Lille spiren i magen❤️

Sia

Forelsket i forumet
Hei til alle nye og "gamle" [emoji2]

Jeg kan ikke tro det, men i dag 15.09.17 så testet jeg endelig positivt, etter 3 mnd og kun blenda tester. Strimmeltestene jeg tok i dag viste riktignok veldig svakt positiv, men klarte ikke vente med digital heller. Hadde ikke helt tro på at den digitale skulle vise gravid enda, men Joda den viste Gravid 1-2[emoji7] Har forresten IKM i dag, og mistet nesten litt håpet da dagene gikk og jeg kun fikk negative tester, men IKM var dagen for meg denne gangen[emoji2]

Litt om meg: Er 22, snart 23. Bor sammen med drømmemannen min, og sammen er vi klare for å bli foreldre[emoji173]️

Mine tidlige symptomer før testing var:
-Ømme bryster
-Trøtt
-Tisset om natten
-Ekstra følsom
-Merkelig lite murringer dagene før IKM


Er 3+6 på testedagen og har termin 29.05.2018[emoji173]️
 
Last edited:
Må legge ved bilde av testene mine også[emoji2] IMG_2615.JPGIMG_2620.JPG

Gleder meg masse til å fortelle dette til den kommende pappa'en når han kommer hjem!

La testen i en fin boks sammen med et kort hvor jeg skrev noen ord til han, og så pakket jeg inn boksen i gavepapir. Tror han blir ganske så overasket[emoji85][emoji173]️
 
Så fine tester[emoji178] ønsker deg masse lykke til med svangerskapet. Gleder meg til å følge deg videre [emoji5][emoji3][emoji254][emoji173]️

Jeg sa det og til min mann på nesten samme måte.. pakka ikke inn testen min. Men var å kjøpte en søt liten babybamse, et par sokker som det står i [emoji173]️ dad og i [emoji173]️ mom på.. + en smokk .
Han hadde bursdag et par dager etter så jeg sa jeg hadde en gave på forskudd. Han ble så glad og rørt. [emoji173]️så viste jeg testen etterpå.
Spent på hvordan det går med dere . [emoji178]
 
  • Liker
Reactions: Sia
Er så glad på dine vegne! [emoji7][emoji3] og var så sikker på at du var gravid, men ville ikke fremstå som påståelig [emoji23]

Gleder meg til å følge deg videre [emoji173] Og gratulerer så mye igjen! [emoji173][emoji173]
 
Så fine tester[emoji178] ønsker deg masse lykke til med svangerskapet. Gleder meg til å følge deg videre [emoji5][emoji3][emoji254][emoji173]️

Jeg sa det og til min mann på nesten samme måte.. pakka ikke inn testen min. Men var å kjøpte en søt liten babybamse, et par sokker som det står i [emoji173]️ dad og i [emoji173]️ mom på.. + en smokk .
Han hadde bursdag et par dager etter så jeg sa jeg hadde en gave på forskudd. Han ble så glad og rørt. [emoji173]️så viste jeg testen etterpå.
Spent på hvordan det går med dere . [emoji178]

Tusen takk, igjen[emoji2][emoji173]️ Gleder meg masse til å følge deg også!

Åå så koselig måte du sa det på, forstår godt at mannen din ble glad og rørt[emoji7]

Det som er litt ekstra fint og spesiellt her også er at vi har jubileumsdag denne mnd også[emoji85][emoji173]️ Har tenk litt at det hadde vært koselig med klaff akkurat denne mnd, også ble det visst det og!
 
Da er det jo ekstra stas[emoji7] gratulerer med det også da[emoji173]️
gleder meg til å høre referat, hehe[emoji16]
 
  • Liker
Reactions: Sia
Da vet den kommende pappa'en det også[emoji2]

Han skjønte ikke noe når jeg ga han gaven (esken var ganske stor) og han hadde ikke peiling på hva det kunne være[emoji85] Da han drev å pakket opp så begynte jeg bare plutselig å gråte, og kjente meg også såklart spent og nervøs. Da han så hva det var så ble han glad og jeg gråt enda mer[emoji85][emoji2]
 
Da vet den kommende pappa'en det også[emoji2]

Han skjønte ikke noe når jeg ga han gaven (esken var ganske stor) og han hadde ikke peiling på hva det kunne være[emoji85] Da han drev å pakket opp så begynte jeg bare plutselig å gråte, og kjente meg også såklart spent og nervøs. Da han så hva det var så ble han glad og jeg gråt enda mer[emoji85][emoji2]

Åh, nå ble jeg rørt her! Så fantastisk!![emoji173][emoji173] Unner deg dette så enormt!! [emoji7][emoji7][emoji1376][emoji1376] Håper jeg kommer hakk i hæl, vi har jo vært synkronisert![emoji23][emoji23]
 
  • Liker
Reactions: Sia
Åh, nå ble jeg rørt her! Så fantastisk!![emoji173][emoji173] Unner deg dette så enormt!! [emoji7][emoji7][emoji1376][emoji1376] Håper jeg kommer hakk i hæl, vi har jo vært synkronisert![emoji23][emoji23]

Hihi ja[emoji173]️ ååå tusen takk!!

Ja jeg håper SÅ at dette går vegen for deg også, det SKAL gå vegen[emoji173]️
 
Tok en strimmeltest nå på morgenurin, for å se om streken var sterkere i dag, vil si den ikke var sterkere men heller litt svakere?

