Endelig gravid igjen

2,5 time igjen til timen på sykehuset. Jeg begynner å bli nervøs. Er så redd for å ha hatt en MA. Selvom jeg kanskje ikke har noen grunn for å tro det. Men det er likevel noen tanker som svirrer i hodet. Det er kanskje vanlig å ha slike tanker. Særlig rett før en kontroll.

I dag stod jeg opp 6.30 for å gjøre 6 åringen klar til skolen. Ikke noe problem å våkne. Ikke noe problem å stå opp eller fikse det som skulle fikses. Men så fort skolebussen var dratt og jeg var kommet meg inn på sofaen igjen, sovnet jeg. Jeg sov 1,5 time!
Har sovet 1,5 time hver dag nå den siste tiden.
Gleder meg til energien kommer tilbake! Det skal blir DEILIG! <3
Lykke til [emoji173]
 
En sprellende, fin liten marsboer i magen <3
Men herlighet for et opplegg. Kom til sykehuset litt før timen min. Gjorde som det stod i brevet. Jeg gikk å satte meg på det venterommet jeg skulle på. Meldte ikke fra i ekspedisjonen, for det skulle jeg ikke. Satt der å ventet... Helt til det hadde gått 25 minutter. Da valgte jeg å likevel gå til ekspedisjonen for å spørre, i tilfelle de hadde glemt meg. Hun fant meg i oversiktet sin, men gikk å sjekket hos den legen jeg skulle for å finne ut hva som hadde skjedd. 1 minutt etterpå ble jeg ropt opp. Gikk inn og satt meg. Legen sa at de på sykehuset hadde gjort en feil og at jeg da ikke skulle kommet dit før i uke 16. Altså 3 uker senere.. Derfor var det for tidlig å begynne med ekstra oppfølging der, men hun spurte om jeg ville ha en liten ultralyd. Det takket jeg såklart ja til.
Hun kikket på marsboeren i 1,5-2 minutter. Sa at det hun målte i dag passet bra med det som ble målt da jeg var der for nesten tre uker siden. Jeg fikk sett at hjertet banket og at babyen sprellet. <3
Men ellers var det hele ganske bortkastet. Det var flaks at jeg hadde fri i dag, så det ikke gikk utover jobb.

Så nå må jeg bare vente på neste innkalling til sykehuset og håpe på at den er riktig.
 
Jeg ringte og bestilte første time til jordmor i dag! Jeg skal dit den 25. september. Da er jeg 15+1 :) Er så spent på timen der, og håper virkelig mannen min får mulighet til å være med meg. :)
Kjenner jeg gleder meg skikkelig til alle kontroller og muligheten til å høre hjertelyden og kanskje også få se den lille etterhvert som jeg skal ha kontrollene mine på sykehuset. <3
 
I går kveld fikk vi fortalt foreldrene til mannen om graviditeten. <3 Reaksjonen var som forventet. De sa typ "Åja. Ja. Koselig. Gratulerer da. Jeg må kanskje sette i gang å strikke da. Ja. Mm."
De er ikke så gode på å vise følelser og glede. Særlig ikke på telefonen.
I dag skal vi fortelle søstrene hans. Satser på litt med gledesutbrudd der :p

Men det er jo såklart flott at de ble glade :)
 
I dag skal jeg endelig på jobb igjen. Ikke vært der siden torsdag.
Jeg skal be om at de tilrettelegger for meg, slik at jeg skal orke å dra på jobb.

Jeg sover dårlig på natten, og er helt utslitt på dagen. I går sov jeg 3 dupper på sofaen. Sover ca 1,5 time på dagtid.

