Tvilling-tråden

Tror jeg skal få kjøpt meg en ekstra tannkost osv å rett og slett lage meg en liten bag med litt sånn "nødvendigheter". Er jo veldig greit om den ikke blir brukt, men veldig kjedelig hvis jeg plutselig får brukt for det og ikke har det klart. Kanskje ikke tanken om den baggen er så dum :)

Tror jeg joiner deg på å gjøre klar en sånn bag med små nødvendigheter [emoji1360]

Tror jeg joiner deg på å gjøre klar en sånn bag med små nødvendigheter [emoji1360]
Gjør det :) tipper mannen min bare ser rart på meg når jeg sier jeg skal pakke en sånn bag. Han er jo overbevist om at alt kommer til å gå smertefritt frem til vi må settes i gang. Hihi. Hadde jo vært fint om han for en gangs skyld får riktig da :)

Gratulerer så mye til alle i tråden her!

Selv fikk jeg tvillinger for snart 1 år siden.

Gratulerer så mye til alle i tråden her!

Selv fikk jeg tvillinger for snart 1 år siden.

Takk! [emoji3] Hvordan går det med dere?

Det går veldig fint! Blide jenter som sover godt om natta. Veldig artig alder. Lærer stadig nye ting.

Herlig! Så koselig! [emoji847][emoji176] Jeg har mye å se frem til

Herlig! Så koselig! [emoji847][emoji176] Jeg har mye å se frem til
Det har du absolutt! :Heartbigred
Jeg synes det var veldig kaotisk de første månedene, men så går det seg jo heldigvis til :love7

Det har du absolutt! :Heartbigred
Jeg synes det var veldig kaotisk de første månedene, men så går det seg jo heldigvis til :love7

Sambo skal være hjemme de første 2+7 ukene også skal vi søke 2 ekstra uker fra jobben i tillegg [emoji5][emoji1374] Så forhåpentligvis er vi to foreldre for to barn de første 2-3 mnd.
Vi forbereder oss på kaotisk [emoji28]
Hvordan gjorde dere det i begynnelsen?

Sambo skal være hjemme de første 2+7 ukene også skal vi søke 2 ekstra uker fra jobben i tillegg [emoji5][emoji1374] Så forhåpentligvis er vi to foreldre for to barn de første 2-3 mnd.
Vi forbereder oss på kaotisk [emoji28]
Hvordan gjorde dere det i begynnelsen?

Min mann var tilbake i jobb og studier allerede da jeg var på barsel. Heldigvis ikke hver dag, og med mulighet til å bli hjemme ved behov :) men i starten går det mye i amming og soving, så da var det lite han kunne gjøre sånn sett.

Min mann var tilbake i jobb og studier allerede da jeg var på barsel. Heldigvis ikke hver dag, og med mulighet til å bli hjemme ved behov :) men i starten går det mye i amming og soving, så da var det lite han kunne gjøre sånn sett.

Jeg skjønner [emoji5] Det gikk greit da?
Jeg tenker at sambo kan mate den ene mens jeg mater den andre dersom dobbeltamming blir vanskelig. Og kjekt å bytte på å bytte bleier og sånt [emoji6]
Sambo har litt mer erfaring med småbarn enn meg siden han fikk to småsøstre da han var tenåring. Jeg har aldri skifta en bleie [emoji28]

Jeg skjønner [emoji5] Det gikk greit da?
Jeg tenker at sambo kan mate den ene mens jeg mater den andre dersom dobbeltamming blir vanskelig. Og kjekt å bytte på å bytte bleier og sånt [emoji6]
Sambo har litt mer erfaring med småbarn enn meg siden han fikk to småsøstre da han var tenåring. Jeg har aldri skifta en bleie [emoji28]
Alt går jo. Tok en dag av gangen ;) Jeg er en person som trives veldig godt med rutiner. Og med spedbarn, er det gjerne først rundt 3 mnds alder at de begynner å få en god døgnrytme og fast søvn. Så det jeg slet mest med. Det å aldri vite når vil de sovne ikveld, hvor mange ganger må jeg amme de i natt, osv. I tillegg havnet jeg i ambulanse da de var 5,5 uker etter en kraftig blødning (viste seg å være en del av morkaka som satt igjen), fikk omgangssyka når de var 2,5 mnd, halsbetennelse når de var 3,5 mnd.. I det hele tatt litt trøblete start :p

Å ja - dersom dobbeltamming blir vanskelig, ville jeg heller ammet først den ene, og så den andre. Det gikk vi over til ganske kjapt, og det fungerte supert! Da lærer de seg kjapt å kunne vente litt også. Tenkte du å pumpe så han gav på flaske eller?
Og for all del - vær på barsel så lenge du kan! Bruk de ansatte for det det er verdt. Ikke reis hjem før du må, før ammingen er på plass. Jeg var på barsel i 6 dager. For min del både med storebror og twinsa, kom ikke melka ordentlig i gang før 3 dager etter fødsel. Så tar det litt tid å finne teknikken. Lurt å ha med en god ammepute. Og spør de ansatte! Be om hjelp. Og når du skal reise hjem - spør om å få time på barsel/ammepoliklinikk. Der kan de også hjelpe mye.

