Endelig gravid igjen

Så utrolig fint! Hvordan kan det ha blitt 3 uker feil? Da hører du vel til i mars-gruppa istedet :-D
 
Så utrolig fint! Hvordan kan det ha blitt 3 uker feil? Da hører du vel til i mars-gruppa istedet :-D
Det må nok være kondom som ikke funka ser det ut til. :) så rett og slett skikkelig gøy å få det til mot alle odds :)
Ja, høres nok til der ja!
 
For en overraskelse vi fikk oss i går. Vi var på tidlig ultralyd. Skråsikker på at om jeg ble flyttet på, så var det bakover. Kanskje 4 dager bakover. Jeg fikk kledd av meg og satt meg oppi stolen. Hun sjekket fosteret flere ganger, prøvde å måle. 35 mm. 31 mm, 35 mm. Hun sa det var vanskelig å få en godt bilde og nøyaktig måling. Greit nok. Vi koset oss masse med å se på fosteret som sprellet og hjertet som slo. <3
Så sier hun, "Du er nok 10+3. Ikke 7+5." Jeg tror øynene mine ble ganske store. Veldig overrasket. Nesten 3 uker frem. Fra å ha regnet meg frem til termin 9. april til å regne meg frem til ca 21. mars. Det var en stor overraskelse.


I forkant av ultralyden, sa jeg ifra til en av lederene på jobb hva jeg skulle. Sa at jeg kom tilbake om alt var som det skulle. Da fikk jeg til svar at det var lov til å ta fri resten av dagen fordi man blir så lykkelig. Der og da tenkte jeg at sånn blir jeg jo ikke. Så lykkelig at man ikke klarer å holde fokus og konsentrere seg på jobb. Nei, det høres ikke ut som meg.
Men akkurat sånn ble jeg. Jeg ble så lykkelig og glad. Tenk å få hoppe nesten 3 uker frem. Så mye nærmere uke 12. FANTASTISK!


Og for en flaks vi har hatt nå. Vi har prøvd å bli gravid siden oktober 2015. Jeg har pcos, som vil si at jeg har veldig uregelmessige sykluser og vet ikke heller om og når egget har sluppet. Vi begynte etterhvert å legge det litt på is. Det ble litt for tøft psykisk. Særlig etter jeg hadde SA i desember 16.
Nå har vi slappet mer av, kost oss med hverandre og tatt ting med ro. Jeg har ikke tatt noen ELtester på lang tid, men skulle vi være heldige og treffe på så ville det vært perfekt.
Og skal si vi var heldige! Hvis det når stemmer at jeg er 10+4 i dag, vil det si at når vi klarte å bli gravide så brukte vi faktisk kondom! Vi brukte kondom, hadde ingen anelse om EL og tok det som det kom. Og vi klarte det! Virkelig mot alle odds!

Jeg er så lykkelig nå!
Og det kjennes ut som kvalmen gir seg litt også nå :D

Jeg tror jamen jeg skal tørre å begynne å skrive i Gravidjournalen jeg kjøpte meg! Nå har jeg virkelig troa på at dette går veien <3
 
Siste dag på jobb denne uken. Er veldig trøtt og gleder meg skikkelig til helg nå! [emoji3]
 
Var på jobb 1,5 time før jeg ga meg. Får så dårlig samvittighet.
En kollega, som også er en god venninne ringte meg. 2 andre kollegaer hadde spurt henne om hun visst noe om hvorfor jeg dro hjem. Om det var noe de kunne gjøre annerledes for meg eller om det var noe galt hjemme.
Forbereder meg på å fortelle dem den store nyheten på mandag :) Gidder ikke "lyve" til dem mer, når det da bare er en uke igjen til jeg når 12 uker. :)
 
Så herlig at du ble satt frem tre uker![emoji5][emoji173]️ velkommen i marsboerenes verden[emoji5]
 
I går kveld sovnet jeg på sofaen ca 22.30. Ble pent geleidet i seng. Sov til 07.24. En tur oppe på do i løpet av natten.
Tenkte jeg ville være uthvilt og i fin form i dag. Men nei. Helt utslitt frem til jeg endelig fikk sovet en times tid på dagen.
Mer uthvilt nå [emoji16]
 
I dag er det meldt nydelig vær. Kan bli ganske varmt. Og jeg må ha på genser. Vi skal til mine foreldre som ikke vet om graviditeten ennå. Vil ikke at de skal se sjøsykearmbåndene mine og kanskje avsløre det på den måten.
Men det skal bli en deilig dag [emoji16]
 
Jeg begynner å bli så lei av å være så trøtt og sliten. Jeg gleder meg til å komme over denne kneika.
 
I går fortalte jeg kollegaene mine at jeg er gravid. Alle ble så glade. Det var utrolig hyggelig og ikke minst deilig å få sagt det høyt! "Jeg er gravid" :D
Jeg valgte å fortelle i går 11+2, fordi det har vært flere av kollegaene mine som har vært bekymret for meg når jeg har vært borte fra jobb rett etter ferien. Og det er jo veldig hyggelig da, at de tenker på meg sånn. :)
Familien forteller vi på fredag kveld. Gleder meg!
 
I går kom det brev i posten fra sykehuset. Jeg har fått innkalling til en time der. Vet ikke om det er en slags 12 ukers kontroll eller samtale eller hva det er. Håper at det er kontroll. For jeg og fastlegen har bedt om ekstra oppfølging på grunn av at jeg er gbp-operert. Eller slankeoperert som man sier på folkemunne.
Jeg må ringe til sykehuset etterpå for å finne hva slags time dette er og jeg må bytte den. Timen jeg fikk passer ikke. :)
 
Fikk ringte sykehuset og endret timen. 12 ukerskontrollen skal jeg likevel ha hos fastlegen. På sykehuset blir det ultralyd [emoji173]
 
I forrige svangerskap var jeg på UL når jeg var 13+4. Denne ganger skal jeg på UL når jeg er 13+4. Det blir gøy å sammenligne de bildene <3
Håper virkelig dagene fremover går fort fort foooort! <3
 
I forrige svangerskap var jeg på UL når jeg var 13+4. Denne ganger skal jeg på UL når jeg er 13+4. Det blir gøy å sammenligne de bildene <3
Håper virkelig dagene fremover går fort fort foooort! <3
Jeg skrev feil. Denne gangen skal jeg på ul 13+1!
 
Back
Topp