer med ungene sine en uke før jul er vel ganske vanlig? Vi skulle nå egentlig bakt litt mer også, menmen...

Det synes jeg var rimelig spesielt og frekt på en søndag før jul[emoji849]
Man må respektere at folk er opptatt!

Så var jeg her igjen. Siste kursdag i år i svømmehallen. Men bare to uker pause, nye kurs starter 6.1 og de har fortrinnsrett ved påmelding før det åpner for alle andre så derved skal de kunne sikres plass på det nivå de er om vi fortsetter og det er nok nødvendig med en stund til

Eldste får muligens begynne på nivå fire, med armøvelser etter jul. Han skal ta testen i dag. Men meget mulig han trenger en helg til på nivå tre. Mellomste skal helt klart fortsette på nivå tre.

Hvordan gikk testen?[emoji4]

Det synes jeg var rimelig spesielt og frekt på en søndag før jul[emoji849]
Man må respektere at folk er opptatt!
Det er litt sånn melodramatisk hver gang vår datter ikkr kan/vil være sammen med nabojenta. Som er enebarn og derved ikke har noen å være med. Mens av og til skal mine to gjøre noe sammen. Og sånn like før jul synes jeg at å være opptatt er ganske normalt?

Hvordan gikk testen?[emoji4]
Joda han fikk diplom for pingvin (beinspark) og skal derfor meldes på selunge (armtak, grovkoordinert crawl på mage og rygg) etter nyttår.

Back
Topp