Alt går jo. Tok en dag av gangen

Jeg er en person som trives veldig godt med rutiner. Og med spedbarn, er det gjerne først rundt 3 mnds alder at de begynner å få en god døgnrytme og fast søvn. Så det jeg slet mest med. Det å aldri vite når vil de sovne ikveld, hvor mange ganger må jeg amme de i natt, osv. I tillegg havnet jeg i ambulanse da de var 5,5 uker etter en kraftig blødning (viste seg å være en del av morkaka som satt igjen), fikk omgangssyka når de var 2,5 mnd, halsbetennelse når de var 3,5 mnd.. I det hele tatt litt trøblete start
Å ja - dersom dobbeltamming blir vanskelig, ville jeg heller ammet først den ene, og så den andre. Det gikk vi over til ganske kjapt, og det fungerte supert! Da lærer de seg kjapt å kunne vente litt også. Tenkte du å pumpe så han gav på flaske eller?
Og for all del - vær på barsel så lenge du kan! Bruk de ansatte for det det er verdt. Ikke reis hjem før du må, før ammingen er på plass. Jeg var på barsel i 6 dager. For min del både med storebror og twinsa, kom ikke melka ordentlig i gang før 3 dager etter fødsel. Så tar det litt tid å finne teknikken. Lurt å ha med en god ammepute. Og spør de ansatte! Be om hjelp. Og når du skal reise hjem - spør om å få time på barsel/ammepoliklinikk. Der kan de også hjelpe mye.
Jeg hadde aldri skiftet en bleie før da vi fikk storebror, det kommer du kjapt inn i