Jobb el sykemeld

Enig - kan ikkje sammenlignast med forrige gong! Då slappa eg av på sofaen kvar dag etter jobb, hadde overskudd til å komme meg litt på trening... No e eg nesten bare sur og trøtt på sofaen kvar einaste kveld i vekedagane [emoji17]

RR eller sjømann? Ulstein har vel ikke fast rotasjon

Begynt med tilrettelagt! Men merker det røyner på nå altså! Og å trappe ned på dager /stillingsprosent tror jeg ikke hjelper! Hadde litt fridager i tillegg nå, vanligvis jobber jeg 5 el 8 dager i ett! Var sliten etter 2 dager på jobb og fridag ..halter mer , og føler hofter er helt i ubalanse!

I feel you! Jobber selv i 80% stilling ved et sykehjem på to langtidsavdelinger med svært pleietrengende pasienter. Har jobbet som assistent siden 2014 vedsiden av studier, men nå som jeg er ferdig har jeg gått over i 80% fast stilling fom 12.juni. har fått fremre bekkenløsning og sliter veldig når dagen er omme. Tok meg en telefon til avd spl og fikk beskjed om at vi prøver med tilrettelegging. Da får de dekt fra nav (slik jeg forsto det), for en person som skal gå på mine vakter. Slik at jeg går "på top". Dermed slipper jeg tyngre stell, samtidig som at jeg ikke blir en "byrde" for de andre på jobb, som må jobbe mer fordi jeg ikke klarer tunge forflytninger.

Er selv helt ødelagt, får ikke av meg sokkene om kvelden etter jobb fordi jeg har så vondt i bekkenet. Men på grunn av at jeg gikk over til en fast stilling, og ikke har jobbet 4 uker sammenhengende, har jeg ikke rett på sykepenger som tilsvarer den 80% stillingen dersom jeg sykemeldes nå. Må hvertfalø vente til 13 juli. Ser mørkt på det. For jeg klarer så vidt å gå når jeg er ferdig på jobb. Men må det for å redde økonomien...... et he*****e dette...

Du har vell rett på tilrettelegging til tross for at du er ufaglært? Har du fast stilling? Hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt på med sykemelding om det går i forhold til økonomien din. Du må tenke på deg selv og mini ♡ masse lykke til!

Uff, neste fredag er sommerturnusen i gang og jeg skal jobbe 6 dager på rad. Mest lyst til å grine. Er så mange som er sykmeldt om dagen og det er for lite folk på jobb, så jeg føler jeg bare må presse meg gjennom Juli, som i utgangspunktet var målet mitt.

Uff, neste fredag er sommerturnusen i gang og jeg skal jobbe 6 dager på rad. Mest lyst til å grine. Er så mange som er sykmeldt om dagen og det er for lite folk på jobb, så jeg føler jeg bare må presse meg gjennom Juli, som i utgangspunktet var målet mitt.

Lykke til på jobb!

I feel you! Jobber selv i 80% stilling ved et sykehjem på to langtidsavdelinger med svært pleietrengende pasienter. Har jobbet som assistent siden 2014 vedsiden av studier, men nå som jeg er ferdig har jeg gått over i 80% fast stilling fom 12.juni. har fått fremre bekkenløsning og sliter veldig når dagen er omme. Tok meg en telefon til avd spl og fikk beskjed om at vi prøver med tilrettelegging. Da får de dekt fra nav (slik jeg forsto det), for en person som skal gå på mine vakter. Slik at jeg går "på top". Dermed slipper jeg tyngre stell, samtidig som at jeg ikke blir en "byrde" for de andre på jobb, som må jobbe mer fordi jeg ikke klarer tunge forflytninger.

Er selv helt ødelagt, får ikke av meg sokkene om kvelden etter jobb fordi jeg har så vondt i bekkenet. Men på grunn av at jeg gikk over til en fast stilling, og ikke har jobbet 4 uker sammenhengende, har jeg ikke rett på sykepenger som tilsvarer den 80% stillingen dersom jeg sykemeldes nå. Må hvertfalø vente til 13 juli. Ser mørkt på det. For jeg klarer så vidt å gå når jeg er ferdig på jobb. Men må det for å redde økonomien...... et he*****e dette...

Du har vell rett på tilrettelegging til tross for at du er ufaglært? Har du fast stilling? Hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt på med sykemelding om det går i forhold til økonomien din. Du må tenke på deg selv og mini ♡ masse lykke til!