Og en annen ting, den testen jeg tok på morgenurin i går var veldig svak, også var den jeg tok på litt mer utvannet urin etter sterkere? Er det ikke slik at det anbefales å teste på morgenurin, pga mer nøyaktig resultat? [emoji4]
 
Er anbefalt å teste på morgenurin. Men er likevel mange som får sterkere streker på ettermiddag . Dette har jeg lest på før svangerskapet[emoji1]

Du er enda tidlig i svangerskapet. Bare såvidt passert ikm , da er det ikke rart om streken er svak to dager på rad.
Det var ikke rare forskjellen på mine tester.
Har du mange tester er det jo bare å teste litt utpå dagen:)
Du har sett de før men her er bilde av mine 3 første tester. Tatt samme dag jeg fant det ut. Ser ut som stav viser sterkere selv om det var seint på dag/kveld.



Så koselig måte du fortalte mannen det på. Hærlig [emoji173]️ det øyeblikket man forteller kommende pappa er limer seg litt fast.
Selv om min mann har vært litt mindre gira nå så kom det tårer den dagen jeg fortalte om graviditeten [emoji173]️
Tror det er vanskelig for oss begge å forstå dette før vi har sett på ul.

Hvordan er formen din da?
Ønsker deg en kjempefin dag[emoji173]️
 
Last edited:
  • Liker
Reactions: Sia
Er anbefalt å teste på morgenurin. Men er likevel mange som får sterkere streker på ettermiddag . Dette har jeg lest på før svangerskapet[emoji1]

Du er enda tidlig i svangerskapet. Bare såvidt passert ikm , da er det ikke rart om streken er svak to dager på rad.
Det var ikke rare forskjellen på mine tester.
Har du mange tester er det jo bare å teste litt utpå dagen:)
Du har sett de før men her er bilde av mine 3 første tester. Tatt samme dag jeg fant det ut. Ser ut som stav viser sterkere selv om det var seint på dag/kveld.
6405e4d0024dac0f3cd59c5ccc2f5a42.png



Så koselig måte du fortalte mannen det på. Hærlig [emoji173]️ det øyeblikket man forteller kommende pappa er limer seg litt fast.
Selv om min mann har vært litt mindre gira nå så kom det tårer den dagen jeg fortalte om graviditeten [emoji173]️
Tror det er vanskelig for oss begge å forstå dette før vi har sett på ul.

Hvordan er formen din da?
Ønsker deg en kjempefin dag[emoji173]️

Tusen takk for så lang og bra svar![emoji173]️

Aha ja men da forstår jeg, kunne liksom ikke helt skjønne det med at den ble sterkere på mer utvannet urin, men da kan det være normalt da[emoji2] Takk for bildene dine for å vise det også[emoji1360]

Hihi ja det var en veldig spesiell og fin opplevelse, og han sa i ettertid i går at det var kreativt og fint[emoji85] Han sa også flere ganger at vi ikke må "hoppe for mye i taket" før vi vet at det går bra, og dette er jeg så klart enig i, feks etter slik det endte sist.. Men jeg vil alikevell ikke tenke det hele tiden da :( jeg ER faktisk gravid nå, og da vil jeg ikke konstant gå å tenke at det bare er for et par små uker, feks... Eller så sier han at han gleder seg stort til dagen han blir pappa, og om det ikke holder denne gangen så prøver vi igjen, for han vil bli pappa. Og det rører meg[emoji7]

Formen er veldig fin den, ikke noe kvalm eller noe (heldigvis) men hadde ganske dårlig matlyst i hele går, men det kan ha en sammenheng med at det var en stor dag for meg. Ellers har jeg noen svake murringer av og til, men det er ikke noe som plager meg hittil[emoji2]
 
Hadde noen vonde murringer i dag da jeg var ute å gikk, var også litt våt der nede, så ble smånervøs med en gang.. Men der var heldigvis ikke blod, og bare hvitaktig utflod. Også vet jeg jo det at livmoren strekker seg og da kan det gjøre vondt.

Kjenner også stikking i underlivet og nederst i magen. Men det er jo så mye som skjer der inne da, tenk at det vokser noe lite og vakkert inni meg[emoji7] kommer ikke over dette, jeg!
 
Kan ikke huske at jeg var så nervøs for småting sist, men etter SA'en så blir jeg nervøs med en gang omtrent.. Gleder meg skikkelig til uke 12, for da kan jeg puste litt mer ut og håpe og tro at det kommer til å gå bra resten og[emoji173]️
 
Kan ikke huske at jeg var så nervøs for småting sist, men etter SA'en så blir jeg nervøs med en gang omtrent.. Gleder meg skikkelig til uke 12, for da kan jeg puste litt mer ut og håpe og tro at det kommer til å gå bra resten og[emoji173]️
Du kan sikkert snakke med fastlegen din om bekymringene dine, kan hende du får tettere oppfølging da [emoji4]
Jeg hadde også veldig mye murring og stikk i livmoren frem til uke 8, nå har det avtatt litt, men kjenner det fortsatt innimellom [emoji4]
 
Du kan sikkert snakke med fastlegen din om bekymringene dine, kan hende du får tettere oppfølging da [emoji4]
Jeg hadde også veldig mye murring og stikk i livmoren frem til uke 8, nå har det avtatt litt, men kjenner det fortsatt innimellom [emoji4]

Ja jeg har lyst til å ta det opp med fastlegen/jordmor, for er ikke kjekt å gå rundt å bekymre seg:/ Men jeg får uansett prøve å tenke positivt, og feks murringer er jo ikke farlig, så får bare tenke at det er livmoren som utvider seg og gjør seg klar, og det er jo bare positv[emoji2][emoji1360]
 
Vi valgte å fortelle det til svigermor i dag, da hun er en rolig og fin person å snakke med. Hun ble glad og sa hun krysser fingrene for at det skal gå så fint denne gangen. Må innrømme at jeg var nervøs da vi sa det, men føles bra nå. Vi venter litt til med å si det til resten, men vi gleder oss[emoji2]
 
Back
Topp