Svar på foreldrepenger

Gjøres vel litt forskjellig da. Synes uansett 12 uker er ufattelig lang behandlingstid når de har mottatt alt de trenger for lenge siden.

Tror uansett det tar lenger tid fordi alt ikke er samlet. Må være noe i det når vi som sendte samlet fikk godkjent i rekordfart. Ikke er vi fra samme sted i landet heller. for nav opplyser om lang godkjenningstid her og

Tror uansett det tar lenger tid fordi alt ikke er samlet. Må være noe i det når vi som sendte samlet fikk godkjent i rekordfart. Ikke er vi fra samme sted i landet heller. for nav opplyser om lang godkjenningstid her og
Ja helt sikkert. Tenk om de kunne opplyst om det, så hadde sikkert flere gjort det sånn:p

Ja helt sikkert. Tenk om de kunne opplyst om det, så hadde sikkert flere gjort det sånn:p

Ja det er jeg helt enig i! De kunne gjerne oppfordret folk til å sende samlet

Men uansett så er alt med søknaden mye lettere nå. I 2015 brukte jeg ukesvis på søknaden. Spurte nav mange ganger. Da var den et pdf skjema man måtte laste ned, manuelt fylle ut. Man måtte tenke og regne ut datoer osvosv

Nå var jo alt fullelektronisk, kjempelett! Brukte 15 min mersom.

Sist termingruppe her jnne hadde masse masse tråder om å fylle ut dritten. Nå er det jo ingen som spør etter hjelp. Godt nav gjør NOE riktig!

Ja det er jeg helt enig i! De kunne gjerne oppfordret folk til å sende samlet

Men uansett så er alt med søknaden mye lettere nå. I 2015 brukte jeg ukesvis på søknaden. Spurte nav mange ganger. Da var den et pdf skjema man måtte laste ned, manuelt fylle ut. Man måtte tenke og regne ut datoer osvosv

Nå var jo alt fullelektronisk, kjempelett! Brukte 15 min mersom.

Sist termingruppe her jnne hadde masse masse tråder om å fylle ut dritten. Nå er det jo ingen som spør etter hjelp. Godt nav gjør NOE riktig!
Det er jeg enig i, jeg fylte også ut på PDF i 2015.
Men en skulle vel tro at de hadde kortet ned behandlingstiden betraktelig hvis de kunne opplyst om at det gikk raskere dersom man la alt ved selv? Det må jo være noe alle ønsker... Da jeg søkte i 2015 var den 6 uker, nå er den 12 uker. Ikke kan man søke før uke 26 heller, så med 12 uker behandling får man altså svar tidligst i uke 38. Blir bare litt matt av hele opplegget:p

Det er jeg enig i, jeg fylte også ut på PDF i 2015.
Men en skulle vel tro at de hadde kortet ned behandlingstiden betraktelig hvis de kunne opplyst om at det gikk raskere dersom man la alt ved selv? Det må jo være noe alle ønsker... Da jeg søkte i 2015 var den 6 uker, nå er den 12 uker. Ikke kan man søke før uke 26 heller, så med 12 uker behandling får man altså svar tidligst i uke 38. Blir bare litt matt av hele opplegget:p

Nav er generelt noe å bli matt av [emoji85]

Jeg sendte alt samlet inn for snar ni uker siden, fortsatt ikke fått noe svar.. får riktignok penger direkte fra arbeidsgiver så tenker dette går greit.

Arbeidsgiver sendte inn inntektsopplysning ett pr dager etter jeg sendte inn søknaden. Fikk svar 8 dager etterpå at den søknaden var godkjent [emoji6] Skulle være behandlingstid på 12 uker, så jeg må ha vært heldig siden jeg ikke sendte inn alt selv [emoji16]

Arbeidsgiver sendte inn inntektsopplysning ett pr dager etter jeg sendte inn søknaden. Fikk svar 8 dager etterpå at den søknaden var godkjent [emoji6] Skulle være behandlingstid på 12 uker, så jeg må ha vært heldig siden jeg ikke sendte inn alt selv [emoji16]

Godt å høre noen klarer gjøre jobben raskt likevel [emoji28][emoji28][emoji1305]

Her tror jeg de måtte ha brukt samme inntektsskjema som ved søknad om svangerskapspenger eller noe, for jeg fikk brev om godkjent foreldrepengesøknad før jeg fikk brevet om ventetid [emoji23] Tok ikke mange dagene [emoji4]

Sendte alt samlet for en mnd siden -enda ikke hørt noe. Så det er nok litt ymse. Enda en mnd til eg skal ut i permisjon, og tror vi skal klare oss om det kommer sent også (får direkte fra Nav), så ikke veldig stressa enda.

Går i permisjon på onsdag. Fortsatt ikke hørt noe

Ja det drøyer med svar, men vet de har lang behandlingstid. Heldigvis forskutterer jobben uansett lønna [emoji4]

Sjefen min har fortsatt ikke sendt papirene og jeg har termin 15.sep. Alt er bare kaos ift denne søknaden om dagen. I tillegg har sykmeldinga mi kommet i retur, så ingen penger på meg:(
Sniker fra oktober/november her...
Har det på akkurat samme måten. Sykmeldt siden slutten av mai... men jobben har surret og først nå har de sendt inn nødvendige papirer... Blir helt matt av hvordan enkelte arbeidsgivere er. Håper det ordner seg fort for deg.

Back
Topp