Tråden for oss som ammer fortsatt

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Hvor gammel er babyen? Går dere virkelig inn med prøvingen eller tar dere det som det kommer? Har dere fått mensen?
 
Hvor gammel er babyen? Går dere virkelig inn med prøvingen eller tar dere det som det kommer? Har dere fått mensen?
Ammer fortsatt [emoji7] tar det som det kommer. Ikke fått mensen enda. Lillegutt er 14 mnd [emoji4]
 
Ammer fortsatt, hun er 18 mnd, mensen kom da jeg avsluttet nattamming i februar/mars. Allerede blitt gravid en gang men mistet. Første pp etter sa nå, eggløsningen var for et par dager siden tror jeg...
 
Babyen er 3 mnd og jeg delammer siden starten. Han vil ikke ta pupp på dagen og det er generelt lite melk. Tror ikke det varer mer enn en måned til.
Forrige gang tok det 18 mnd. å bli gravid, så mannen stresser ikke og sier det ikke gjør noe om jeg blir gravid, for vi skal jo ha flere barn uansett. Så vi tar det som det kommer.
Ingen tester, ingen temping, ingen regelmessig sex, bare gjør det når det passer oss. Allikevel er jeg spent på prøvingen :)
 
Ammer fortsatt, barnet vårt er 9 mnd gammel. Fikk mensen nå, ønsker to tette så vi setter i gang nå. Kommer dog ikke til å stresse med det, det skjer når det skjer. Kommer ikke til å tempe, teste osv.
Ønsker å fortsette å amme en stund til og tenker at så lenge formen er fin i evt. neste svangerskap kan jeg fint amme gutten vår godt ut i neste graviditet :) Hva med dere?
 
Ammer fremdeles, gutten vår er straks syv måneder. Har ennå ikke fått tilbake mensen. Startet i jobb denne uken og håper en litt lengre periode mellom morgenammingen og pumpingen er det som skal til for å få syklusen tilbake på plass :). Fremdeles mye spising på nattestid så nattavvenning er utelukket.

Har prøvd litt med temping for å vite når jeg får eggløsning. Greiere det enn stadig å måtte teste fordi jeg lurer på om jeg er blitt gravid :p

Så lenge formen er fin fortsetter jeg gjerne med ammingen ut i neste svangerskap og så lenge mini vil.
 
Ammer fortsatt, barnet vårt er 9 mnd gammel. Fikk mensen nå, ønsker to tette så vi setter i gang nå. Kommer dog ikke til å stresse med det, det skjer når det skjer. Kommer ikke til å tempe, teste osv.
Ønsker å fortsette å amme en stund til og tenker at så lenge formen er fin i evt. neste svangerskap kan jeg fint amme gutten vår godt ut i neste graviditet :) Hva med dere?
Gjorde du noe spesielt for å få mensen tilbake? Har lyst på to tette, men mensen har ennå ikke kommet.
 
Gjorde du noe spesielt for å få mensen tilbake? Har lyst på to tette, men mensen har ennå ikke kommet.

Nei.. har egentlig ventet på den lenge nå synes jeg. Jeg sluttet med nattamming da han var ca 7 mnd gammel... nå ammer jeg ca 3-5 ganger i døgnet og det har jeg gjort lenge. Jeg tok celleprøve hos gynekolog for noen mnd siden og da så han med ultralyd og sa at noe var på gang... men har ikke skjedd noe får nå.

Merket at jeg hadde eggløsning for to uker siden, men turte ikke ha sex :p Vi feiga ut rett og slett! Men nå fremover tør vi :)
 
FF-appen hevder jeg har hatt EL [emoji2] Så spent! Krysser fingrene for at dette blir PP1 og at det ikke bare er kroppen som spiller meg et puss.
 
Jeg ammer fremdeles min sønn. Men er ikke en baby lenger for han fyller to i september. Kun litt pupp på kvelden men kjenner at jeg begynner å bli forsynt. Hadde tenkt å slutte da han var 1,5 år men det var tydelig at han fremdeles trenger den lille kosestunden på kvelden så da valgte jeg å fortsette litt til. Jeg fikk tilbake mensen 8 måneder etter fødselen og ble gravid igjen i august i fjor men da mistet vi i uke 9. Har ikke prøvd aktivt før nå så det blir spennende tider fremover :)
 
Jeg ammer fremdeles min sønn. Men er ikke en baby lenger for han fyller to i september. Kun litt pupp på kvelden men kjenner at jeg begynner å bli forsynt. Hadde tenkt å slutte da han var 1,5 år men det var tydelig at han fremdeles trenger den lille kosestunden på kvelden så da valgte jeg å fortsette litt til. Jeg fikk tilbake mensen 8 måneder etter fødselen og ble gravid igjen i august i fjor men da mistet vi i uke 9. Har ikke prøvd aktivt før nå så det blir spennende tider fremover :)
Hyggelig at du kommer hit! Trist at du mistet den lille spiren i fjor. Håper det klaffer denne gangen!
 
