Dagbok fra min første graviditet

Sjokoladekaka

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
I innleggene som kommer skal jeg dele hvordan min opplevelse som førstegangs-gravid har vært.

Før graviditeten

I våres bestemte min samboer og jeg at vi ville ha barn snart. Etter litt planlegging i forhold til når barnehage-fristen for 2018 er, fant vi ut at vi skulle begynne å prøve fra og med sommeren 2017.

Jeg sluttet på prevensjon (p-ring) i midten av Mai. Jammen er jeg glad jeg ikke ventet lenger! Dette er første gang jeg ikke går på prevensjon siden jeg var rundt 13 år, er nå 26 år. Jeg startet hovedsaklig på prevensjon så tidlig på grunn av vanncyster på eggstokkene, og hver gang de sprakk så fikk jeg grusomt vondt. Dette ble straks bedre når jeg startet med prevensjon.

Jeg husker og at før jeg startet på prevensjon så hadde jeg ekstremt uregelmessig mens. Så jeg regnet med at det ville gå litt tid før ting klaffet helt. Etter at jeg sluttet på prevensjon hadde jeg veldig uregelmessig syklus. De var; 38 dager, 55 dager, 32 dager, 28 dager, 33 dager.


Prøvingen
Når Juli kom, og tiden endelig var inne innså jeg at jeg ikke hadde drukket helt ifra meg ennå. Alle vennene mine var ofte ute og drakk på sommeren, og jeg er veldig glad i å drikke og sosialisere så jeg utsatte prøvingen litt. Ville bare drikke litt ifra meg før jeg skulle avstå fra alkohol helt... Vi startet ikke å prøve før i September på grunn av dette. For første gang i livet mitt var syklusen bare 28 dager, så vi blingsa helt med prøvingen. Hadde sex en uke etter eggløsningen, og ettersom at man har et vindu på max 48 timer etter eggløsning så ble det ikke noe baby med en gang.

Neste måned satt jeg klar med eggløsnings-tester fra eBay for å time dette litt bedre. Jeg begynte å teste EL to ganger i døgnet ettersom jeg hadde lest at EL for noen vil bare vare 12 timer og at det derfor kunne være lurt å teste to ganger i døgnet. Vi hadde masse sex rett før positiv EL, og et par ganger etterpå. Og denne gangen klaffet det! :)
Jeg brukte appen Life for å ha mer kontroll på prøvingen. Der noterte jeg også ned livmors-væsken (sekretet) var fra dag til dag.


Gravid!
Allerede 10 dager dpo hadde jeg en positiv graviditets-test! Jeg hadde kjøpt to typer tester, den ene testen var negativ mens den andre hadde en tynn tynn strek. Dette var antageligvis fordi den ene testen var mer følsom ovenfor HcG hormonet.


Nå er jeg 5 + 2. Gleder meg veldig til å komme til uke 12, krysser fingrene for at alt går bra fram til da.
 
Last edited:
5 + 4
Trøttheten har meldt sitt inntog for lengst. Husker jeg gleda meg til å bli gravid hvor jeg kunne lese meg opp på alt av gravid-info og kose meg med det og en kopp kaffe i sofaen.
Nå orker jeg såvidt å lese et innlegg før jeg lukker øynene på sofaen igjen. Og kaffen... den kutta jeg ut fra uke 4 pga kvalme. Ikke morgenkvalme, vil heller påstå det var heldags-kvalme for den har ikke forsvunnet siden den kom.

Andre symptomer jeg kjenner godt er hodepine og humørsvigninger. Bare jeg skal fortelle en litt morsom eller koselig hendelse til venninner må jeg av og til jobbe godt for å holde igjen tårene.
 
Last edited:
6 + 1

Har sovet ganske dårlig i natt for jeg har vært så sykt kvalm. Har flere ganger vurdert å gå på do og prøve å kaste opp, men ettersom jeg nesten ikke spiste noe i går så så prøvde jeg å la vær.

Har nå stått opp etter å ha sovet i 9 timer. Er trøtt, sigen og kvalm ennå, håper dette går over snart. Veide meg i dag, og har gått ned litt i vekt siden starten av graviditeten.
 
Last edited:
6 + 3

Er så syyyykt kvalm i dag. Har sovet skikkelig dårlig ettersom jeg har vært kvalm i hele natt! Spydde to ganger før klokka var blitt 10. Etter desperate forsøk fant jeg ut at jeg nå skal gå inn for å prøve å finne noe som kan hjelpe kvalmen min.

