Får barna mat fra Mc donalds eller Burger King?

Jeg liker det ikke, men pappen henter av og til mat fra Burger King. Det er heldigvis sjeldent, hvis jeg fikk bestemme hadde vi kuttet ut alt av kjøtt.
 
Det har vel hendt noen ganger når gubben har vært sulten på vei hjem med ungen i bilen. Men det har vel vært 4 ganger på 10 år eller no sånt
 
Burger king, for der har mamma jobbet:hungry::joyful:
Hvis vi er på kjøpesenter og sultne, velger vi gjerne det men det har kanskje skjedd fem ganger på fem år. Hadde vi bodd nærmere eller handlet oftere hadde det garantert blitt endel oftere. Men tror jeg hadde bremset om det var en gang i uka liksom.
 
Det har skjedd, og kommer nok til å skje igjen!
Alt med måte så går det nok fint ;)
 
En gang i blant. Bor langt i fra. Så vi har de ikke rundt svingen. Så når vi først reiser til byen kan vi fint ta en tur innom McD. Med god samvittighet :D Er jo godt så
 
Han er alt for liten til å spise sånn mat.

Men når han blir eldre så ser jeg ikke problemet med at han får smake på det (ikke ofte).
 
Jepp. En gang i måneden sånn ca. Gjerne i forbindelse med shopping eller kino. Min spiser kun nuggets eller pannekakene da hun ikke liker hamburgere. Og pommes frites med ett tonn med ketchup på selvsagt. Det synes jeg er helt greit! Skal kose seg litt innimellom.
 
Jeg er superstreng på kosthold, min mann er det ikke. Så det hender seg han og ungene svinger innom hvis de er ute å kjører uten meg ;-) men ikke når jeg er med. Prøver å begrense junkfood og annen "dårlig" mat til det minimume. Gift for kroppen. Jeg er enig i det mange sier her at man må kunne kose seg litt innimellom, men når man ser på fedmestatistikken så drar folk den "kose seg litt innimellom" alt for langt.
 
Jeg er superstreng på kosthold, min mann er det ikke. Så det hender seg han og ungene svinger innom hvis de er ute å kjører uten meg ;-) men ikke når jeg er med. Prøver å begrense junkfood og annen "dårlig" mat til det minimume. Gift for kroppen. Jeg er enig i det mange sier her at man må kunne kose seg litt innimellom, men når man ser på fedmestatistikken så drar folk den "kose seg litt innimellom" alt for langt.

Den statistikkem går nok mest på de som gir faen, desverre, det er nok heller de som går innom godis hylla hver drag fremfor de som spiser varierte middager og svinger innom mc donalds en gang innimellom[emoji51] tenker også det går mye på aktivitet, man er ikke like aktive nå som før, mye stillesitting og skjermtid på både store og små.
 
Den statistikkem går nok mest på de som gir faen, desverre, det er nok heller de som går innom godis hylla hver drag fremfor de som spiser varierte middager og svinger innom mc donalds en gang innimellom[emoji51] tenker også det går mye på aktivitet, man er ikke like aktive nå som før, mye stillesitting og skjermtid på både store og små.

Er ikke så sikker på om jeg tror statistikken går på de som bevisst gir f. Er liksom litt for mange som tror de lever relativt sunt og ikke forstår hvorfor de er overvektige. Jeg tror folk generelt tror de lever og spiser sunnere enn de gjør. Men det kan jeg jo ikke si med sikkerhet. Likevel velger jeg heller å tro det enn at folk bevisst gir full f i egen helse
 
Jeg liker ikke mækkern (det r ikke mat...), men det hender ungene (7 og 8,5) får velge ved spesielle anledninger. Det blir stort sett ikke mer enn 3-4 ganger i året. I tillegg så er de invitert i bursdag der en gang i blant.
 
Er ikke så sikker på om jeg tror statistikken går på de som bevisst gir f. Er liksom litt for mange som tror de lever relativt sunt og ikke forstår hvorfor de er overvektige. Jeg tror folk generelt tror de lever og spiser sunnere enn de gjør. Men det kan jeg jo ikke si med sikkerhet. Likevel velger jeg heller å tro det enn at folk bevisst gir full f i egen helse

Mener det er litt samme sak, spiser man junk hver dag og er overvektig kan man ikke slå ut hendene og lure på hvorfor, man er såpass godt opplyste i dag ang kosthold og helse at det ikke er noen unnskyldninger.
 
En gang inni mellom. Men spiser ikke noe særlig av det. Sist spiste ho pannekaker på burger king.
 
Den statistikkem går nok mest på de som gir faen, desverre, det er nok heller de som går innom godis hylla hver drag fremfor de som spiser varierte middager og svinger innom mc donalds en gang innimellom
emoji51.png
tenker også det går mye på aktivitet, man er ikke like aktive nå som før, mye stillesitting og skjermtid på både store og små.
Helt enig med d
Mener det er litt samme sak, spiser man junk hver dag og er overvektig kan man ikke slå ut hendene og lure på hvorfor, man er såpass godt opplyste i dag ang kosthold og helse at det ikke er noen unnskyldninger.
Skulle til å skrive akkurat det samme. Man blir jo bombardert med sunnhetsopplysninger nå til dags, både på nettet og i blader.
 
Back
Topp