Vi som temper

Det er viktig at du har 3 timer sammenhengende søvn før du temper og at du temper på ca samme tid vær dag +-30minutter. Så eventuelt siste tempen
Jada. Det vet jeg. [emoji4] Men når en våkne av seg selv så er det lite å gjøre med. Litt vanskelig å tvinge seg selv til å sove. [emoji4] Temper tidlig bare for gøy. Lurte vel egentlig på om det var normalt at tempen viste det den gjorde.

Ingen som vet? [emoji4]
Tror det er ganske vanlig at den er høyere på kvelden. Om jeg har våknet midt på natta etter nok timer med søvn så har den vært veldig lav brått. Så om du våknet etter bare et par timer, og kanskje har sovet litt urolig og så er det nok normalt :)

Håper alle gode ønskene om festedipp hos meg, både i tråden her og i dagboka mi, når frem og at kroppen hører etter. :)

Ingen som vet? [emoji4]

Det handler nok mye om at du hadde sovet en time lengre før du tempet 06:00 (2,5 time søvn før temp 2:30, og 3,5 time etterpå) tenker jeg. Og så er vi er jo sikkert også varmere på kvelden siden vi har vært i aktivitet hele dagen, tar litt tid før hviletempen nås. :) Vet ikke om det er fasiten da, men syns det høres logisk ut. :p Derfor en helst skal tempe etter 3 timer sammenhengende søvn, men de av oss som gjerne våkner en gang eller to må bare gjøre det beste ut av det. :)

Håper alle gode ønskene om festedipp hos meg, både i tråden her og i dagboka mi, når frem og at kroppen hører etter. :)

Det handler nok mye om at du hadde sovet en time lengre før du tempet 06:00 (2,5 time søvn før temp 2:30, og 3,5 time etterpå) tenker jeg. Og så er vi er jo sikkert også varmere på kvelden siden vi har vært i aktivitet hele dagen, tar litt tid før hviletempen nås. :) Vet ikke om det er fasiten da, men syns det høres logisk ut. [emoji14] Derfor en helst skal tempe etter 3 timer sammenhengende søvn, men de av oss som gjerne våkner en gang eller to må bare gjøre det beste ut av det. :)

Tror det er ganske vanlig at den er høyere på kvelden. Om jeg har våknet midt på natta etter nok timer med søvn så har den vært veldig lav brått. Så om du våknet etter bare et par timer, og kanskje har sovet litt urolig og så er det nok normalt :)
Takk for svar. [emoji4] ikke alltid så lett å forstå seg på temping.

Takk for svar. [emoji4] ikke alltid så lett å forstå seg på temping.

Nei, og så er det ikke alltid kroppene følger boka heller, og det gjør det ikke lettere. :p

For å teste ut forskjell på rektalt og vaginalt målte jeg først 36,21 vaginalt, og så 1 minutt senere 36,37 rekalt. Den siste målingene stemmer med de jeg har tatt før. Rart at det skal være så stor forskjell :eek:

Ja, slik er nå kroppen. Tempen kan variere om du måler samme sted ett minutt imellom også. Kanskje du ikke treffer "veggen" så godt når du tar vaginalt. 0,16 i forskjell er uansett ikke så voldsomt stor forskjell. Ikke nok til at ff ville blitt forvirret og satt EL, tror jeg. Den vil helst se 0,5 i forskjell. Men dette varierer jo fra kvinne til kvinne.

Merker på tempen at vi har hatt et veldig varmt døgn. Tempa en time for tidlig og fikk noe høyere temp. Om jeg bruker adjusteren så er det et realt temphopp, og det er nok kun pga varmen. Lot tempen stå sånn som den er, har jo ikke så mye å si i DPO-land uansett.

ffbce65d96ce433302b2270890423de9.jpg

Håper jeg ikke våkner før alarmen i morgen! Og nå er den fine sommertemperaturen på vei bort, så regner med det er normaltemp på soverommet i morgen tidlig. Nærmer seg IKM med stormskritt nå, men jeg har ikke noe testetrang eller noe god følelse. Men det er greit, skal ta blodprøver på syklusdag 1 og til GU ca halvannen uke eller så etterpå (utredning).
Jeg koker også i varmen. TR nå. Så droppet faktisk å tempe idag. Tropenatt! Helt grusomt å prøve å sove i denne heten...

Ingen som vet? [emoji4]
Dette er vanlig. Tempen svinger hele døgnet. Jeg ville brukt den laveste målingen her ettersom det er etter lengst til med søvn. I tillegg blir tempen gjerne høyere når du er mer våken, og den bruker tid på å synke. For noen er det derfor best å måle til samme tid hver natt/morgen. For de av oss som ikke sover sammenhengende gjennom hele natta, så er det bedre å bruke lavest temp målt etter lengste sammenhengende søvn. Det er ihvertfall det jeg gjør. Våkner typisk mellom 2-3 ganger hver natt. Da bruker jeg måling fra enten kl 03 på natta eller 05. De bruker være veldig like. Måling kl 02 eller 07 er alt for høye og ustabile hos meg.

Ja, slik er nå kroppen. Tempen kan variere om du måler samme sted ett minutt imellom også. Kanskje du ikke treffer "veggen" så godt når du tar vaginalt. 0,16 i forskjell er uansett ikke så voldsomt stor forskjell. Ikke nok til at ff ville blitt forvirret og satt EL, tror jeg. Den vil helst se 0,5 i forskjell. Men dette varierer jo fra kvinne til kvinne.