Hyggelig at du kommer hit! Trist at du mistet den lille spiren i fjor. Håper det klaffer denne gangen!

Takk takk :) Jeg har dessverre mistet fire ganger og jeg skal ikke påstå at det blir lettere å takle for hver gang, men man er i allefall veldig klar over at det kan skje så på den måten blir det lettere å bearbeide det fordi man til en viss grad er forberedt. Men, satser på positiv test og en spire som sitter som bare det snart :)
 
Babyen er 3 mnd og jeg delammer siden starten. Han vil ikke ta pupp på dagen og det er generelt lite melk. Tror ikke det varer mer enn en måned til.
Forrige gang tok det 18 mnd. å bli gravid, så mannen stresser ikke og sier det ikke gjør noe om jeg blir gravid, for vi skal jo ha flere barn uansett. Så vi tar det som det kommer.
Ingen tester, ingen temping, ingen regelmessig sex, bare gjør det når det passer oss. Allikevel er jeg spent på prøvingen :)

Jeg delammet fra mini var to uker og ammer ennå! Hun er 16 mnd. Jeg ammet før og etter flaske og på natta. Hun er ikke klar for å kutte ut selv ennå, håper på naturlig avvenning innen hun er to år[emoji4]

Fikk til bake mens i sommer hatt to sykluser og tr er rett rundt hjørnet.
Ingen sex denne pp pga mannen har hatt en større operasjon.
 
Ammer fortsatt, barnet vårt er 9 mnd gammel. Fikk mensen nå, ønsker to tette så vi setter i gang nå. Kommer dog ikke til å stresse med det, det skjer når det skjer. Kommer ikke til å tempe, teste osv.
Ønsker å fortsette å amme en stund til og tenker at så lenge formen er fin i evt. neste svangerskap kan jeg fint amme gutten vår godt ut i neste graviditet :) Hva med dere?

Kan amme begge når ny baby kommer [emoji4]
 
Kan amme begge når ny baby kommer [emoji4]

Ja, det er absolutt ikke umulig. Jeg tar det litt som det kommer, stresser ikke med det. Hvis han vil fortsette å amme en stund til er det i orden for meg =) Jeg ammer bare 4 ganger daglig og ikke om natten så det er ikke så tungt for meg å fortsette. Må nok trappe ned til morgen og kveld nå fremover når jeg snart skal begynne å jobbe.
 
Ja, det er absolutt ikke umulig. Jeg tar det litt som det kommer, stresser ikke med det. Hvis han vil fortsette å amme en stund til er det i orden for meg =) Jeg ammer bare 4 ganger daglig og ikke om natten så det er ikke så tungt for meg å fortsette. Må nok trappe ned til morgen og kveld nå fremover når jeg snart skal begynne å jobbe.
Jeg begynte i jobb igjen for to uker siden. Pumper meg en gang om dagen og har mer enn nok melk til mini. Trappet ikke noe ned på forhånd. Tror vi fremdeles ligger på en åtte amminger om dagen i helgene
emoji85.png
 
Ammer fortsatt 2-3 ggr i døgnet :) junior er 14 mnd nå! Ammer i forbindelse med kveld og natt, og tenker å kutte snart. Er lei av å stå opp om natten, nå som han sover godt og ikke egentlig trenger melka annet enn for nærhet! Og blir jeg gravid, vil jeg gjerne ha en ammefri periode :) tror jeg [emoji14]
 
Jeg ammer litt enda, sønnen min er 27 mnd. Fikk ikke tilbake mensen før etter 15mmd, ønska egentlig to tette men det satte nok amminga en stopper for. Håper at det klaffer snart nå.
 
Hei! Vi har ei datter på snart ni måneder som jeg ammer litt dag og litt natt. Går inn for prøving og fikk tilbake mensen en måned etter at hun begynte med fast føde, altså da hun var sju måneder. Tror jeg er kommet inn i vanlig syklus nå, kjenner de karakteristiske eggløsningssmertene som jeg hadde før. Andre PP nå, og IKM på torsdag tror jeg. Men har lest at eggløsningssmerter kan komme noen dager før eggløsninga også, så det er mulig vi bomma litt. [emoji848]
 
Back
Topp