Skravletråd Desember

Sitter og klør meg i hodet.

Vi skal jo ha selskapet til frøkna på lørdag...
Men sitter og tenker, jeg har jo ikke pyntet ordentlig til jul enda, pleier ikke å gjøre det før like før 21.-23. en gang.
Kanskje jeg burde pynte litt mer i dag

Samme natt her. Hodet tenker vilt og øya spretter opp. Søvnproblemer er dritt. Sova rundt 4 og eldste jeg sover med var så urolig å våknet hele tiden fra den tiden. Så natta var pyton her og :(
Ufff då du får prøva ta igjen sømnen det er så viktigt

Vært hos legen?
Min erfaring med øynene er at det fins en salve som tar det ganske raskt, men den er på resept
Skal til legen nå etterpå. Ja vet , men hun har aldri brukt det tidligere. Men jeg vil de skal ta prøver ...vi har alltid vært for sene tidligere. Vil vite om det er øyebetennelse eller om det er øyekanalene. Men ber hun sende ut resept så henter vi ut om hun plages med det

God morgen forresten.
Første vaskemaskemaskin er i gang samt tørketrommel etter det jeg vasket i går kveld.
Skal snart sette i gang en oppvaskmaskin siden mye av serviset i skapet siden mye av det er fult av colaflekker etter eksplosjonen i går

Alle andre er ute av huset og jeg skal snart til å sette i gang.
Dagens plan er:
- Rydde lekestuen oppe
- Rydde rommet til frøkna
- Støvsuge og vaske oppe
- Vaske badene
- Handle
- Hente frøkna og levere arveklær hos ei venninne
- Hente nisser

God morgen :) med den planen idag regner jeg med heldigvis at du har fri fra jobb :p

Skrev litt mer på innlegget nå

Så det nå :) huff, det var jo liksom ikke mer dere trengte av sykdom i hus nå [emoji849]. Yngste vår har og hatt puss i øyet siden fødsel og må følge med at det ikke blir verre. Konstant rennende øye og puss. Tett tårekanal.

Håper det går over fort der med betennelsen. Virker hun mye plaget?

Sitter og klør meg i hodet.

Vi skal jo ha selskapet til frøkna på lørdag...
Men sitter og tenker, jeg har jo ikke pyntet ordentlig til jul enda, pleier ikke å gjøre det før like før 21.-23. en gang.
Kanskje jeg burde pynte litt mer i dag

Om du rekker, kan du jo pynte mer også :) vi har pynta ferdig vi :p eller, mangler litt kuler på treet

Så det nå :) huff, det var jo liksom ikke mer dere trengte av sykdom i hus nå [emoji849]. Yngste vår har og hatt puss i øyet siden fødsel og må følge med at det ikke blir verre. Konstant rennende øye og puss. Tett tårekanal.

Håper det går over fort der med betennelsen. Virker hun mye plaget?
Høres ut som den beste hjelpen akkurat nå :p
Hun er i grunn ikke mye plaget...etter soving mest for da er det ofte øye sammenklistret. Vil dog gjerne vite om det er tilbakevendende øyebetennelser eller om det er tette øyekanaler.

Ufff då du får prøva ta igjen sømnen det er så viktigt

Skal sove når yngste sover. Om hun vil sove særlig mer enn ti minutter. Skaø innom posten nå så hjem. Regner med å kanskje få sovet en time før jeg må opp. Hadde egentlig andre planer men klarer ikke. Mannen skal på klatring i kveld og blir alene med begge ungene så trenger energien

Hun er i grunn ikke mye plaget...etter soving mest for da er det ofte øye sammenklistret. Vil dog gjerne vite om det er tilbakevendende øyebetennelser eller om det er tette øyekanaler.

Ah. Samme som her ja. Barnelegen mente at det trolig var tett tårekanal. Som vil gå over. Men klart , di er jo to år.. burde kanskje rette seg snart :S veldig greit å få avklart om det er betennelse eller ikke

Absolutt. Tror ingen sier noe på det.

Rundt den tiden er nok køen på posten håndterbar. Her pleier den å være verst i disse tider fra 3 tiden. Etter jobbtider.

Stemmer. Leste at moren din hadde fått influensa ja. God bedring! Er hun skikkelig dårlig? Tenker om tilleggssykdommer gjør henne ekstra dårlig ved influensa?

Mamma er 63 år gammel, har bl.a astma, høyt blodtrykk og (kostholdsregulert) diabetes. Hub har et par andre kroniske diagnoser også men de inngår ikke i risikogruppene i seg selv. Av denne grunn har jeg i flere å snakket om st hin burde ta vaksinen og hun har gjort det de siste årene.

Uheldig var hun altså å fikk det likevel, og også min onkel som er vaksinert. Mulig vaksinen ikke traff helt på hvilket virus som er i omløp? Jeg blir ikke helt klok på nhi sine rapporter men samme kan det være. Hun er ikke innleggelses-nivå-syk, men "hvile hjemme"-syk. Kino med ungene utgår. Pappa og mannen går med dem.

Planlagt juleverksted/nissefest 22.12 avventer vi og ser, det et enda ei uke til så det blir sikkert. Pappa har tatt fri fra jobb og de har planlagt å ha skoleungene (altså fire stk fra 1,1,2 og 4 klasse) der. Hun har planer om middag for alle (med foreldrene altså) etterpå men det antar jeg utgår.

Hun er altså syk, men ikke alvorlig syk. Og i motsetning til meg et sånt organisert menneske at alle gavene nok er pakket inn, forberedelser til aktiviteter 22.12 er gjort klare og huset er stort sett helt ryddig det. De skal rydde kjellerstua som har vært brukt litt som "bod" i høst sånn at ungene kan leke der, men ellers tror jeg se er i rute til jul så at hun må hvile en uke går nok bra.

Back
Topp