Min andre spire er på vei ❤️

BlackPearl85

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Ja, så var det klart svart på hvitt med Clearblue digital og 5 andre tester. Jeg er gravid igjen.

Det er 5 år siden sist gang, og det føles litt som en evighet siden, selv om jeg husker deler av det godt, og spesielt fødselen.
Nå føles det litt som om jeg er gravid for første gang, og i motsetning til forrige gang så er jeg veldig mye mer engstelig for å miste eller at noe skal gå galt.


Jeg visste det ganske tidlig. Faktisk før jeg fikk positiv test. Jeg bare visste det. For kvalmen kom så brått til meg om natten ca 5 eller 6 juli, som jo var utrolig tidlig syns jeg. Dagene og nettene etter det føltes helt j****g med kvalme.
Det kjentes som at jeg hadde begynt på minipillen cerazette igjen. Jeg sluttet på den 23 april etter 5 år med den. Grunnen til at jeg sluttet var fordi jeg var lei av å gå kvalm og føle meg gravid hele tiden.

Å slutte var deilig. Aldri mere kvalm.
Vel, helt til nå vel og merke. Men nå er jeg på en måte glad for å være kvalm. For nå er de jo på ordentlig. Nå er jeg virkelig gravid. Et lite mirakel hviler og vokser i min mage <3 Og min lille gutt skal endelig få bli storebror, hvis alt går som det skal. Han har jo mast om det lenge.

Å få oppleve dette igjen er både skummelt og spennende.
Jeg håper at hele reisen vil være en fin opplevelse.
 
Gratulerer med spiren. Håper kvalmen ikke blir for plagsom og at du får et fint svangerskap.
 
Merker at første tiden etter positiv test er en ren tåkedis. Jeg klarer ikke å fokusere. Tenker kun på babyen, myke babyklær, vogn, sete, lukten av baby ❤️
Det kribler i meg når jeg tenker på alt dette.

Venner med babyer snakker til meg, men alt jeg ser er babyen de holder i sine armer.

Jeg håper så inderlig at dette går bra.
 
Jeg er så nervøs. Så redd for å miste barnet. Spontanabort. Graviditet utenfor livmoren. Mye annet. At det bare er en kjemisk graviditet. I så fall vil det snart være over sikkert.

Jeg gikk en tur med Laika i denne heftige varmen nå, og hva skjer når jeg kommer hjem fra tur? Jeg blør. Rødt blod viste seg på papiret når jeg var på do.
Det gjør meg ikke mindre nervøs.

Kom bittelitt blod for noen dager siden også. Spotting med brunt blod. Nå var det rødt. Prøver å få tanker på noe annet. Liten vits i å tenke for mye på det. Det som skjer, skjer, og det er lite å gjøre med det. Men håpet er allikevel like mye tilstede.
 
Håper det er helt uskyldig. Krysser fingrene.
Prøv å puste. Veldig mange opplever ufarlige blødninger i svangerskapet. Det er ikke til å stikke under en stol at det et stressende, men det trenger ikke bety noe.
Prøv å puste dypt og sette deg rolig ned med noe koselig.
 
Det er ikke noe gøy å bli usikker eller stressa over å miste, panikken kan fort bite oss i magen når vi ser blod...
Men håper alt går bra, og at det er en ufarlig blødning!!
Og om det blir SA så merker du det! For det er syyyykt vondt... og mye blod...

Så eg har troen på at det skal gå bra! Hugs å nyte det hele! :Heartred
 
Idag har jeg prøvd å ikke tenke på graviditeten like mye som ellers. Fikk roet meg ned i går etter litt blod, som forøvrig kun kom som flekker på mitt dopapir. Murringene jeg hadde i magen gikk over like fort som blodet.

Idag har jeg ikke tenkt mye på det, og lot hesten min få lov til å hjelpe meg med å tenke på annet. Merket også at når jeg var ute og ridde, så gikk kvalmen bort.



Kvalmen kommer og går hele tiden. Ikke bare på morgenen, men kveld også.

Har flere strimler igjen og testet en bare for gøy.

IMG_8385.JPG
Fryder meg litt over at streken min aldri har vært så sterk som den er nå. Mulig det er falsk håp, men det får nå bare være sånn.

Når er jeg 4+5 ❤️ Vi klarer såvidt å holde oss fra å fortelle nyheten vår til familie og venner.
 
Flott strek.
 
4+6 idag, og 5 uken er passert. Syns tiden går så sakte, men så krever det sikkert mye tid å tålmodighet å lage et mirakel også. Magen min er en bakerovn, og "bollen" jeg baker er ferdig om 9 mnd. Hehe.

Har badet idag, og det var kaaaaldt. Brystene mine frøs lenge etterpå.
Er vanskelig å omgås folk uten å fortelle dem om spiren. Men det vil komme.
 
Så bra at alt Ordnett seg! ❤ det der godt! ja, det er vanskelig å holde det hemmelig! derfor vet veninnen min om det! er godt å ha noen å dele det med, og å snakke om! ❤
 
Så bra at alt Ordnett seg! ❤ det der godt! ja, det er vanskelig å holde det hemmelig! derfor vet veninnen min om det! er godt å ha noen å dele det med, og å snakke om! ❤

Ja. Nærmeste jeg har er min søster, og ja hun vet det. Hun er tilfeldigvis gravid selv også, tro det eller ei. Vi prater sammen om alt.
 
Ja. Nærmeste jeg har er min søster, og ja hun vet det. Hun er tilfeldigvis gravid selv også, tro det eller ei. Vi prater sammen om alt.
Åååh, så godt da! ❤️ :Heartred En søster er det beste en kan ha! :Heartred Det er litt stilig!! :Heartred Når har hun termin? :)
 
5+2


Dagene passerer i stillhet. Alle dagens gjøremål hjelper meg til å ikke tenke mye på spiren min. I helgen hentet vi hjem vognen vår, som vi hadde til storebror. Den trengte seg en god vask. Det var litt mugg på den. Jeg håper vi kan få den ren. Vasket deler i maskinen, selv om det sto at det ikke skulle det.
Ser ut som det gikk bra.

Er vanskelig å skjule vår hemmelighet for folk. Min svigerfar for eksempel, som reagerte når vi sa vi skulle ha vognen. "Hva skal du med den da? Du har jo ikke bruk for den" sa han med en tone som virket sur eller oppgitt.

Jeg måtte jo dikte opp noe, og sa "Vi skal jo kanskje ha et barn til en eller annen gang, og uansett så kan den jo selges hvis ikke. Den kastes i hvert fall ikke".

Symptomer nå er at brystene mine eksploderer snart. De er så utrolig mye i veien for tiden. Tar for mye plass, og er ømme som fy.
Jeg tisser støtt, er kvalm mye, men det varierer.
 
Back
Topp