Jordmor/lege

Kooki

Glad i forumet
Mailykke 2018
Når bestiller dere første jordmortime? Legetime først? Går dere til lege+jordmor, kun jordmor, kun lege? [emoji4]
 
Tenker jeg går for legetime først i uke 12 så ringer jeg og hører om jordmor har ledig til andre kontroll i uke 24. Synes det har vært så kos å gå til jordmor i de andre svangerskapene [emoji4]
 
Har vært hos legen allerede, og skal på gynekologisk poliklinikk til uka. Tar kontakt med jordmor etterhvert, men har fått ny helsestasjon pga flytting så er litt skeptisk...
 
Tenker jeg går for legetime først i uke 12 så ringer jeg og hører om jordmor har ledig til andre kontroll i uke 24. Synes det har vært så kos å gå til jordmor i de andre svangerskapene [emoji4]

Jeg var også til legen først forrige gang, så til jordmor etter det [emoji4] Jeg fikk en kjempefin jordmor sist, så jeg gleder meg å gå tilbake til henne [emoji1]

Har vært hos legen allerede, og skal på gynekologisk poliklinikk til uka. Tar kontakt med jordmor etterhvert, men har fått ny helsestasjon pga flytting så er litt skeptisk...

Har dere jordmor på helsestasjonen? [emoji4] Spennende med flytting da[emoji5]
 
Jeg var også til legen først forrige gang, så til jordmor etter det [emoji4] Jeg fikk en kjempefin jordmor sist, så jeg gleder meg å gå tilbake til henne [emoji1]



Har dere jordmor på helsestasjonen? [emoji4] Spennende med flytting da[emoji5]
Litt usikker, hadde det på forrige...vet faktisk ikke her. Må undersøke :) ja, flytting er gøy-vi er på plass selv om ikke alle tingene er det. Veldig deilig å ha det unnagjort!
 
Litt usikker, hadde det på forrige...vet faktisk ikke her. Må undersøke :) ja, flytting er gøy-vi er på plass selv om ikke alle tingene er det. Veldig deilig å ha det unnagjort!

Her hos oss er de på sykehuset, så var bare nysgjerrig [emoji1] Vi skal også flytte ila høsten, når huset våres er ferdig bygd [emoji5]
 
Her hos oss er de på sykehuset, så var bare nysgjerrig [emoji1] Vi skal også flytte ila høsten, når huset våres er ferdig bygd [emoji5]
Jo, de er jo det her og altså. Men ei av de på helsestasjonen var jordmor også :)

Deilig med nytt hus da! Lykke til med flytting. Vi har flytta inn i et hus fra femtitallet, mye å ta tak i men veldig sjarmerende.
 
Jo, de er jo det her og altså. Men ei av de på helsestasjonen var jordmor også :)

Deilig med nytt hus da! Lykke til med flytting. Vi har flytta inn i et hus fra femtitallet, mye å ta tak i men veldig sjarmerende.

Her kunne de like godt vert på helsest. siden vi ikke har noe operativ fødeavdeling [emoji12]

Ja det skal bli deilig! Takk [emoji1]
Åh, spennende! [emoji5] Mye planer?
 
Her kunne de like godt vert på helsest. siden vi ikke har noe operativ fødeavdeling [emoji12]

Ja det skal bli deilig! Takk [emoji1]
Åh, spennende! [emoji5] Mye planer?
Like greit å samle dem ja! Da må du reise for å føde eller? Aner ikke hvordan det fungerer, har født i to større byer.
Vi har allerede pussa opp en del, det som gjenstår er småplukk (og masse rydding og vasking), og så skal vi prøve å få ordna oss et lite vaskerom i boden for å frigjøre litt plass på badet. Har flytta til litt mindre hus, så er vanskelig å venne seg til å ikke ha det vaskerommet ;)
 
Jeg tenkte lege først. Men aner ikke når det er vanlig å bestille time? Dette er vårt første barn♡ Hva gjøres på timen? Blodprøver?
 
Like greit å samle dem ja! Da må du reise for å føde eller? Aner ikke hvordan det fungerer, har født i to større byer.
Vi har allerede pussa opp en del, det som gjenstår er småplukk (og masse rydding og vasking), og så skal vi prøve å få ordna oss et lite vaskerom i boden for å frigjøre litt plass på badet. Har flytta til litt mindre hus, så er vanskelig å venne seg til å ikke ha det vaskerommet ;)

Ja jeg har 2,5t reisetid (dersom alt går på skinner, les; ingen turister) til nærmeste fødeplass. Akkurat på det område skulle jeg ønske jeg bodde i by, ellers er bygda tipp topp [emoji108]

Huff det småplukket tar tid altså! [emoji28] Ja vet akkurat hvordan det er, jeg har vaskerom på badet nå [emoji23] og tørkestativ omtrent oppå skohylla i gangen [emoji849][emoji23]

Jeg tenkte lege først. Men aner ikke når det er vanlig å bestille time? Dette er vårt første barn♡ Hva gjøres på timen? Blodprøver?

