Vaksine - tråden

Marikl

Forelsket i forumet
Julibaluba 2017
Til dere som har tatt vaksiner etter standard vaksinasjonsprogram , hvordan gikk det ? Fikk babyen noe bivirkning ?
Vi skal i morgen på helsestasjon for å ta 3-måneders vaksinen .
Gruer meg . Det er fælt å se på når de stikker, får så vondt inni meg . Har kjøpt Paracet for sikkerhets skyld, i tilfellet feber
 
Ingen bivirkninger. Kun en baby som syns sprøyte var vondt.
 
Til dere som har tatt vaksiner etter standard vaksinasjonsprogram , hvordan gikk det ? Fikk babyen noe bivirkning ?
Vi skal i morgen på helsestasjon for å ta 3-måneders vaksinen .
Gruer meg . Det er fælt å se på når de stikker, for så vondt inni meg . Har kjøpt Paracet for sikkerhets skyld

Gikk helt fint. Var sutrete på kvelden etter vaksina men ingen bivirkninger. Slutta å grine når jeg trøsta han :)
 
Til dere som har tatt vaksiner etter standard vaksinasjonsprogram , hvordan gikk det ? Fikk babyen noe bivirkning ?
Vi skal i morgen på helsestasjon for å ta 3-måneders vaksinen .
Gruer meg . Det er fælt å se på når de stikker, for så vondt inni meg . Har kjøpt Paracet for sikkerhets skyld
Her gikk det etter forholdene bra [emoji4] synes det var forferdelig når de stakk og frøkna hylte, men det gikk heldigvis fort over [emoji173] slapp unna bivirkninger [emoji4] hun hadde vondt i lårene etterpå, men Paracet hjalp!
 
Det var ikke noe hyggelig når hun ble stukket, stakkars! Vi fikk høre en helt ny gråt[emoji174] Men hun roet seg etter hvert med litt byssing og resten av 3 månederskontrollen gikk helt fint. Vi har ikke merket noe veldig til bivirkninger. Hun var kanskje litt ekstra trøtt.
 
Min roet seg i løpet av under ett minutt etter stikkene, men det er fælt å se på :/ var litt varm på kvelden, men ingen feber :)
 
Min slurpa i seg drikkevaksinen, reagerte ikke på første stikket, men stikk nr to var ikke populært. Hun skreik til hun brakk seg og gulpa/spydde på helsesøster, men roa seg etter et par minutter. Vi var der midt i sovetida hennes så det gjorde det nok ekstra ille. Hun hadde feber i 1.5 døgn etterpå, men fikk kun paracet om kvelden før soving (39.8°c). Etter det var hun lite påvirka av tempen.
 
Til dere som har tatt vaksiner etter standard vaksinasjonsprogram , hvordan gikk det ? Fikk babyen noe bivirkning ?
Vi skal i morgen på helsestasjon for å ta 3-måneders vaksinen .
Gruer meg . Det er fælt å se på når de stikker, får så vondt inni meg . Har kjøpt Paracet for sikkerhets skyld, i tilfellet feber
Pappaen holdt under stikking, første gikk fint med bare litt skriking, andre skreik hun veldig og var fryktelig fornærma etterpå. Fikk feber samme kveld og mye magevondt påfølgende dager.
 
Min slurpa i seg drikkevaksinen, reagerte ikke på første stikket, men stikk nr to var ikke populært. Hun skreik til hun brakk seg og gulpa/spydde på helsesøster, men roa seg etter et par minutter. Vi var der midt i sovetida hennes så det gjorde det nok ekstra ille. Hun hadde feber i 1.5 døgn etterpå, men fikk kun paracet om kvelden før soving (39.8°c). Etter det var hun lite påvirka av tempen.
Satte de 1 og 1 vaksine? Ikke begge på en gang?
 
Tok idag. Bare en gråtende baby, som er igrunn ganske normalt når det er noe sånt.
Har sovet siden kl 5 og sover fortsatt, så hu ble trøtt etter vaksinen.
 
Vår gråt av stikkkene, men roet seg etter byssing. Ble dårlig med feber og gjentatt oppkast på kvelden. Var skikkelig vondt å være vitne til, men vaksineres skal hun
 
Satte de 1 og 1 vaksine? Ikke begge på en gang?
Ja her setter de én og én. Vi bor på en liten plass med kun ei helsesøster (og har bare lege 3 dager i uka) så da må hun sette én om gangen. Der jeg er oppvoskt setter de begge på én gang og jeg skulle ønske det var sånn her også..
 
Fikk vaksine rundt klokken 10. Tok maange tårer og trøtte lunger før hun roet seg. Forferdelig sår gråt!

Først sov hun mye. Rundt 16 fikk hun akutt vondt og skrek den samme såre gråten i 30-45 minutter. Fra 18-19 fikk hun feber og sov omtrent i strekk frem til 8 morgenen etter. Veldig spesielt, har virkelig ingen sovebaby til vanlig. Jeg var helt hysterisk den kvelden!! [emoji23]

Blid som ei sol og tilbake til normalt da hun våknet neste morgen.
 
Ble skikkelig dårlig med feber om kvelden, skrek mye og våkna ofte og hylte om natta. Fikk utslett på ene kinnet neste dag og var utilpass og grinete i tre dager. Smilte ikke som han bruker. Ekkelt, men det må gjøres. Søsteren reagerte også mye.
 
Mini fikk feber i to dager etter sprøytene men hun virket ikke slapp så hun fikk ikke Paracet.
 
Slurpet i seg rota-vaksina.. brydde seg ikke om stikk nr 1,men ble sint når stikk nr 2 ble trykt inn. Skrek ikke pussig nok å fikk ingen reaksjon. Gulpet xtra xtremt mye de 3 dagene etter vaksinen så lurer på om magen ble dårlig.
 
Vi fikk satt inn begge stikkene samtidig i dag. Det hjalp og hun grein i ca 5 minutter så ble hun fornøyd igjen. Vi tok ikke rotavirus vaksinen.
Håper å slippe unna feber...
 
Gikk helt fint. Var litt grinete under første stikk og gråt litt under andre stikk. Roet seg raskt ved byssing også var det glemt [emoji23] merket ingen «ettervirkinger». Var på forhånd bekymret for evt ettervirkninger som oppkast og feber. Hadde Paracet i stikkpilleform i beredskap. Rotavaksinen gikk greit og kjapt unna.
 
Back
Topp