Derfor har jeg booka time hos akupunktør og hos fastlegen min. Hos fastlegen min ønsker jeg å få noen piller som gjerne kan hjelpe kvalmen. Krysser fingrene for at det hjelper :)
 
Last edited:
6 + 4

I dag er jeg mye bedre! Helt sykt å stor forskjell det var fra i natt og de siste 5 nettene!

For det første sov jeg 12 timer uforstyrret. Ble ikke vekket av en voldsom kvalme. For det andre føler jeg meg mye bedre. Er nesten ikke kvalm i det hele tatt! Så jeg er sikker på at det hjalp noe sykt med akupunktur og/eller piller.

I går tidlig var jeg hos akupunktøren. Der pratet vi litt om tilstanden min og om hvor mange behandlinger hun trodde jeg ville trenge. Hun nevnte at noen kjente forskjell med en gang, mens andre måtte ha flere behandlinger. Jeg ble anbefalt minst 5 behandlinger, og 2 ganger i uka.
Jeg var hos Klinikk Libra i Stavanger. Jeg satt midt på natta og booka time på nettsiden deres. Slapp henvisning fra lege og ventetid.. Fikk time samme dag :)

Allerede etter første behandling følte jeg mer litt mer kvikk. Jeg klarte også å få i meg en halv pizza. Det slår de andre dagene der jeg bare har klart å få i meg litt betasuppe som middag.

Senere på dagen var jeg hos legen min. Hun var så forståelsesfull og grei, jeg ble tipset om å bruke Postafen av henne, som egentlig er en reisesyke tablett. Den er også reseptfri. Jeg tok en pille på kvelden før jeg la meg i går.

Så vanskelig å si om det var akupunkturen eller pillen som gjorde meg bedre, kanskje begge to? Jeg er værtfall mye bedre i formen nå enn i går! :)
 
Last edited:
6 + 6

Formen er fremdeles bedre nå som jeg tar både Postafen og akupunktur. Hadde min andre time hos akupunktøren i morges, tror gjerne det hjelper litt. Har tatt litt mindre Postafen i dag enn de siste to dagene hvertfall. Kaster nesten ikke opp lenger. Må passe veldig godt på hva jeg spiser da. Blir super dårlig av sjokolade så den har jeg kuttet ut helt. Melk er heller ikke så godt. Laks blir jeg skikkelig dårlig av, kanskje fordi den er så fet og tung.

Fant også ut et litt sunnere middags-alternativ i dag... nemlig fiskegrateng med torsk. Lite smak, ikke tung, lettvint å "lage" og faktisk ganske godt. Kjøpte bare en sånn fryse-fiskegrateng på butikken. Er hvertfall litt bedre enn bare kjeks og pizza til hvert måltid :)
 
Last edited:
7 + 0

I dag er jeg enda litt dårligere igjen. Har tatt to Postafen i dag og er usikker om hvor mye effekt de har lenger. Sov litt dårlig i natt også på grunn av kvalme. Skal inn til legen igjen i morgen og se om det er noe mer vi kan gjøre med kvalmen.

Har vel kanskje ikke lov å si dette, men folk som skriver at det er super viktig å være sunn nå, ja det er jo lettere sagt enn gjort! Jeg pleier jo egentlig ha et ganske sunt kosthold, problemet nå er at jeg kaster opp nesten alt jeg spiser. Det som har gått bra til nå er Ritz kjeks og popcorn :wideyed: Så det blir nok å utsette det sunne kostholdet en stund til kvalmen går mer vekk.


Dagens måltider
Frokost: Litt popcorn (den fra Coop som skal være trygg for gravide)
Lunsj: Vann
Middag: Risgrøt (noe jeg kom til å angre på etterpå)
Kvelds: Noen Ritzkjeks


Ellers andre symptomer er ekstrem tretthet, svimmel (alt blir svart nesten hver gang jeg reiser meg fra sofaen) og litt hormonell. Har fått noen rosa prikker rundt det ene øyet, tror det kommer av sprengte blodkar pga oppkast. Etter hva jeg har lest så vil kvalmen bli værre fram til og med uke 9, så kommer det til å dabbe litt av. Forhåpentligvis i uke 12 (bare 5 uker fra nå av) så har kvalmen gitt seg litt. Gleder meg til det :)
 
Last edited:
7 + 1

Formen har vært helt ok til nå. Våknet opp i natt på grunn av skikkelig kvalme og trangen til å spy. Løp ut på toalettet, men ingenting kom opp, ikke en gang spytt. Sikkert på grunn av at jeg nesten ikke hadde drukket noe, eller fordi jeg kastet opp før jeg la meg.