Her merka jeg at tilrettelagt ikke funket for jeg sliter fordi om! Og er alt etter hvem som er på vakt eller ikke! Så ingen garanti ! Og har ikke på topp løsning heller
Jeg er utdannet helsefagarbeider ! Og har 100% fast...
Skal på jobb 5 dager. Så en dag fri før 7 dager! Ser mørkt på den[emoji17]
Uff så dum situasjon for deg! Så vanskelig alt skal være når det er viktig at ting skal fungere og gå bra!

Uff! Så slitsomt ! Men du skal ikke tenke det....selv om jeg er litt lik selv !
Men ingen takker oss om vi sliter oss ut ... ta det etter din form! Viktigeste det!

Gruer meg til i morgen !
Kjenner meg sliten og gåen i hoftene! Spes venstre side! Og halter som en gammel dame til tider! Går fint på jobb helt til siste halvtimen ! Da får jeg svi resten av dagen!
Men føler sykemeld er på tide nå. Har prøvd tilrettelagt men like slitsomt! Har vert hjemme noen dager men totalt skutt etter 2 dager på jobb...

Fått søkt svangerskapspenger, 25%.
Prøvd to halvdager fri i uka så langt, spurte nå om eg heller kan ta fri midt på dagen - da får eg arbeidsdag med 3 t arbeid, 2 t pause og så 3 t arbeid igjen. Med mulighet for litt lenger pause de dagene det er nødvendig. Håper det hjelper, for har vært mye sliten og borte siste uka, samt en tur nedom føden i gårkveld pga noe vondt i høyre side, iom alt så bra ut gjetter eg på at det handler om stress....

Da ble det 50% sykemelding på meg etter en tur på føden i dag. De ville at jeg skulle sykemelde meg fullt, men jeg er helt nervevrak for å i hele tatt levere sykemelding da det er for lite folk på jobben om dagen. Gruer meg helt sykt til å levere sykemeldinga i morgen:( Føler at det blir litt sånn "sykemelde seg så fort sommerturnusen er i gang". I tillegg er jeg satt opp på nesten full jobbing i hele juli og føler jeg bare har lurt sjefen til å gi meg masse jobbing, uten at jeg faktisk har tenkt til å jobbe.. Blæh.

Her ble det avventende sykemelding ! Viss jeg føler jeg kan jobbe noen dager så kommer jeg på jobb! Men må varsle i god tid før slik at jobben kan planlegge bemanninga ! Så sånn sett så syns jeg det er litt tullete !
Men men! Bedre enn å gå fullt nå iallefall

Så glad for å enda ver i 100% jobb...krysse alt eg har for å klare det fram til veke 36, då tek eg permisjon :) dummeste eg har gjort med mine to andre er å sjukemelde meg tidlig, gjorde bare vondt verre

50% sykemelding her nå. Digg å kunne sjonglere litt på dagene så det ikke blir så mye.

Jobbet 60% de siste 3 ukene før ferien, og selv om jeg i starten ikke var helt enig i legens avgjørelse, så kjenner jeg hvor takknemmelig jeg er nå. Har klart å hente meg litt inn igjen, selv om kroppen fremdeles er i ulage. Siste 2 ukene har jeg slitt slik med ryggen i tillegg, så ettermiddagene/kveldene har vært preget av smerter, noe som igjen har ført til at jeg ikke føler jeg har strukket til som mamma for 3 åringen... Nå venter 3 uker med ferie, som jeg håper skal hjelpe på formen. Etterpå venter 3 uker med jobb før permisjon, og jeg gruer meg mildt sagt. Flott at disse skal brukes på opplæring av min vikar... :( Håper på et mirakel i ferien :P

50% sykemelding her nå. Digg å kunne sjonglere litt på dagene så det ikke blir så mye.

Samme her, fekk på torsdag [emoji4] Tenker å ha 2 dg fri i veka, og så litt kortare dager [emoji106]

Har blitt 100% sykmeldt til august og er fornøyd med det. Sliter med bekkenet og energien. Siden jeg jobber i hj.tjenesten, er det ikke helt heldig å fortsette. Jeg går vanlige lister og det er tungt da det ikke kan tilrettelegges for meg. Fornøyd med at jeg har holdt ut såpass lenge.

Back
Topp