Endelig gravid igjen

påbg17

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Endelig gikk det. Endelig klarte vi det. Og vi klarte det selv! Uten noen form for hjelp.

Vi har prøvd å bli gravide i underkant av to år. September 2015 tok jeg ut spiralen. Siden har vi prøvd.
En gang ble vi gravid på Letrozol. Men den lille mistet vi i 6+6. :(

Nå, nesten 9 måneder etterpå er det en ny spire på plass <3


Tirsdag 8. august tok jeg en test. Jeg måtte ta test for å sjekke. Jeg hadde vært så kvalm i noen uker. Skikkelig uvel og kvalm.
Testen var positiv med en gang! Jeg så teststreken før kontrollstreken.
Fantastisk følelse.
Onsdag 9. august tok jeg digital med ukeindikator. GRAVID 3+

<3 Fantastisk <3
 
c554b4151dfbf9b4abbe9b93bc658422.jpg
9860d31994e07ee6c076d3246d88528e.jpg
 
Så deilig å ha et sted å skrive ned tanker, følelser, innkjøp. Men skikkelig irriterende at jeg ikke kommer innpå tråden via appen :mad:
 
Gratulere :) må faktisk inn på nett for lese den og, irriterende.. liker bare å bruke appen.
 
Gratulere :) må faktisk inn på nett for lese den og, irriterende.. liker bare å bruke appen.
Tusen takk. :) Jeg håper de får fikset appen, så det går an å gå inn på alle tråder. For å måtte inn på nettleser hver gang man vil skrive eller lese noen steder, det er irriterende.
 
Du vet du er gravid når du er helt utkjørt etter familieselskap i 3 timer. Jeg bakte riktignok brownies, klippet håret til samboeren min og støvsugde halve 1. etasje før vi dro da.
Nå er det hvile resten av kvelden. :)
 
Jeg kjøpte meg forresten boken Gravidjournalen i går. Mitt første gravidkjøp. Det er en veldig søt bok og jeg gleder meg til å skrive i den.
Men jeg tør ikke begynne ennå, i tilfelle spiren ikke henger fast.
Men jeg krysser alt jeg kan!
 
På torsdag var jeg forresten hos legen min. Jeg trengte å snakke litt, siden jeg hadde sa i desember.
Da ble det også tatt blodprøve for å sjekke hcg. Fredag morgen fikk jeg melding fra legen om at hcg var på over 2000, og at jeg var gravid.
På torsdag igjen skal jeg innom før jobb og ta ny blodprøve for å forhåpentligvis se en god økning i hcg. Jeg grugleder meg.
Håper virkelig den har økt masse <3
 
Jeg skruer tiden litt tilbake. Det er 6. desember 2016. Dagen før hadde jeg blitt operert. Jeg tok mye smertestillende en stund.
Jeg var så lykkelig over å være gravid. Og jeg hadde ingen symptomer. Ikke trøtt, ikke kvalm, ikke uvel eller oppblåst. Helt fin.
Så kom vi til kvelden 20. desember. Jeg satt opp sent på kvelden og så på tv. Koste meg og så på akkurat det jeg ville.
Men så begynte jeg å blø. Idyllen slo sprekker. Store sprekker.. Jeg var knust. Jeg vekket samboeren min og fortalte han at jeg hadde begynt å blø. Det var helt jævlig. Sov ikke noe særlig den natten.
Og dagen etter hadde jeg og datteren vår planer om å gå på kino. Vi skulle se snekker andersen og julenissen.
Men jeg ringte søsteren min, spurte om hun kunne gå på kino med henne i stede. Søsteren min er omtrent den eneste som visste om graviditeten. Hun snakket med sjefen sin, forklarte situasjonen og fikk dra tidlig fra jobb for å støtte meg.
Jeg fikk time hos gynekologen min til ul for å sjekke om jeg faktisk hadde miset.
Når vi kom dit, var det helt tydelig at jeg hadde hatt en sa. Ul viste at alt var borte. Alt av vår lille ert var borte. Jeg var helt knust.

Heldigvis klarte jeg meg greit gjennom julen, uten at noen visste noe. Det var greit. Ville ikke ødelegge julen før noen andre også.

Etter jeg mistet, fortsatte vi å prøve. Hadde fått høre at mange ble fort gravide igjen etter sa. For oss tok det 8 måneder før en ny spire var på plass.
Nå krysser jeg alt jeg kan for at denne klorer seg fast helt til april <3
 
Ble nesten litt flau over meg selv i natt. Våknet 04.50 for å gå på do. Skjer hver natt nå. Etterpå gikk jeg på kjøkkenet for å drikke litt. Der stod browniesen jeg laget i går. Jeg begynte å kjenne på sulten og jammen spiste jeg ikke et stykke.
Herlighet. Jeg skylder på graviditeten.
 
Gleder meg til å følge deg videre [emoji3] var vel deilig å få time til tul? [emoji4]
Så koselig. Takk :) Jeg føler meg vedlig letta over å få time. Og utrolig glad for at jeg fikk det ganske fort, så slipper jeg å vente i en helt evighet. Nå er det bare en halv evighet :p
 
Fint å følge dagboka di :) Jeg har hatt to SA'er på et år. Er nå 6+2. Skal til legen 24.8 for å få henvisning til TUL, kjenner igjen følelsene du beskriver. Håper det går fint for oss begge denne gangen! :)
 
Fint å følge dagboka di :) Jeg har hatt to SA'er på et år. Er nå 6+2. Skal til legen 24.8 for å få henvisning til TUL, kjenner igjen følelsene du beskriver. Håper det går fint for oss begge denne gangen! :)
Takk skal du ha :)
Krysser fingrene for at denne spirer klamrer seg fast <3 Lykke til!
 
Puh. Det er vanskelig å holde graviditeten hemmelig når man har veldig lyst til å avsløre det.
Jeg har vært med søsteren min nesten hele dagen i dag. Hun vet ikke noe ennå, og det har vært vanskelig å holde det hemmelig. Jeg hadde litt lyst til å fortelle henne det i dag, fordi hun var en så god støtte for meg når jeg hadde SA sist. Tenker det hadde vært fint med støtten hennes hvis vi skulle være like uheldige denne gangen.
Men jeg har klart å holde meg i dag, så da håper jeg hvertfall å klare å holde det hemmelig til etter vi har vært på tidlig ul neste onsdag.

Fikk forresten innkallingen til tidlig ul i posten i dag. Litt typisk at jeg har fått time kl 11.00. Da passer det lissom ikke å ta fri før eller etter. Da blir det heller mye frem og tilbake. Men men, sånn må det bare bli. Alt for å få sett om alt står bra til med den lille spiren.
<3
 
Herlighet.. Jeg surrer skikkelig med dagene allerede. Jeg ble kjempeusikker på om jeg er 6+4 eller 6+5 i dag. Haha :D
 
Back
Topp