Vekt/vektoppgang

Megogdeg2

Andre møte med forumet
Hei damer:happy:
Hvor mye veide dere før gaviditeten og evt nå?
Jeg veide 62 for en mnd siden og nå når jeg gikk på vekten idag (1mnd etter) 63,2 kg,trodde ikke man la på seg så raskt?!Magen virker oppblåst og jeg føler meg sprengt:wtf: flere som har det slik? 4+3 her.:happy:
 
Jeg veide 66 før og veier det samme fortsatt[emoji4]Spiser og drikker mer enn normalt, men har og et sunnere kosthold. Er 8+0 nå[emoji4]
 
hva spiser du da? :) Og går du en del turer eller trener? :)

Jeg prøver å spise 2-3 middager i uken med hvit fisk(kokt, stekt, fiskesuppe, grateng, osv.) og 1 middag med laks. Ellers har vi gjerne en middag med kylling og en med rødt kjøtt. Pleier å ha mye grønnsaker som tilbehør. Prøver også å spise frukt eller knekkebrød som mellommåltid slik at jeg ikke blir fristet til sjokolade og chips selv om jeg spiser det en sjelden gang og[emoji6] Jeg har vært forsiktig med treningen nå i starten og har bare gått noen små rolige turer, men tenker å begynne med litt rolig jogging og styrke nå etterhvert[emoji4] Trener du mye?
 
Last edited:
6+2. Usikker på om jeg har gått opp, for har glemt å veie meg [emoji14] men veide 58 før jeg ble gravid.

Første graviditet la jeg på meg 7-8 kg før uke 12, så kan komme plutselig.. haha
La da på meg 18 kg tilsammen, så ble ikke så ille sammenlagt :)
 
Jeg prøver å spise 2-3 middager i uken med hvit fisk(kokt, stekt, fiskesuppe, grateng, osv.) og 1 middag med laks. Ellers har vi gjerne en middag med kylling og en med rødt kjøtt. Pleier å ha mye grønnsaker som tilbehør. Prøver også å spise frukt eller knekkebrød som mellommåltid slik at jeg ikke blir fristet til sjokolade og chips selv om jeg spiser det en sjelden gang og[emoji6] Jeg har vært forsiktig med treningen nå i starten og har bare gått noen små rolige turer, men tenker å begynne med litt rolig jogging og styrke nå etterhvert[emoji4] Trener du mye?
Takk for svar. Jeg går mest turer alene å med familien og jogger noen ganger :) ønsker og prøve å fortsette med gå turer :)
 
Hei damer:happy:
Hvor mye veide dere før gaviditeten og evt nå?
Jeg veide 62 for en mnd siden og nå når jeg gikk på vekten idag (1mnd etter) 63,2 kg,trodde ikke man la på seg så raskt?!Magen virker oppblåst og jeg føler meg sprengt:wtf: flere som har det slik? 4+3 her.:happy:

Jeg veide 64 kilo for en uke siden og plutselig nå veier jeg 66 kilo. Så du er ikke alene ;) Det er veldig individuelt hvordan man legger på seg i svangerskapet, så ikke vær bekymret. Husk at flesteparten av kiloene du legger på deg i svangerskapet, mister du etter fødselen :)
I forrige svangerskap, gikk jeg opp 1 kilo hver måned i slutten av første trimester og var stabil i vekta i starten av andre trimester, men på slutten av andre trimester gikk jeg opp 6 kilo på kort tid. Jeg startet med 63 kilo og gikk opp tilsammen 12 kilo. De 12 kiloene mistet jeg veldig fort kort tid etter fødselen, men derimot størrelsen på klærne var ikke det samme lengre som før fødselen :p
 
Hei damer:happy:
Hvor mye veide dere før gaviditeten og evt nå?
Jeg veide 62 for en mnd siden og nå når jeg gikk på vekten idag (1mnd etter) 63,2 kg,trodde ikke man la på seg så raskt?!Magen virker oppblåst og jeg føler meg sprengt:wtf: flere som har det slik? 4+3 her.:happy:
5+0, 60 før og 59 nå
 
Ikke gått opp noe foreløpig. Forrige svangerskap tok det veldig lang tid før jeg veide mer enn startvekt, men da var jeg veldig syk en periode i starten og gikk ned noen kilo.
 
Jeg veide 64 kilo for en uke siden og plutselig nå veier jeg 66 kilo. Så du er ikke alene ;) Det er veldig individuelt hvordan man legger på seg i svangerskapet, så ikke vær bekymret. Husk at flesteparten av kiloene du legger på deg i svangerskapet, mister du etter fødselen :)
I forrige svangerskap, gikk jeg opp 1 kilo hver måned i slutten av første trimester og var stabil i vekta i starten av andre trimester, men på slutten av andre trimester gikk jeg opp 6 kilo på kort tid. Jeg startet med 63 kilo og gikk opp tilsammen 12 kilo. De 12 kiloene mistet jeg veldig fort kort tid etter fødselen, men derimot størrelsen på klærne var ikke det samme lengre som før fødselen :p

12 kilo totalt er en drøm!! Noe spesielt du gjorde? Nå hadde jeg Polihydramnion og generelt mye vann i kroppen (dere skulle sett anklene og føttene mine mot slutten!! [emoji33][emoji38]), men jeg gikk opp nesten 30 kilo!!! [emoji22]
Det tok en del tid før vannet var ute av kroppen, og jeg veier fortsatt 10 kilo mer enn det jeg veide da jeg ble gravid sist gang.

Jeg veier 74, og har ikke lagt på meg noe enda 4+6.
Jeg virkelig ønsker å holde vektøkningen til kun det nødvendige denne gangen.
 
Blæh.. har gått ned 6 kg til sammen nå. Klarte å gå opp 1kg, men så raste 2kg av [emoji85] og ikke er jeg særlig kvalm heller, er heldig med det, men er så trøtt og slapp at jeg sliter med å ha overskudd til å lage meg mat. Og aktivitetsnivået er så lavt at jeg ikke får noe lyst på mat..
I går var jeg våken i kanskje 8 timer til sammen, ellers har jeg sovet [emoji85]
 
Har ikke gått opp noe så langt. Har heller gått ned 0,5 kg:) veldig fornøyd med det, siden jeg har en del ekstra fra før.. Sliter mye med kvalme, så blir MYE småspising av kjeks ol, i tillegg til en del drops pga stygg smak i munnen.. Så jeg er veldig fornøyd med å ikke ha gått opp noe enda:joyful:
 
Har ikke gått opp enda, men har gått ned 1,5kg. slik var det også sist svangerskap i 1trimester
 
Jeg ble gravid rett etter ferietur til USA. Mistet de tre kiloene jeg la på meg i løpet av turen pga mye oppkast. Er i uke 12 nå og regner med å legge på meg i løpet av andre trimester.
 
Back
Topp