Avføring

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hvor ofte har deres små avføring?

Fikk beskjed av legen nå at barn bør ha avføring hver dag, men ingen som har sagt noe om det tidligere. Har vel gjerne vært ca 3 ganger i uka tidligere...
 
Hvor ofte har deres små avføring?

Fikk beskjed av legen nå at barn bør ha avføring hver dag, men ingen som har sagt noe om det tidligere. Har vel gjerne vært ca 3 ganger i uka tidligere...
Ca. hver dag. Nesten på klokka samme tidspunkt også :) De små er vel like forskjellige som oss voksne. Er ikke alltid hver dag for oss heller ;)
 
Ca. hver dag. Nesten på klokka samme tidspunkt også :) De små er vel like forskjellige som oss voksne. Er ikke alltid hver dag for oss heller ;)
Er det jeg har tenkt og. Har ikke hatt hver dag siden før hun begynte med fast føde.

Akkurat nå går det litt tregt da. 4 dager siden sist nå og før det gikk det en uke, så har fått movicol. På 3. dag nå, men foreløpig ikke skjedd noe
 
Stort sett hver dag [emoji4] Har hun det mot formodning ikke en dag, så bæsjer hun mer dagen etterpå.
 
Her kan han bæsje 1 gang i uka til 10 ganger om dagen. Han får aldri tømt seg helt vil jeg tru, for det er alltid bare litt og litt som kommer. Han varierer også fra steinhard til flytende og det kan være iløpet av samme dag.... Så han er vel ikke en man burde gå utfra [emoji14]
 
Slutta å gi ho movicol for å se. Hun har fått svisker og rosiner da, men hun holder igjen uansett. Hun bæsjet i går, og da var det 5 dager siden sist, men avføringen var grøtete. Og hun sier det er deilig når hun bæsjer, og skravla går i ett mens hun bæsjer.
Virker ikke som hun har vondt dagene i forkant, eller når hun bæsjer, men ser at magen blir oppblåst når det er lenge siden sist og hun får frysninger og begynner å svette like før det kommer.
Skal på 2-årskontroll til tirsdag, så lurer på om jeg skal ta det opp led legen der og, eller bør jeg ta kontakt med fastlegen nå før helgen?
 
Korleis gjekk det på kontroll?
 
Korleis gjekk det på kontroll?
Gikk fint det. De var vel mest sånn at vi skulle se det an egentlig. Så lenge hun ikke virket veldig plaget. Er på 4. dagen nå, så får se når neste kommer, men hun har ikke vært hard i magen de siste gangene.
 
Har hatt litt bekymringer for avføringa her også, men det har vore mest pga at ho drikker så lite til tider. Men er heldigvis for det meste ganske regelmessig.
 
Har hatt litt bekymringer for avføringa her også, men det har vore mest pga at ho drikker så lite til tider. Men er heldigvis for det meste ganske regelmessig.
Har slitt litt med væskeinntaket etter at hun fikl movicol, så det var vel litt av grunnen til at vi kuttet det helt igjen og. Viktigere å få i seg drikke :) det har heldigvis blitt bedre, men hun kan nok fortsatt drikke mer syns jeg. Og det går fortsatr 4-5 dager mellom hver gang. Men hun ser ikke ut til å ha vondt nå ihvertfall.
 
Har slitt litt med væskeinntaket etter at hun fikl movicol, så det var vel litt av grunnen til at vi kuttet det helt igjen og. Viktigere å få i seg drikke :) det har heldigvis blitt bedre, men hun kan nok fortsatt drikke mer syns jeg. Og det går fortsatr 4-5 dager mellom hver gang. Men hun ser ikke ut til å ha vondt nå ihvertfall.

Det er godt ho ikkje har vondt lenger!
 
Det er godt ho ikkje har vondt lenger!
Veldig, men hun plages en del rett før/samme dag hun går på do da. De to siste gangene har det vært 6 dager.

Men skal en tur til legen i dag for å høre hva vi skal gjøre videre. Evnt om vi kan sjekke for cøliaki e.l. Og det tror jeg kanskje kan være problem hos meg og. Eller intoleranse
 
Veldig, men hun plages en del rett før/samme dag hun går på do da. De to siste gangene har det vært 6 dager.

Men skal en tur til legen i dag for å høre hva vi skal gjøre videre. Evnt om vi kan sjekke for cøliaki e.l. Og det tror jeg kanskje kan være problem hos meg og. Eller intoleranse

Veldig greit å få sjekka det! Korleis gjekk det?

Største do-problemet her no er potta. Vil sitte på potta, men gjere ingenting på den. Men det kommer vel [emoji4]
 
Veldig greit å få sjekka det! Korleis gjekk det?

Største do-problemet her no er potta. Vil sitte på potta, men gjere ingenting på den. Men det kommer vel [emoji4]

Det ble sendt et brev til barneavdelingen. Så avgjør vel de om de vil ha oss inn for en sjekk eller om de bare kommer med et skriftlig svar. Legen ville ikke ta noen prøver nå når hun er så liten.
Så da er det bare å vente på svar fra sykehuset da :)

Jeg skal inn i dag for å ta blodprøver da, så nå blir ihvertfall jeg sjekka.

Håper det kommer seg snart hos dere. Er jo positivt at hun sitter på potta ihvertfall da :)
Legen ble overrasket da jeg fortalte at vi er helt ferdig med bleier nå. Er jo veldig tidlig.
 
Ja det er tidlig, men herregud så deilig å sleppa!!
 
Hvor ofte har deres små avføring?

Fikk beskjed av legen nå at barn bør ha avføring hver dag, men ingen som har sagt noe om det tidligere. Har vel gjerne vært ca 3 ganger i uka tidligere...
Her er det opptil 3 ganger daglig. Sikkert arvet faren sin forbrenning
 
Her er det opptil 3 ganger daglig. Sikkert arvet faren sin forbrenning
Har nok arvet fra faren her og...:p hehe

Har fått svar fra sykehuset da, og de vil at vi skal prøve movicol i minst 2 mnd. Om det fortsatt ikke hjelper, så blir det henvisning.
Hun har fått en halv pose om dagen i en uke, men har prøvd å trappe opp til en nå for å se om det har noen effekt.
 
Korleis er magen no då? Med movicol i ei veka
 
Korleis er magen no då? Med movicol i ei veka
Ingen forskjell foreløpig. Sist hun var på do nå var om søndag, og denne uken har hun fått en pose om dagen.
 
Back
Topp