Nå kom jeg akkurat tilbake fra legen og hun var ikke i tvil om jeg skulle ta meg fri fra jobb noen dager for å prøve å bli bedre. Hvertfall prøve å gå opp i vekt tilbake til min normalvekt. Jeg ringte inn til jobben og gav beskjed, og heldigvis var de greie og ønsket meg bare god bedring. Så det var en lettelse :) Det sto heller ingenting på sykemeldingen om hva det gjalt, det er jeg litt glad for ettersom jeg ikke er klar for å dele nyheten med jobben før det har gått 12 uker.


Dagens måltider

Frokost: 1 Polarbrød
Lunsj: Rett i koppen suppe
Middag: Kjæresten skal lage grønnsaks-suppe :)
 
Last edited:
7 + 3

I dag har formen vært litt bedre. Var på min tredje akupunktør time i går så kanskje det er det som hjelper. I teorien skal jeg jo fortsette å bli dårligere fram til uke 9, så det er bra at jeg hvertfall ikke er værre :)

Jeg har også booket TUL i uke 9 + 0, gleder meg veldig! Har også funnet ut av polarbrød fungerer for meg og kvalmen min. Var noen her inne på forumet som tipset meg om det, og det er jeg glad for nå!


Dagens måltider

Frokost: Polarbrød med mager leverpostei
Lunsj: Polarbrød med mager leverpostei
Middag: Fiske-grateng (noe jeg angret på etterpå)
Kvelds: Polarbrød
 
Last edited:
7 + 5

Denne søndagen startet fint, med ikke så ille kvalme . Spiste noe popcorn til frokost og følte meg enda bedre etter det igjen. Senere på dagen fikk jeg besøk fra ei venninne som skal holde nyttårs-fest. Jeg hadde egentlig tenkt å vente til uke 12 med å fortelle venninner og familie nyheten, men det er litt vanskelig med så mye svangeskaps-symptomer jeg har. Er ikke lenger med på så mye sosialt og bruker mye av tiden min inne på sofaen eller i senga.

Jeg fortalte venninnen min godnyheten og hun synes det var en veldig koselig nyhet. Hun hadde god forståelse for at jeg ikke var like sosialt aktiv lenger og for at jeg antageligvis ikke ble med på nyttårsfesten grunnet formen min. Var veldig deilig å få dette ut og få forståelse for at jeg ikke har vært meg selv de siste ukene.

De første gangene brukte jeg "omgangssyke" som unnskyldning for å ha en backup plan når jeg hadde avtaler, men det var ikke så lurt for det endte jo bare opp med at folk var redde for å være med meg mtp smitte. Dermed fant jeg ut at matforgifta var en mye bedre unnskyldning.

Ellers så har jeg merket at kvalmen har sakte men sikkert blitt værre fra dag til dag. I dag ble jeg til og med dårlig når jeg spiste betasuppe. Popcorn og Ritz kjeks av alle ting er kanskje det eneste som har gått helt fint fram til nå :)

Dagens måltider

Frokost: Popcorn
Lunsj: Beta-suppe (noe jeg kom til å angre på senere)
Middag: Mandarin (ikke så lurt det heller)
 
8 + 0

Jippi!! Endelig åtte uker på vei :D Nå er det bare 4 uker til (eller forhåpentligvis tidligere) at kvalmen avtar.

Formen har blitt gradvis værre fra dag til dag. Jeg har prøvd å spise pizza, havrefras og mye mer, men nesten alt jeg spiser kommer opp igjen. Polarbrød, popcorn og Ritz kjeks har vært safe til nå. Jeg har et lite håp om at jeg kanskje begynner å bli bedre allerede i uke 10 når morkaken skal begynner å ta over produksjonen for en del av svangerskapshormonene.

