Skravletråd Desember

Eller som mannen sa, man sier jo at cola kan brukes til å rengjøre med, da blir det vel ekstra rent.
Og så begynner han å hjelpe til med å tørke opp

Ja.. vel...

Jeg fikk litt minner fra da eldstemann hadde sin første klassebursdag, på skolen, og vi var jo to foreldre og ungen delte seg mellom å være ute og i gymsalen så vi var en hver plass. Og noen hadde gått inn på klasserommet hvor de hadde spist uten at vi oppdaget det. Noen gikk inn og tok seg en pizzabolle eller litt drikke, greit, Noen gikk inn og ristet ei flaske cola (med sukker) og snurret rundt i rommet.... det var vel en pult som ikke var truffet. Vi skulle egentlig etter avtalen bare tørke av bordene og koste gulvet... Heldigivs hadde vi likevel tatt med mopp just in case....

JEG blir helt matt av en egentlig så enkel oppgave som å bestille kopi av skolefoto i julegave (sånn ideelt sett egentlig altså skulle vært gjort i november ja...) etter en husrnssakelse har jeg igjen, for sikket tredje gang, faktisk FUNNET IGJEN innloggingsinformasjonen, men så blir jeg..... det var 20*25 mamma har ja? Det er det utsnittet fotografen har valgt som er best ja....? Ehh..... ja??? Og ville jo diskutere med mannen (som slett ikke liker sånn dill, men som den engelen han er har ordnet fotokalener til sin far i kveld. Og julekort, tror jeg...) men snuppa våkna så han gikk ned og enten har han ikke med telefonen eller så leser han i alle fall ikke så ikke vet jeg om han vil jeg skal overta og ikke svarer han på om jeg burde ringe mamma, og jeg.... jeg MÅ gjøre noe med kalenderen for i morgen henger der lapp om KINO som etter planen er med mine foreldre, men mamma er jo syk. Biletter er ikke bestilt så planen er å utsette det, til hvilken dag? Nei, si det!

Å så godt å ha henne så nært! Min bor 50 mil unna:(

Vi bodde 37 mil eller hva det var unna mamma lenge. Og end lit lenger til svigers. Vi har fotsatt ca 40 mil til svigers, men jeg har mamma 15-20 minutter unna og det utgjør en stor forskjell både for meg og ungene, og jeg er veldig glad vi tok det valget for en del år siden. Eller rettere sagt, takknemlig for at min mann tok det valget, faktisk for 9 år siden. Det er drøyt 5 år siden vi flyttet, og ca 10 år siden jeg egentlig "ga opp tanken" og tenkte at vi ble boende der vi bodde. Men det var på en trilletur med den lille sønnen vår at mannen lanserte at vi skulle flytte. Det tok noen år å få det praktiske i boks, og enda et barn ble født i mellomtiden, men valget var helt rett for vår familie.

Håpe det er ferdig ja. Feber nå stakkar.

Det fikk mi også etter omgangsyyke. Selve oppkastet varte bare noen mogentimer, men påfølgende kved og natt kom feberen.

Tiden går jaggu sakte i DPO land ja...

Back
Topp