Du er virkelig et tempeorakel du. Bøyer meg i støvet :D

Hm. Noen som vet hva denne plutselige tempdroppen er da? *klør meg i hodet*
Er det sånn tempdropp før EL?

Forventer EL til helga, og den kan absolutt ikke komme før, da rekker vi ikke dra til Danmark å bli inseminert :nailbiting::arghh:

Vedlegg

• 20170703_070507.png
    20170703_070507.png
    197,5 KB · Visninger: 86
Hm. Noen som vet hva denne plutselige tempdroppen er da? *klør meg i hodet*
Er det sånn tempdropp før EL?

Forventer EL til helga, og den kan absolutt ikke komme før, da rekker vi ikke dra til Danmark å bli inseminert :nailbiting::arghh:

Jeg har hatt det 3-5 dager før EL de siste to mnd :)

14 dpo idag.
Hva tror dere?
Ikke positive test.
Sist fikk jeg mensen natt til 15 dpo...
Så kan tempen droppe i morgen muligens?
Screenshot_2017-07-03-08-05-09-810x1440.png

Jeg koker også i varmen. TR nå. Så droppet faktisk å tempe idag. Tropenatt! Helt grusomt å prøve å sove i denne heten...

Her gikk det over like fort som det kom, så nå er vi tilbake til under 10 grader i utetemp. om natta (og var bare 12 da jeg kjørte til jobb i dag).

Hadde jo det tempdroppet i går og trodde TR skulle komme enda tidligere enn hun pleier (som om jeg ikke hadde kort nok LF fra før av liksom) - men i dag spratt den litt opp igjen så er "safe" enn så lenge.

7440241ead909c82785a2614b5ee5281.jpg

Litt merkelig greie, for det er nå 4 charten min og den første som oppfører seg sånn. Men, nå holder vel kroppen enda på å stabilisere seg etter fødsel og styr i februar. Kan sikkert ta sin tid det. Jeg håper at jeg har normal lutealfase igjen snart da (om jeg noen gang har hatt det, har jo aldri tempa eller testet etter el før :p ). Jeg har i alle fall sjelden hatt sykluser på annet enn 27-29 dager.

9cb77e4f8aab98ef84ec2dcc06170d52.jpg

3 dpo :) Ff justerte seg greit med originaltemp og satt krysset på dag 17 til fordel for dag 15 igår. Det stemmer godt med hva jeg tror er korrekt.

IMG_6713.jpg

3 dpo :) Ff justerte seg greit med originaltemp og satt krysset på dag 17 til fordel for dag 15 igår. Det stemmer godt med hva jeg tror er korrekt.

Vis vedlegget 228625

Perfekt aksjelegging altså. :Heartred Og oftest justerer FF seg riktig, men noen ganger trenger den litt flere temper å gå ut fra før den finner helt riktig EL. Spesielt om tempen går litt opp og ned.

Her gikk det over like fort som det kom, så nå er vi tilbake til under 10 grader i utetemp. om natta (og var bare 12 da jeg kjørte til jobb i dag).

Hadde jo det tempdroppet i går og trodde TR skulle komme enda tidligere enn hun pleier (som om jeg ikke hadde kort nok LF fra før av liksom) - men i dag spratt den litt opp igjen så er "safe" enn så lenge.

7440241ead909c82785a2614b5ee5281.jpg

Klassisk festedipp dette her! Holder pusten i spenning! Bare CD3 her nå, så fortsatt lenge til det blir noe spennende å se på min graf....

Klassisk festedipp dette her! Holder pusten i spenning! Bare CD3 her nå, så fortsatt lenge til det blir noe spennende å se på min graf....

:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting: Enn om? 2/3 av grafene som har den dippen har endt opp i graviditet, og flest var det som hadde dipp på 7 eller 8 DPO. Jeg som ikke skulle få noen forhåpninger kjenner jeg sliter litt med det nå. Måtte det være en festedipp og at spira klorer seg fast for harde livet. :smiley-angelic001

Den tiden du er inne i nå er så kjedelig syns jeg, da skjer det liksom ingenting i ei halv evighet.

:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting: Enn om? 2/3 av grafene som har den dippen har endt opp i graviditet, og flest var det som hadde dipp på 7 eller 8 DPO. Jeg som ikke skulle få noen forhåpninger kjenner jeg sliter litt med det nå. Måtte det være en festedipp og at spira klorer seg fast for harde livet. :smiley-angelic001

Den tiden du er inne i nå er så kjedelig syns jeg, da skjer det liksom ingenting i ei halv evighet.

Nåja. Noen gleder fins det jo i denne "kjedelige" tiden. Den follikulære fasen, var det ikke så den het? Jeg skal kjøpe meg BLÅMUGGOST og momse i vei, hehehehe! Og hadde et par øl, til og med, på CD1.

Jeg skulle heller ikke ha forhåpninger forrige pp. Men tror du ikke jeg røyk på en smell 11DPO, og tok en blenda test. Forhåpningene var bare alt for høye, og spenningen for stor til at jeg klarte å holde meg. Hadde ingen festedipp eller noen symptomer som helst, bare en haug med ønsketanker. Så det der med å si til seg selv at en ikke skal ha forventninger? Det går bare i denne follikulære fasen det, å si slikt. Når du kryper over i 5-8dpo så begynner testetrangen å melde seg for min del, den store symptomjakten starter, og hver minste lille temperaturforandring googles opp og ned og i mente.

Back
Topp