Jeg satt og klaget litt til samboer over hvor kjipt det var å være så kvalm konstant 24-7. Og at jeg skulle ønske jeg bare kunne legge meg i koma i 4 uker og våkne opp når kvalmen var borte. "Nei, ikke si det da. Julen er jo en av de beste årstidene!" svarte han. Han synes litt synd på meg og foreslo å kjøpe et playstation spill til meg, slik at tiden kunne gå litt fortere for meg. Og det var et kjempe bra forslag! Jeg spiller jo aldri playstation, men nå spiller jeg flere timer til dagen, og dagene går mye fortere enn før hvor jeg lå i sofaen og gjorde ingenting.

Jeg har også bestemt meg for å kutte ut akupunkturen. Jeg føler ikke det har hatt så mye virkning på meg, jeg har jo bare blitt dårligere og dårligere likevel. Hadde det vært gratis så ville jeg nok prøvd litt til, men koster jo en del.

I går kutta jeg også ut Postafen bare for å se om det hadde noe effekt. Å jadda! Det hadde det. Våkna opp midt på natta over at jeg var syyykt kvalm, nesten så jeg måtte kaste opp selv om jeg ikke hadde spist noe på flere timer. Jeg sto opp og tok meg en Postafen tablett og la meg til å sove igjen. Kjente virkningen av den kvalme-stillende tabletten nesten med en gang. Så jeg skal definitivt fortsette med Postafen.

I dag er det bare en uke igjen til vi skal på ultralyd! Det skal bli så spennende :D Samboer har tullet litt med at kanskje det er flere inni der siden jeg er så dårlig.
 
Last edited:
8 + 3

I natt våknet jeg etter fire timers søvn på grunn av kvalme. Måtte opp på do og brakk meg litt, men ingenting kom opp. Ikke magesyre en gang. Skikkelig kjip følelse og jeg skal være ærlig å si at det er litt psykisk tungt å ha det sånn. Man kan jo trøste seg med at det mest sannsynligvis vil gå over om 4 uker, men 4 uker er leeenge når man er så dårlig.

Etter det fikk jeg ikke sove igjen, så jeg sto opp og drakk litt vann. Etterhvert tok jeg meg en ris-kjeks og følte meg bedre etter det. Jeg tror feilen jeg gjorde i går kveld var at det gikk 4 timer mellom siste måltid og når jeg la meg, jeg burde nok spist noen kjeks før jeg la meg. Jeg vekte kjæresten (som ikke skulle på jobb) for å få litt sympati, og det fikk jeg. Han spurte om han skulle stå opp for å hente noe til meg, så snilt <3

Ellers så satt jeg oppe til klokka 9 hvor meg og samboeren dro til legen for aller første svangeskapskontroll. Spennende! Jeg tok med meg urinprøven som jeg hadde blitt bedt å ta med meg, og fikk noen ark av sykepleierne med litt generell informasjon. Mer info fylte vi ut hos legen og pratet litt generelt om forløpet framover mtp graviditet, ultralyd og jordmor.

Senere på dagen i dag følte jeg meg faktisk litt bedre enn det jeg har gjort på over en uke. Var liksom litt mer kvikk og mindre svimmel. Så jeg har et lite håp om at kanskje formen skal bli bedre fra nå av? Tiden vil vise :)

Nå er det bare 4 dager igjen til at vi skal på tidlig ultralyd! Er veldig spent :D
 
8 + 4

I dag er formen mye bedre. Sov 8 timer i natt og klarte å spise litt mat før jeg la meg i går. Jeg begynte i går kveld med Zofran kvalmestillende som jeg hadde fått fra legen. For første gang på en stund kan jeg føle meg litt som et menneske :)

Men så ringte jeg ei venninne nå som er gravid for andre gang. Hun har så å si ikke hatt noen svangerskaps-plager forutenom litt vondt i bekkenet på slutten. Jeg unner henne og alle andre gravide som er så heldige og slipper å måtte gå gjennom sterke svangerskapsplager av noen slag.

Venninnen min klarer virkelig å fornærme meg skikkelig når jeg snakker med henne. Først når jeg fortalte at jeg var sykemeldt på grunn av ekstrem svangerskapskvalme sa hun. "Så heldig du er da å har en så snill lege. Nå må du kose deg masse hjemme med graviditeten!" Nei, jeg absolutt ikke heldig! Jeg har det forferdelig med sterk kvalme gjennom hele døgnet og jeg hadde uten tvil valgt å heller gått på jobb uten kvalme! Og nei, jeg er ikke heldig med en "snill" lege. Etter å ha vært i arbeidslivet i 10 år og tatt ut min første sykemelding nå, så er faktisk en veldig god grunn for det!

