I feel you! Jobber selv i 80% stilling ved et sykehjem på to langtidsavdelinger med svært pleietrengende pasienter. Har jobbet som assistent siden 2014 vedsiden av studier, men nå som jeg er ferdig har jeg gått over i 80% fast stilling fom 12.juni. har fått fremre bekkenløsning og sliter veldig når dagen er omme. Tok meg en telefon til avd spl og fikk beskjed om at vi prøver med tilrettelegging. Da får de dekt fra nav (slik jeg forsto det), for en person som skal gå på mine vakter. Slik at jeg går "på top". Dermed slipper jeg tyngre stell, samtidig som at jeg ikke blir en "byrde" for de andre på jobb, som må jobbe mer fordi jeg ikke klarer tunge forflytninger.
Er selv helt ødelagt, får ikke av meg sokkene om kvelden etter jobb fordi jeg har så vondt i bekkenet. Men på grunn av at jeg gikk over til en fast stilling, og ikke har jobbet 4 uker sammenhengende, har jeg ikke rett på sykepenger som tilsvarer den 80% stillingen dersom jeg sykemeldes nå. Må hvertfalø vente til 13 juli. Ser mørkt på det. For jeg klarer så vidt å gå når jeg er ferdig på jobb. Men må det for å redde økonomien...... et he*****e dette...
Du har vell rett på tilrettelegging til tross for at du er ufaglært? Har du fast stilling? Hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt på med sykemelding om det går i forhold til økonomien din. Du må tenke på deg selv og mini ♡ masse lykke til!