Jeg hadde aldri skiftet en bleie før da vi fikk storebror, det kommer du kjapt inn i :)

Last edited:
Alt går jo. Tok en dag av gangen ;) Jeg er en person som trives veldig godt med rutiner. Og med spedbarn, er det gjerne først rundt 3 mnds alder at de begynner å få en god døgnrytme og fast søvn. Så det jeg slet mest med. Det å aldri vite når vil de sovne ikveld, hvor mange ganger må jeg amme de i natt, osv. I tillegg havnet jeg i ambulanse da de var 5,5 uker etter en kraftig blødning (viste seg å være en del av morkaka som satt igjen), fikk omgangssyka når de var 2,5 mnd, halsbetennelse når de var 3,5 mnd.. I det hele tatt litt trøblete start :p

Å ja - dersom dobbeltamming blir vanskelig, ville jeg heller ammet først den ene, og så den andre. Det gikk vi over til ganske kjapt, og det fungerte supert! Da lærer de seg kjapt å kunne vente litt også. Tenkte du å pumpe så han gav på flaske eller?
Og for all del - vær på barsel så lenge du kan! Bruk de ansatte for det det er verdt. Ikke reis hjem før du må, før ammingen er på plass. Jeg var på barsel i 6 dager. For min del både med storebror og twinsa, kom ikke melka ordentlig i gang før 3 dager etter fødsel. Så tar det litt tid å finne teknikken. Lurt å ha med en god ammepute. Og spør de ansatte! Be om hjelp. Og når du skal reise hjem - spør om å få time på barsel/ammepoliklinikk. Der kan de også hjelpe mye.

Jeg hadde aldri skiftet en bleie før da vi fikk storebror, det kommer du kjapt inn i :)

Oi! [emoji43] Såppass! Ja det var en trøblete start. Uff, du har vært gjennom mye...
Tar til meg tipset om å være på barsel så lenge som mulig. BBHugMe'n blir med [emoji6] Man blir visst 5-7 dager med twins sa dem på kurset, og jeg vil gjerne ha så mye hjelp som mulig i starten. Er spent på ammingen, men har ingen tanker om at det skal bli vanskelig i utgangspunktet. Men ja, tenkte å pumpe på flaske slik at sambo kan mate litt også. Vi må jo bare se ann hvordan det blir sånn rent praktisk.

Skal snart søke permisjon.
Vi tar 80% lønn så får sambo 7 ekstra tvillinguker.
Han tenkte å ta alle 7 i starten sammen med meg.
Men hvordan søker man og skriver inn hvor man vil ha tvillingukene?
Er det på samme søknad som mor sender inn?
Eller må far sende inn en egen søknad på de tvillingukene?

Vi har også søkt 80%. Så mannen skal være hjemme 2+7 uker og 1 uke ferie [emoji171]

Han må søke når tvillingene er født på eget skjema:)

Vi har også søkt 80%. Så mannen skal være hjemme 2+7 uker og 1 uke ferie [emoji171]

Han må søke når tvillingene er født på eget skjema:)

Takk for svar [emoji5] Føles som så kort frist å søke når de er født.... men det går vel bra

Takk for svar [emoji5] Føles som så kort frist å søke når de er født.... men det går vel bra
Ja var det jeg og tenkte, så spennende å se hvordan det går når de kommer snart [emoji171]

Ja var det jeg og tenkte, så spennende å se hvordan det går når de kommer snart [emoji171]

Når har du termin? [emoji5] Eller blir du igangsatt?

Satser på å få terminbekreftelse på neste ultralydtime på tirsdag, så skal vi sette oss til å søke.. kan ikke si jeg gleder meg så veldig

I dag er mine tvillinger 9 dager gamle[emoji170][emoji170] enn å bli så forelsket?![emoji7] storebrødrene er fra seg av begeistring de også.
Ble i gangsatt med drypp kl 13 forrige tirsdag. Kl 17 var fødslen i gang for fullt. 20.30 ba jeg dem ta vannet, da jeg begynte å slite med og ligge på rygg pga nyrene mine. 20.50 tok de vannet. Tvilling 1 kom i hode 21.06 og tvilling 2 kom som stjernekikker og ble hjulpet med lommesug ned bekkenet og kom ut 21.14. Kjempefin fødsel[emoji173]️ kun et lite pyntesting, og jeg har kjent meg i bedre form etter denne fødslen enn da jeg fikk storebrødrene[emoji847] Reiste hjem dag 4[emoji6]

Dere som venter, gled dere[emoji177]

Satser på å få terminbekreftelse på neste ultralydtime på tirsdag, så skal vi sette oss til å søke.. kan ikke si jeg gleder meg så veldig

Jeg skal til jordmor i morgen 26+1 så håper å få en terminbekreftelse da [emoji5]
Så blir det søknad. Må bare få godkjent ferie i juni neste år av jobben først [emoji849]

Back
Topp