Jeg snakka med legesenter og jordmor idag, mest pga at jeg hadde svangerskapsdiabetes første gang og lurte på hvordan det var med blodprøver osv. Så de sa jeg skulle høre med jordmor. Jeg skal få ta alt på sykehuset, ordinært er første jordmor-kontroll i uke 12-ish. Da blir deg tatt prøver mtp blodtype, blodprosent osv. Men du kan gå til lege først, om ønskelig [emoji4]
Jeg fikk time til kontroll i uke 9, men da blir det bare å fylle ut helsekort og ha en samtale, fordi jeg vil det selv [emoji4]
 
Tror jeg blir å veksle mlm lege og jordmor, gjorde det sist og det passet meg fint [emoji4] Er vel rundt 12 uker de ønsker oss inn til første kontroll, eller? Bare tre år siden sist jeg ble gravid, men har allerede glemt mye...

Blir dog å ringe lege allerede over helga. Pga Leiden mutasjon måtte jeg gå på blodfortynnende sprøyter siste del av forrige svangerskap, mulig jeg bør begynne tidligere denne gangen. (Visste ikke om Leiden-mutasjonen før ett stykke uti graviditeten sist)
 
Ja jeg har 2,5t reisetid (dersom alt går på skinner, les; ingen turister) til nærmeste fødeplass. Akkurat på det område skulle jeg ønske jeg bodde i by, ellers er bygda tipp topp [emoji108]

Huff det småplukket tar tid altså! [emoji28] Ja vet akkurat hvordan det er, jeg har vaskerom på badet nå [emoji23] og tørkestativ omtrent oppå skohylla i gangen [emoji849][emoji23]
Oi det er et stykke! Tror det hadde stressa meg litt altså. Men du har gjerne gjort det med første?

Ja, det tar virkelig tid, og så dukker det bare opp noe nytt underveis. Men det er jo gøy og da, med nytt hus :) var så inderlig lei det gamle så er utrolig deilig med alt lyset og lufta her oppe i 2. etg nå.
 
Tror jeg blir å veksle mlm lege og jordmor, gjorde det sist og det passet meg fint [emoji4] Er vel rundt 12 uker de ønsker oss inn til første kontroll, eller? Bare tre år siden sist jeg ble gravid, men har allerede glemt mye...

Blir dog å ringe lege allerede over helga. Pga Leiden mutasjon måtte jeg gå på blodfortynnende sprøyter siste del av forrige svangerskap, mulig jeg bør begynne tidligere denne gangen. (Visste ikke om Leiden-mutasjonen før ett stykke uti graviditeten sist)

Samme her, glemmer veldig fort sånne ting altså [emoji12] Jeg var også innom legen sist, men pga sykemelding. Håper jeg slipper det denne gang [emoji4]
Åh, aldri hørt om før, håper ikke det skaper noe komplikasjoner for deg [emoji4]



Ja, måtte det sist også. Til og med kolonnekjøring pga veiarbeid [emoji12] ikke optimalt! [emoji23] Tjah, kjenner litt på det og skulle såklart ønske jeg kunne føde på lokalsykehuset. Ulempen er at det ikke er tilgjengelig barnelege...

Alltid noe ja [emoji28] Ja det er deilig med nytt [emoji5]
 
Kolonnekjøring!! Håper du slipper det nå da. Barnelege er jo viktig. Er vel rundt 12 uker ja, med mindre det har vært noe spesielt med eventuelle foregående svangerskap.
 
Kolonnekjøring!! Håper du slipper det nå da. Barnelege er jo viktig. Er vel rundt 12 uker ja, med mindre det har vært noe spesielt med eventuelle foregående svangerskap.

Ja fy fader, siste jeg ville! Sendte gubben ut, jeg skal IKKE stå her å vente i evigheter! [emoji23] det gikk helt fint, 2 min å vente før vi kjørte [emoji12] har til og med truffet han mannen som var å dirigerte etterpå, hab lurte åssen det hadde gått [emoji23][emoji23]
 
Kommer til å veksle på lege og jordmor sånn som sist! Første gang hos lege, da tar han jo forskjellige prøver osv av deg også, kan være lurt å ta disse blodprøvene. Jeg hadde blant annet farlig lavt jern mangel sist, og frykter det igjen [emoji85] men tror nok jeg skal på en tidlig ul før 12 uker
 
En tar jo di blodprøvene selv om man bare går til jordmor[emoji4] Det er obligatorisk.
 
Ringte legekontoret i dag for å høre når de ville jeg skulle komme, og det ble til mandag allerede, for urinprøve og blodprøver (er da 4+5).
Viste seg dessverre at legen min jeg er så fornøyd med skal i permisjon et år nå, og på helsestasjonen her har det jobbet helsesøster og jordmor, men helsesøster slutter nå og de har ikke fått tak i ny, så jordmor har ekstremt dårlig kapasitet fremover :eek:
Håååper vikarlegen jeg havner hos er ålreit - syns virkelig legen min kunne ventet med permisjon altså :p
 
Back
Topp