Tråden for oss som ammer fortsatt

Har tatt eggløsningstester de siste 3 dagene. Har noe EL lignende smerter, så mistenkte at eggløsning var rundt hjørne. Først var det nesten usynlig strek, men i dag er teststreken på halv styrke av kontrollstreken!! Så jeg mistenker at jeg får en positiv test i morgen. Jippi!!! Håper virkelig å starte prøving for fult.
Vi har aldri brukt noe form for prevensjon, men det er jo mer realistisk å bli gravid når syklusene stabiliserer seg. Skal oppdatere.
 
Har tatt eggløsningstester de siste 3 dagene. Har noe EL lignende smerter, så mistenkte at eggløsning var rundt hjørne. Først var det nesten usynlig strek, men i dag er teststreken på halv styrke av kontrollstreken!! Så jeg mistenker at jeg får en positiv test i morgen. Jippi!!! Håper virkelig å starte prøving for fult.
Vi har aldri brukt noe form for prevensjon, men det er jo mer realistisk å bli gravid når syklusene stabiliserer seg. Skal oppdatere.

Det blir spennende å høre videre. :) Ammer du fortsatt eller har du nylig sluttet?
 
Lillegutt er 7.5 måneder og fremdeles ingen mens... Jeg og mannen har snakket sammen og blitt enige om at vi kutter ut all nattamming mellom midnatt og 06:00. Lest at det ofte er nok til å trigge eggløsning :). Noen andre som har prøvd lignende?
Jepp. Fikk mensen tilbake når æ kutta natta amming. Tok ca 14 dager fra jeg slutta natt amming til mensen kom. Nå er det bare mårra , ettermiddag og kvelds pupping
 
Det blir spennende å høre videre. :) Ammer du fortsatt eller har du nylig sluttet?
Delammet helt siden fødselen, altså pumpet på dagen, ammet om natta + MME gjennom hele dagen. Melka forsvant mer og mer. På slutten klarte jeg å pumpe 20-50 ml fra det ene brystet og bare noen dråper fra det andre. Så jeg dro ut lengst mulig, kom til 3 mnd og sluttet helt for 17 dager siden.
Har vanligvis EL på dag 15-20 i syklusen. Men vi sliter egentlig med å bli gravid. Det tok oss 18 pp sist, så jeg blir glad hvis mensen kommer og forventer ikke å bli gravid med en gang.
 
Har tatt eggløsningstester de siste 3 dagene. Har noe EL lignende smerter, så mistenkte at eggløsning var rundt hjørne. Først var det nesten usynlig strek, men i dag er teststreken på halv styrke av kontrollstreken!! Så jeg mistenker at jeg får en positiv test i morgen. Jippi!!! Håper virkelig å starte prøving for fult.
Vi har aldri brukt noe form for prevensjon, men det er jo mer realistisk å bli gravid når syklusene stabiliserer seg. Skal oppdatere.
Krysser fingrene for at det er noe på gang! Lurer på å starte med testing selv... Begynner å bli lei av å tro at jeg har hatt eggløsning for så å finne ut at det ikke er noe. Du må holde oss oppdatert!
 
Jepp. Fikk mensen tilbake når æ kutta natta amming. Tok ca 14 dager fra jeg slutta natt amming til mensen kom. Nå er det bare mårra , ettermiddag og kvelds pupping
Hvordan taklet lille at det ble slutt på nattammingen? Her ble det full protest så vi kastet inn håndkleet kl.02:00 i går. Blir nytt forsøk i dag. Håpet er å få forskjøvet første oppvåkning lengst mulig.
 
Noen andre som har merket forskjell i melkeproduksjonen etter EL? EL mandag som var og nå siste uken er melkemengden drastisk redusert. Pumper på jobb og der jeg før hadde type 150 ml på hvert bryst er jeg nå nede i 80.
 
Back
Topp