♡ Skravletråd JUNI ♡

God kveld[emoji4] har dere hatt en fin dag? Jeg er helt ferdig, men tenkte å prøve å henge med på litt skravling[emoji4] Blitt lite av det i det siste.

Om du er helt ferdig er muligens ikke dette den helt rette tråden, her passerer vi 19 000 innlegg på 22 dager hvert øyeblikk om ikke allerede gjort...

Den tradisjonelle markeringen er en plass i fjæra der mine besteforelre begynte å være på slutten av 60-talet med sine barn og etterhvert barnebarn. Og nå er ine besteforelre døde, de fra den siden som begynte dette (JEg har jo farmor igjen, men det var mormor og morfar som begynte selv om farmor og farfar også har vært der en del år da jeg var unge)

Vi har stort sett vært noen av oss der hvert år siden, noe varierende ettersom det ble litt nye tradisjoner med en ny generasjon sviger-folk inn og for ti år siden kuppet jo jeg hele greia og holdt alle sammen borte derfra.

Vi har hatt det veldig kosleig, hatt med venner noen år og en tidvis gasnske stor gjeng.

Blir det ikke det i morgen pga været er planen for en god del av oss å ta det igjen en dag med opphold til uka. Det er meldt meget brukbart på lørdag, men da har sønnen til kusina mi fireårsdag så da skal vi i selskap. Men sånn mandag eller tirsdag kasnkje... bonus for min korpsgutt som elsker sånne ting men er bortreist.... blir det til uka får han være med på det. Selv om det ikke er heeeeelt det samme en annen dag da så tror jeg det blir bra koselig likevel.

Værmeldingene varierer om hvorvidt det ska være litt eller myyye nedbør i morgen så vi ser det litt an...

Så koselig med slike tradisjoner[emoji2]

God kveld[emoji4] har dere hatt en fin dag? Jeg er helt ferdig, men tenkte å prøve å henge med på litt skravling[emoji4] Blitt lite av det i det siste.

God kveld[emoji1]
Super dag her!
Koselig at du vil henge litt med oss[emoji173]️

Veldig viktig å bevare korpsene ja, dette er under oppbygging, et ganske lite korps og ganske ungt. De er 12 aspiranter nå i år, etter at en falt av, og inkludert disse er de under 30 musikanter. Det er meldt seg 11 eller var det 12 nå, nye aspiranter som begynner til høsten, så cluet er å holde på de eldste, enkelte dropper ut i 11-14 års alderen og det gjør det sårbart. Når de engelig begynner å bli gode, liksom...

Jeg ser verdien av å ha korps, mye mer enn bare det å ha noen til å gå fremst i toget 17. mai, men det kultruelle, et tilbud til dem som kanskje ikke er så sportslige, å lære å spille et instrument er verdifullt for den enkelte og beviselig bra for hjernen og læringsevnen. og i det hele tatt. Korps er en inkluderende aktivitet på tvers av aldersgrupper og en hobby for livet og virkelig noe jeg er glade for at ungene vil delta i. Jeg har ivret for det sånn på sidelinjen og oppfordret. Jeg har aldri spilt selv, og ikke min mann heller. Begge mannens søstre, så svigermor har mange års erfaring fra styre og stell i korpset, Mamma har spilt i mange år, men altså aldri jeg eller min bror.

Men det er stas nå at min eldste gjør og trolig følger flere etter :)

Utrolig bra rekruttering dere har[emoji1]
Her er korpset bare en brøkdel av hva det var... som du sier et ypperlig tilbud til alle de som driter i fotball og annen sport[emoji2] det er faktisk noen av dem også!
Min bror var med i korpset i mange år[emoji2] han sier han aldri ville vært det foruten, en opplevelse for livet, og masse gode venner han fortsatt har[emoji2]

Back
Topp