Åh, håhå. Nå vet jeg ikke hva jeg skal skrive. Det RABLET for meg i skranken på nevrologisk avdeling, og det siste de hørte fra meg var vel egentlig "faen heller, dette gidder jeg ikke mer, jeg går" og "jævla drittavdeling"... Så i dag var jeg en slik pasient.
Kommer inn, får ikke registrert meg, går i skranken. I skranken finner de meg ikke. Ikke på navn, ikke på personnummer. Jaha, dette blir jo moro tenkte vi... Letet og letet. Kommer en dame, sier at siden jeg hadde øhjelpstime for 2 uker siden, så falt timen i dag bort. Hvorfor har ikke vi fått beskjed??? Nei, svikt i systemet. Javel. Men du får ny time.... (Venter spent). I OKTOBER. Ja jøss, kyss meg et visst sted. Etter dette kom glosene mine, og jeg raste ut derifra i fult drittsinne. Samboer, han satt igjen. Stakars. Han ba om å få snakke med sjefen, kunne velge mellom å møte på akutten eller time mandag klokken 08.30. Valgte mandag, og gikk ut å fant meg som satt å hulket til ei venninne i telefonen. Fyyyyyy. Dette er ikke greit. De skjønte det, men nå er det nok altså. Flaks for meg er nevrologen jeg skal til på mandag samme som for 2 uker siden.
Oppsummering:
- Første time ble jeg nesten sendt hjem med migrene medisiner fordi de ikke hadde sjekket funn på MR. Dette måtte vi opplyse om. Da ble det andre planer.
- Andre time, ingen annen undersøkelse enn spinalpunksjon og påvist høyt trykk. Lovet ny time om 1 uke. Denne timen ble glemt.
- Deretter 7 forskjellige nevrologer, med forskjellige beskjeder.
- Flere timer glemt satt opp.
- Innleggelse. Skal ligge noen dager. Ta MR, spinalpunksjon, blodprøver, prøver av spinalvæsken. Blir lagt inn en kveld, tas MR, skrives ut morgenen etter uten at resterende blir gjort.
- Får ikke beskjeder, eller får motsigende beskjeder.
- Må alltid purre. Jeg, legevakt og fastlege.
- Også dagen i dag da. Hvor det bare var helt nok, og jeg klikket.
Hurra! Inkompetent avdeling!