I dag presterte hun å si at hun aldri hadde hørt om at det fantes kvalme-stillende tabletter for gravide, og at ingen gravide burde ta noen tabletter på grunn av fare for fosterskader. Jeg blir så forbanna, det er så jævlig dårlig gjort å tråkke på noen som allerede ligger på bakken. Selvfølgelig har jeg ikke lyst til å ta masse piller for å fungere! Hun aner ikke hvor ille man kan ha det også kommer hun med et sånt utsagn som det der! Det finnes jo mange kvalme-stillende tabletter som anses som trygt for gravide. Så hysterisk som hun er burde hun jo sikkert stille spørsmålstegn til vitamin-tablettene hun tar da. Eller om hun i det hele tatt kan spise mat, for det kan jo være ting der og som er farlig for fosteret.

Jeg skulle ønske at folk ikke la seg opp i andres graviditeter og kom med meninger. For dette varierer veldig fra person til person. Er du så heldig og slipper unna noen symptomer, så kos deg! Og det burde du sette pris på :) Men har du ei venninne som sliter, prøv heller å støtt henne og gi sympati.

Beklager litt sint innlegg i dag. Følte litt for å få det ut :)
 
Last edited:
8 + 4

I dag er formen mye bedre. Sov 8 timer i natt og klarte å spise litt mat før jeg la meg i går. Jeg har begynt med Zofran kvalmestillende som jeg hadde fått fra legen. For første gang på en stund kan jeg føle meg litt som et menneske :)

Men så ringte jeg ei venninne nå som er gravid for andre gang. Hun har så å si ikke hatt noen svangerskaps-plager forutenom litt vondt i bekkenet på slutten. Jeg unner henne og alle andre gravide som er så heldige og slipper å måtte gå gjennom skikkelig svangerskapskvalme, skikkelig hodepine for de som får det, og ikke minst de som sliter veldig med bekkenet. Men venninnen min klarer virkelig å fornærme meg skikkelig når jeg snakker med henne. Først når jeg fortalte at jeg var sykemeldt på grunn av ekstrem svangerskapskvalme sa hun. "Så heldig du er da å har en så snill lege. Nå må du kose deg masse hjemme med graviditeten!" Nei, jeg absolutt ikke heldig! Jeg har det forferdelig med sterk kvalme gjennom hele døgnet og jeg hadde uten tvil valgt å heller gått på jobb uten kvalme! Og nei, jeg er ikke heldig med en "snill" lege. Etter å ha vært i arbeidslivet i 10 år og tatt ut min første sykemelding nå, så er faktisk en veldig god grunn for det!

I dag presterte hun å si at hun aldri hadde hørt om at det fantes kvalme-stillende tabletter for gravide, og at ingen gravide burde ta noen tabletter på grunn av fare for fosterskader. Jeg blir så forbanna, det er så jævlig dårlig gjort å tråkke på noen som allerede ligger på bakken. Selvfølgelig har jeg ikke lyst til å ta masse piller for å fungere! Hun aner ikke hvor ille man kan ha det også kommer hun med et sånt utsagn som det der! Det finnes jo mange kvalme-stillende tabletter som anses som trygt for gravide. Så hysterisk som hun er burde hun jo sikkert stille spørsmålstegn til vitamin-tablettene hun tar da. Eller om hun i det hele tatt kan spise mat, for det kan jo være ting der og som er farlig for fosteret.

Jeg skulle ønske at folk ikke la seg opp i andres graviditeter og kom med meninger. For dette varierer veldig fra person til person. Er du så heldig og slipper unna noen symptomer, så kos deg! Og det burde du sette pris på :) Men har du ei venninne som sliter, prøv heller å støtt henne og gi sympati.

Beklager litt sint innlegg i dag. Følte litt for å få det ut :)

Huffameg, skjønner veldig godt at du blir provosert! Hadde det vært meg hadde jeg ikke klart å la være å si fra :p

Men glem henne, og nyt heller at du føler deg bedre og at (den garantert gravidsikre) kvalmestillende medisinen funker! ♡
 
Takk for støtten #M <3

Jeg skal gjøre det, er herlig å endelig fungere igjen og kose meg med noe mat :)

Sendte henne en link etter telefonsamtalen. Overskriften på linken står det "5 ting du IKKE skal si til noen med ekstrem svangerskapskvalme". Under linken skrev jeg, du kan krysse 3 av disse av listen. Hehe, tror hun skjønner det nå.
 
