Strikke- og hekleoppskrifter

Har strikket teppe til den lille [emoji172]

3b0585a5bf55cc39c2799ab7b58d365a.jpg
Wow sier jeg bare:woot:
 
Jeg har øvd litt på mønsteret her de siste dagene. vi får vite kjønnet om litt over en uke, så da skal jeg kjøpe farge etter kjønn og begynne og hekle :love7

upload_2017-11-17_23-13-59.png
 
Det må være det fineste babypleddet jeg har sett:love7 tar du imot bestilling? :happy112
Tusen takk [emoji4] bruker å ta bestilling men har et hvile år nå [emoji4] fokusere litt på strikking til familien [emoji4] har for my planer og for liten tid [emoji23]
 
IMG_3131.JPG

Litt av det jeg har strikket til lille i magen :).

Teppet og luen er fra Klompelompe, luen er mariusmønster (men byttet ut kryssene med rådyr), den hvite romperen er Paelas, den lyseblå er fra Tiddelibom og romperen i flere farger er fra Ministrikk. Gleder meg til å ta det i bruk, kan det ikke bare bli april snart? :)
 
Så flinke dere er!! Tror jeg må lære meg jeg også! Så en sånn babypose fra bluum på Facebook som jeg har så lyst på! Skal tro om jeg klarer det?[emoji85] har aldri strikket etter oppskrift, men kan å strikke firkanter og sånn haha[emoji23]
 
Så flinke dere er!! Tror jeg må lære meg jeg også! Så en sånn babypose fra bluum på Facebook som jeg har så lyst på! Skal tro om jeg klarer det?[emoji85] har aldri strikket etter oppskrift, men kan å strikke firkanter og sånn haha[emoji23]

Det klarer du helt sikkert, det er ikke vanskelig! Og det er jo så koselig å strikke til de små :). Skulle du ha noen spørsmål underveis kan du jo stille dem her, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan :).
 
Så flinke dere er!! Tror jeg må lære meg jeg også! Så en sånn babypose fra bluum på Facebook som jeg har så lyst på! Skal tro om jeg klarer det?[emoji85] har aldri strikket etter oppskrift, men kan å strikke firkanter og sånn haha[emoji23]

Enig! Blir så inspirert mår jeg ser andres verk[emoji7] skal kjøpe meg utstyr og starte med noe enkelt tenkte jeg:)
 
Hva er det fineste babyteppe dere vet? Litt lyst å strikke et til bittelillebror og til dokka til frøkna, men litt usikker på hva.
 
Det er så fint! Jeg skal også strikke det. Har allerede strikket det som barselgave til tre venninner og MÅ ha det selv også :)
Ja, det er kjempesøtt! Venter på å få vite kjønn så jeg kan få bestemme farge.
 
Vis vedlegget 236655

Litt av det jeg har strikket til lille i magen :).

Teppet og luen er fra Klompelompe, luen er mariusmønster (men byttet ut kryssene med rådyr), den hvite romperen er Paelas, den lyseblå er fra Tiddelibom og romperen i flere farger er fra Ministrikk. Gleder meg til å ta det i bruk, kan det ikke bare bli april snart? :)

Hvordan er den hvite i vanskelighetsgrad?
 
Kjappstrikka drakt er nokså enkel og rask å lage, men du må orke å forholde deg til ei detaljert oppskrift, strikke rett og vrang og felle og auke. Og sy i Mange knapper [emoji6]

Den er veldig enkel og strikkes i løpet av to-tre kvelder. Var en av de første oppskriftene jeg greide selv uten noe hjelp fra mamma :). Som Småsnakk skriver er det bare rett- og vrangstrikk. Oppskriften er godt forklart, og er det noe du lurer på ligger det som regel mange videoer på YouTube eller andre strikkesider.
 
Back
Topp