ABC

Martine2018

Flørter med forumet
Nå har jeg sendt søknad til ABC-klinikken! Er det flere her inne som også har gjort det?

Kanskje vi kan dele litt bekymringer eller ideer her inne. Jeg skal nok melde meg på et yoga kurs for gravide... men kan kanskje starte med å bruke elixia-medlemskapet mitt og gå på vanlig yoga en stund først. Og så må jeg få sett en hel masse fødevideoer. Noen som vet om bedre steder å finne det på enn på youtube?
 
Nå har jeg sendt søknad til ABC-klinikken! Er det flere her inne som også har gjort det?

Kanskje vi kan dele litt bekymringer eller ideer her inne. Jeg skal nok melde meg på et yoga kurs for gravide... men kan kanskje starte med å bruke elixia-medlemskapet mitt og gå på vanlig yoga en stund først. Og så må jeg få sett en hel masse fødevideoer. Noen som vet om bedre steder å finne det på enn på youtube?

Jeg vurderer å søke på ABC, men har ikke gjort det enda. Er dette første barnet ditt?
 
Ja, dette blir mitt første og er 28 år nå. Har en god venninne som har født tre barn uten smertelindring, hun sier det går så fint så[emoji28]
 
Jeg har søkt men hadde glemt å skrive høyde,vekt og medisinbruk - dvs trodde fastlegen hadde gjort det i den generelle henvisningen til OUS så de ringte meg i går. Er veldig spent på om jeg får plass eller ikke.
 
jeg lånte masse fødevideoer på biblioteket da jeg fikk eldste..
har aldri ledd så mye i mitt liv.. såeh.. det kan jeg ikke anbefale. Med mindre du vil le da.
 
Jordmødrene på NRK nett-TV er fint å se synes jeg [emoji4] det er ganske normale fødsler, i motsetning til enkelte program som velger ut de mest dramatiske(det var i allefall ikke det jeg ønsket å se første gang jeg var gravid).
 
Jordmødrene på NRK nett-TV er fint å se synes jeg [emoji4] det er ganske normale fødsler, i motsetning til enkelte program som velger ut de mest dramatiske(det var i allefall ikke det jeg ønsket å se første gang jeg var gravid).
Enig. Særlig sesong 2. Dyp respekt for alle de som jobber rundt om på de mindre fødestuene. Det er ett paradoks at i Oslo må man slippe igjennom ett nåløye for å få føde på ABC mens på mindre steder er det ikke muligheter for epidural.

På "Barnet i magen" er det bare planlagte keisersnitt, planlagt igangsetting og epidural over hele fjøla. Det virker som om det som er viktigst er å ikke være ukomfortabel. [emoji13] Hvis det er målet så tror jeg at man har litt urealistiske forventninger til en fødsel.
 
Ja, dette blir mitt første og er 28 år nå. Har en god venninne som har født tre barn uten smertelindring, hun sier det går så fint så[emoji28]
Skal ikke føde på ABC for dit rekker jeg nok ikke inn om det starter hjemme [emoji14] men har to fødsler bak meg uten smertelindring, og for meg er det som føles mest riktig. Gikk inn i begge fødslene med innstilling at jeg ønsket å klare meg uten. Det viktigste er nok å jobbe med kroppen, og yoga er sikkert ikke dumt for å lære seg pusteteknikker osv.

Nå har jeg også to styrtfødsler bak meg da, så hadde ikke rukket epidural uansett, så skal ikke si noe om de som holder på i mange timer.
 
Da jeg fikk eldste troppet jeg opp på føden etter at vannet gikk og bare "vi tar det som det kommer - jeg har ikke gjort det før, og aner ikke hva som venter.."
Fikk badekar, epidural, lystgass og petidin. Husker ikke mye fra den fødselen [emoji23]
Nummer to er født i vann, med lystgass on the rocks. Aldeles fantastisk fødsel - der jeg hadde kontrollen. Ikke jordmora som styrte epiduralen.

Denne her kunne jeg tenkt meg å føde hjemme pga lang vei til sykehuset, men det er ikke så lett å få til da det er få jordmødre som tar hjemmefødsler her. Så da seiler vannfødsel opp som et godt alternativ igjen :)

Ingen fødsler er heldigvis like så det er vanskelig å dra nytte av andres erfaringer. Det beste er å ta det som det kommer. Det blir sjeldent som man planlegger allikevel [emoji85][emoji16]
 
Nå har jeg sendt søknad til ABC-klinikken! Er det flere her inne som også har gjort det?

Kanskje vi kan dele litt bekymringer eller ideer her inne. Jeg skal nok melde meg på et yoga kurs for gravide... men kan kanskje starte med å bruke elixia-medlemskapet mitt og gå på vanlig yoga en stund først. Og så må jeg få sett en hel masse fødevideoer. Noen som vet om bedre steder å finne det på enn på youtube?
Jeg fødte andremann på ABC, rolig fin stemning. Skal din igjen!
 
Jeg skal ikke føde på ABC, men har tenkt til å klare meg uten smertelindring nå som sist. Forrige fødsel gikk kjempebra, og det ble aldri så vondt som jeg hadde forberedt meg på og jeg vurderte aldri lystgass eller epidural.
 
Back
Topp