Sykemelding eggdonasjon?

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Kan man få sykemelding av legen for å reise utenlands og utføre eggdonasjon?
Eller er det ferie de fleste bruker?
 
Kan man få sykemelding av legen for å reise utenlands og utføre eggdonasjon?
Eller er det ferie de fleste bruker?

Egentlig ikke. Men legen din kan ta en liten omvei hvis vedkommende vil... egentlig gir ikke ivf sykemld heller, bortsett fra rett etter uttak. Men anbefaler deg å høre med legen din om hvordan dere gjør det:)
 
Litt usikker på om du kan reise til utlandet når du er sykemeldt. Sjekk med legen din.

Må ha bekreftelse fra sykmeldende lege at utenlandstur ikke er til hinder for oppfølgingen, og arbeidsgiver må vite om det
 
Må ha bekreftelse fra sykmeldende lege at utenlandstur ikke er til hinder for oppfølgingen, og arbeidsgiver må vite om det

Arbeidsgiver trenger vel ikke vite det?
Nav må vel vite om det i og med om det skal skje noe mens jeg er i utlandet.
 
Arbeidsgiver trenger vel ikke vite det?
Nav må vel vite om det i og med om det skal skje noe mens jeg er i utlandet.

Du må krysse av på skjema til nav at arbeidsgiver vet at du er utenlands, og oppgi tlf nummer på sjefen din slik at nav potensielt kan sjekke. Så ja arbeidsgiver skal vite. Har fylt ut slike skjema i sykmelding et par ganger
 
Ja okei... [emoji4] jeg må uansett først sjekke opp med legen min hva hun tenker om å sykemelde meg til en slik behandling i utlandet og deretter ta det med sjefen om det trengs :)
 
Ja okei... [emoji4] jeg må uansett først sjekke opp med legen min hva hun tenker om å sykemelde meg til en slik behandling i utlandet og deretter ta det med sjefen om det trengs :)

Hei, tenkte bare å høre hvordan det gikk, siden jeg er borti noenlunde samme problematikken selv. Jeg brukte ferien min de første to gangene, men hva gjør en når ferien er brukt opp?
 
Back
Topp