8 + 5

På tide med å nevne positive ting med å være gravid!

- Brystene blir større. Noe samboer setter veldig pris på xsmile9
- Hormonell. Dette er ikke bare negativt, får ofte gledestårer når jeg ser på serier eller filmer. Føler en enda sterkere glede enn tidligere
- Bli ekstra godt tatt vare på av kjæresten
- Tenke at det vokser et helt nytt liv i magen din. Eller to, hvem vet


Ellers så er formen min bedre. Som nevnt litt tidligere så tar jeg litt Zofran (kvalmestillende) av og til. Jeg må innrømme at livskvaliteten har blitt bedre med disse og humøret til både meg og samboer har steget i takt med denne forbedringen.

Nå er jeg nesten ikke svimmel lenger, er mindre trøtt enn det jeg har vært tidligere i svangerskapet. Kvalmen er der ennå, men svakere enn det den var før. Føler meg litt teit når jeg skriver dette men, det var ganske fint å kunne sette på en klesvask i går og vaske litt over badet uten å måtte brekke meg.


Nå har jeg begynt å hekle. Det er noe som jeg ikke har gjort siden barneskolen, så måtte bruke YouTube for å lære meg «staver», «halvstaver» osv. Så nå er jeg godt i gang med å hekle vårt aller første babyteppe. Prøvde å finne en nøytral farge da, siden jeg ikke vet om det blir gutt eller jente.


UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7a10.jpg


Jeg har begynt å følge med på en serie som heter «Call The Midwife» og den er drit bra :D Anbefaler alle som har tid å teste den ut. Er en del å lære der i tillegg til at den er underholdende.

Ønsker alle her inne en fin søndag! For de som har det tungt med plager håper jeg at formen deres snart også blir bedre :) Jeg heier på dere.
 
Last edited:
Så fint teppe :) Koselig med ting til babyen! Strikket selv 2 tepper og skal strikke nytt i gult!
 
Så fint teppe :) Koselig med ting til babyen! Strikket selv 2 tepper og skal strikke nytt i gult!

Takk for det :love7

Er jo det perfekte start-prosjektet å lage noe til babyen, alt er jo i mini-størrelse! Koselig med tepper da, gult er jo en veldig fin farge, er ganske nøytral farge som er en fordel for oss til ikke vet skjønnet ennå.
 
8 + 6

I dag er formen enda litt bedre. Sov 9,5 time i natt før jeg ble vekt av en telefon. Når jeg sto opp så kjente jeg for første gang på lenge litt matlyst! :D Så jeg sto opp og lagde meg en porsjon grøt... med melk! Kjenner jeg er litt uggen her i sofaen, men ikke kvalm som de andre dagene. Jeg begynner å få trua på at nå har det endelig snudd :)

En annen ting jeg også har merket de siste par dagene er at jeg er mer kvikk, våken og nesten ikke svimmel lenger. Så i dag har jeg litt husarbeid på agendaen. Vurderer å kutte ut kvalme-stillende tabletter også... Vi får se, jeg er aller værst om kvelden og natten så får se an formen i kveld.

Ellers så er jeg veldig spent på morgendagen, da skal vi på vår første tidlig ultralyd! :D
 
8 + 6

I dag er formen enda litt bedre. Sov 9,5 time i natt før jeg ble vekt av en telefon. Når jeg sto opp så kjente jeg for første gang på lenge litt matlyst! :D Så jeg sto opp og lagde meg en porsjon grøt... med melk! Kjenner jeg er litt uggen her i sofaen, men ikke kvalm som de andre dagene. Jeg begynner å få trua på at nå har det endelig snudd :)

En annen ting jeg også har merket de siste par dagene er at jeg er mer kvikk, våken og nesten ikke svimmel lenger. Så i dag har jeg litt husarbeid på agendaen. Vurderer å kutte ut kvalme-stillende tabletter også... Vi får se, jeg er aller værst om kvelden og natten så får se an formen i kveld.

Ellers så er jeg veldig spent på morgendagen, da skal vi på vår første tidlig ultralyd! :D
Lykke til [emoji4]
 
Back
Topp