Men jeg håper dette vil hjelpe. :)
 
I dag kom innkallingen til oul.
11. Oktober kl 10.30 :)
Da er jeg 17+3. Nesten så jeg synes det er litt tidlig, men man tar det man får :)
 
Vært stille noen dager. Har lissom ikke hatt noe særlig å skrive om.
I dag er jeg 14+0. [emoji4] det er 3 uker og 3 dager igjen til oul. Jeg gleder meg.
I går var jeg og mannen innom en babybutikk og kikket på vogn. Emmaljunga edge duo. Jeg tror jeg vil ha den [emoji173] jeg skal følge med på nett om noen selger en fin, brukt vogn. Selv om jeg dessverre synes det er litt vanskelig å kjøpe brukt. Mest fordi jeg vil ikke at den skal være noe slitt. Mannen min skjønner meg ikke helt på det der. Så vi får se hvordan det blir [emoji106][emoji4]
 
Juhu! Da har vi bestemt oss for høstferie! Turen går til Kristiansund og Oppdal for å besøke familie! Da får jeg og mannen oss 2 netter på hotell, mens 6 åringen sover hos svigermor!
Gleder meg! 12 arbeidsdager igjen. Bare å presse seg gjennom de!
 
Skulle presse meg gjennom arbeidsdagene. Så ble jeg syk.. Blir noen færre dager da. Håper jeg blir fort bedre.
 
Dag 2 hjemme med sykdom.. Hodepinen dunker og kroppen verken, er varm og fryser. Husj. Håper dette gir seg veldig fort!

I går kom det nytt brev med innkalling til time hos Jordmor på sykehuset. Fikk nå riktig time i forhold til den jeg var på sykehuset for forrige mandag. Da hadde de jo tydeligvis innkalt meg til feil tid, men jeg fikk to minutter med UL ut av det.
Denne gangen skulle jeg inn 16+3. Men det er dagen vi reiser på høstferie, så da byttet jeg timen. Da ble det til 17+3 i stede. Samme dag som OUL. Det passet jo kjempebra synes jeg. Blir en times tid eller noe å vente mellom timene, men da kan jo jeg og mannen ta oss en lunsj og kanskje gå oss en liten tur om det er deilig høstvær den dagen <3
 
Endelig frisk og tilbake på jobb! Formen har vært så og si upåklagelig! Litt hodepine, men ikke på langt nær som det har vært! DEILIG! Måtte det vare!!
 
Har fått tilbud om å kjøpe bilstol 1 og 2 pluss base av min søster. Nummer 1 er bruk. Nummer 2 er ubrukt. Og siden det er søsteren min, så vet vi at det har vært behandlet bra og ikke vært i noen form for ulykke. Tror nok vi vil kjøpe av dem setene. Det vil jo bli en mye bedre pris for oss, enn å kjøpe i butikk.
 
Når det er søndag og vi har glemt å planlegge middag.... Den følelsen.
 
Juhu! Vi bestilte pizza [emoji487]

Inn i en ny svangerskapsuke. I morgen skal jeg til jordmor for første gang. Spent. Håper det blir hyggelig og at jeg får tatt opp hodepinen min.
 
I går var jeg hos jordmor. En hyggelig dame. Hun ga meg masse infohefter om både det ene og det andre. Hun fant hjertelyden og den lå på ca 150 <3 Det var koslig å høre hjertet slå <3
Nå gleder jeg meg så veldig til 11. oktober og OUL, for da skal vi endelig fortelle 6åringen vår. <3


Ellers merker jeg godt at hormonene mine er på plass. 6åringen har turdag på skolen og jeg glemte å sende med sitteunderlag. Jeg måtte sette meg ned noen minutter å gråte litt. Følte meg helt udugelig. Men jeg fikk gitt beskjed til skolen, så da vet de at min unge er uten sitteunderlag i dag. Krysser fingrene for at det går bra!
 
Jeg innser at jeg har fått litt mage likevel. Men heldigvis ser jeg og bare stappmett ut. Så da håper jeg 6 åringen ikke bryr seg noe om det ennå. [emoji4]
2 uker igjen oul og til vi skal fortelle :)
 
Last edited:
Back
Topp