Sykemelding eggdonasjon?

En tråd i 'Prøver/gravid med hjelp av donasjon' startet av Froggc86, 2 Des 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Froggc86 Elsker forumet Oktoberfruene 2018

Kan man få sykemelding av legen for å reise utenlands og utføre eggdonasjon?
    Eller er det ferie de fleste bruker?

2. Marihøna Prøver på nr 2 siden nov/15 Assistert-jentene

Egentlig ikke. Men legen din kan ta en liten omvei hvis vedkommende vil... egentlig gir ikke ivf sykemld heller, bortsett fra rett etter uttak. Men anbefaler deg å høre med legen din om hvordan dere gjør det:)

• Liker Liker x 1
  3. Bjørka Flørter med forumet

Litt usikker på om du kan reise til utlandet når du er sykemeldt. Sjekk med legen din.

• Liker Liker x 1
  4. Vbt Elsker forumet Marsboerne 20 18 Himmelbarn Februarbarna 2020

Må ha bekreftelse fra sykmeldende lege at utenlandstur ikke er til hinder for oppfølgingen, og arbeidsgiver må vite om det

• Liker Liker x 2
  5. Froggc86 Elsker forumet Oktoberfruene 2018

Arbeidsgiver trenger vel ikke vite det?
    Nav må vel vite om det i og med om det skal skje noe mens jeg er i utlandet.

6. Vbt Elsker forumet Marsboerne 20 18 Himmelbarn Februarbarna 2020

Du må krysse av på skjema til nav at arbeidsgiver vet at du er utenlands, og oppgi tlf nummer på sjefen din slik at nav potensielt kan sjekke. Så ja arbeidsgiver skal vite. Har fylt ut slike skjema i sykmelding et par ganger

• Liker Liker x 1
  7. Marihøna Prøver på nr 2 siden nov/15 Assistert-jentene

Hvis det er de to første ukene av sykemld så må arbeidsgiver godkjenne det fordi da er det de som betaler sykepenger. Som andre her sier så må du krysse av om du skal oppholde deg i utlandet..

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid...de/Sykepenger/sykepenger-ved-utenlandsopphold

• Liker Liker x 2
  8. Froggc86 Elsker forumet Oktoberfruene 2018

Ja okei... [emoji4] jeg må uansett først sjekke opp med legen min hva hun tenker om å sykemelde meg til en slik behandling i utlandet og deretter ta det med sjefen om det trengs :)

9. På'n igjen Andre møte med forumet

.

Last edited: 25 Feb 2019
  10. Sara-83 Andre møte med forumet

Hei, tenkte bare å høre hvordan det gikk, siden jeg er borti noenlunde samme problematikken selv. Jeg brukte ferien min de første to gangene, men hva gjør en når ferien er brukt opp?

11. Bjørka Flørter med forumet

Fri uten lønn..

Del denne siden