Valg 2017

Devilina

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Skal du stemme?
Og vet du hva du skal stemme?

Ja, skal stemme, men vet ikke hva enda. Står mellom 3 partier tror jeg. Vet bare hva jeg absoludt ikke skal stemme :-)

Jeg har stemt allerede, var veldig sikker på hva jeg hvertfall ikke skulle stemme på :)

Skal forhåndsstemme på jobb i morgen, men har fortsatt ikke bestemt meg. Blir vel loddtrekning i avlukket. [emoji23]

Jeg skal stemme på fredag og jeg har bestemt meg hvem jeg skal stemme på [emoji4]

Har forhåndsstemt [emoji5]

Skal stemme på valgdagen. Har ikke fulgt så mye med på valgkampen i år, men vet hva partiene står for og hva jeg skal stemme :)

Jeg skal stemme :) Da er det planleggingsdag i bhg så er så heldig å få ta med meg guttene på 4 og 1 1/5 år :p

Skal definitivt stemme ja :) Og vi vil ha kontantstøtte, så er ikke så mye å lure på ;)

Jeg har ikke stemmerett (er ikke norsk statsborger). På den ene siden hadde jeg gjerne stemt, MYE jeg syns burde bli gjort annerledes (hvordan vi organisere skolen, hvordan vi tar imot flyktninger, hvor avhengig vi er av olje ++). På den andre siden blir jeg litt kvalm av måten det drives valgkamp på nå. Vet ikke om jeg hadde hatt lyst til å være en del av det.

Jeg har stemt allerede, var veldig sikker på hva jeg hvertfall ikke skulle stemme på :)
Gjort det samme selv, forhåndsstemte forrige uke :) Ferdig med det. Orker ikke å stå å vente i kø, prøve å finne parkering etc der jeg skal stemme :P har andre planer denne helgen

Kommer til å stemme og har endelig bestemt meg :) Har hatt lite lyst til å fokusere på politikk i år, vil heller planlegge for lille :dummy1: Nå har jeg i alle fått lest meg opp sånn noen lunde på partiprogrammene.

Jeg har ikke stemmerett (er ikke norsk statsborger). På den ene siden hadde jeg gjerne stemt, MYE jeg syns burde bli gjort annerledes (hvordan vi organisere skolen, hvordan vi tar imot flyktninger, hvor avhengig vi er av olje ++). På den andre siden blir jeg litt kvalm av måten det drives valgkamp på nå. Vet ikke om jeg hadde hatt lyst til å være en del av det.
Skulle vært en mulighet til å stemme etter antall år man har bodd i Norge, synes jeg. Man er jo like delaktig og har meninger som de som har statsborgerskap.
Er så enig med deg angående valgkampen, det er mye dritt slenging, ironier, spydige undertoner etc... politiker i debatt oppfører seg verre enn mobbere i skolen til tider.

Men det at det enten blir Støre eller Solberg.... det er liksom... dritt uansett synes nå jeg :p

Skulle vært en mulighet til å stemme etter antall år man har bodd i Norge, synes jeg. Man er jo like delaktig og har meninger som de som har statsborgerskap.
Er så enig med deg angående valgkampen, det er mye dritt slenging, ironier, spydige undertoner etc... politiker i debatt oppfører seg verre enn mobbere i skolen til tider.

Ja, syns det er litt underlig at jeg ikke får stemme. Har bodd i Norge i 11år nå. Og jeg hadde selvfølgelig stemt om jeg fikk lov, til tross for dritt slenginga [emoji6] (helt enig, vi hadde jo ikke latt ungene holdt på sånn som de gjør til tider)
Men hvis jeg hadde søkt om statsborgerskap så måtte jeg ha gitt fra meg mitt nederlandske. For min del hadde det gått greit egentlig, men da hadde ungene også mistet sitt og det vil jeg ikke (de har begge, siden de har foreldre fra begge land..)
Får lov til å stemme i kommune- og fylkesvalget da [emoji5]

Back
Topp