Fryst ned to egg sammen. Hvorfor?

.Anonym.

Glad i forumet
Jeg skal ha innsett på fredag. De må tine to egg, pga at dei to er fryst sammen. Hvorfor gjør det de? Dårlig kvalitet ?
Er så redd for de ikke overlever tining.

Andre som har erfaring med det, og blitt gravid ?

noen av eggene mine er fryst i samme strå.

Ble fortalt at sansynligheten ved fryseforsøk er lavere, derfor setter de ofte inn to.

Kommer vel an på hvor mange dagers egg du har fryst ned? Hos meg ga de faktisk mine blastoer over 90% sjans for at de overlevde opptining. 2 av 2 har overlevd opptining hittil.
Men siden de er på samme strå, og begge kanskje overlever, kan du jo ytre ønske om å få sette inn begge[emoji5]

Kommer vel an på hvor mange dagers egg du har fryst ned? Hos meg ga de faktisk mine blastoer over 90% sjans for at de overlevde opptining. 2 av 2 har overlevd opptining hittil.
Men siden de er på samme strå, og begge kanskje overlever, kan du jo ytre ønske om å få sette inn begge[emoji5]
Dag 2:) ja jeg skal få sette inn begge om begge overlever.

Åh? Men hva mener de med det egentlig ? Hvorfor ikke fryse ned et og et om de begge er bra nok til å fryse ned.

Nei, det vet jeg ikke.. hvis praksisen er å sette inn to fryseegg om gangen, hvorfor skal de fryses i to forskjellige strå?

Jeg har heldigvis 22 egg på frys, så jeg har nok kanskje noen til overs..

Mine var fryst to og to. Skjønner heller ikke helt hva som er greia med det, og hvorfor de heller ikke kunne ha frossen ned ett og ett. Første opptiningen overlevde kun ett, men jeg ble ikke gravid. Denne gangen overlevde begge og jeg fikk satt begge inn (hadde ikke lyst å kaste ett egg!). Ble gravid :)

Har opplevd begge deler. Mine to første fryseegg ble fryst ned sammen, og tint opp og satt inn sammen. Ble en baby av det.

Hvis man absolutt ikke har lyst på tvillinger, og heller vil ha flere mislykkede forsøk enn å sette inn 2 av gangen, så burde man kunne be om at de fryses hver for seg. Jeg innså ved en tilfeldighet at man faktisk kunne be om å få satt inn blastocyster i stedet for 2-3-dagers hvis man ønsket det. Jeg trodde ikke man hadde noe man skulle ha sagt om sånt. Jeg hadde bare ett egg å fryse ned, så for meg var ikke det noe tema, men jeg ville nok ha bedt om å få dem fryst hver for seg om jeg hadde hatt flere. Kanskje man får lov til å mene noe om det også?

De fryser gjerne 2-dagers og endel 3-dagers sammen. Litt avhengig av kvalitet. Dette fordi ikke alle overlever opptining, og da er det større sjanse for å ha i alle fall ett til innsett. Så kan man velge å sette inn ett eller to.
Blastocyster fryses alltid en og en. Dette fordi langt flere overlever opptining. De setter nesten aldri inn to blastocyster, for da blir det for stor risiko for tvillinger (noe de ønsker å unngå).

Eggene tålte ikke opptining :( så blir ikke innsett imorgen. Er såå lei nå:( håpte å få positiv test i jula, hadde sett for meg alt nå. Såå sur!

De fryser gjerne 2-dagers og endel 3-dagers sammen. Litt avhengig av kvalitet. Dette fordi ikke alle overlever opptining, og da er det større sjanse for å ha i alle fall ett til innsett. Så kan man velge å sette inn ett eller to.
Blastocyster fryses alltid en og en. Dette fordi langt flere overlever opptining. De setter nesten aldri inn to blastocyster, for da blir det for stor risiko for tvillinger (noe de ønsker å unngå).
Åja! Da vet jeg det ♥️Takk for svar :)

Eggene tålte ikke opptining :( så blir ikke innsett imorgen. Er såå lei nå:( håpte å få positiv test i jula, hadde sett for meg alt nå. Såå sur!

Uff, så himla kjipt[emoji22][emoji22][emoji22]

Back
Topp