♡ Skravletråd JUNI ♡

Burde hatt meny, men jeg er vel også dårlig på å følge slike. Men tenker stadig at jeg burde prøvd. Ha sånn ukeplan der vi skriver opp alle bursdager og treninger og øvelser og overtid og what-not og planlegge middagene deretter, kanskje.
Jeg har også tavle på kjøkken hvor jeg skriver opp og fester lapper etc . Skriver også ofte opp menyen her . Må lage meny i dag

Jeg har ofte en fyr med kort lunte på ferie. Sjarmerende.

Kort lunte har han jo tidvis. Men å legges sent, spise for skjelden og i tillegg være trigget på allergi (vi medisinerer max og katten flytter mer eller mindre til naboen. Om ikke min svigerinne kommer og har med seg sin.)

Jeg prøver å si det. Ikke rart han er sint!

Ingen bra kombinasjon det der[emoji849]
Sinte barn på ferie er utrolig sjarmerende[emoji23]

Ingen bra kombinasjon det der[emoji849]
Sinte barn på ferie er utrolig sjarmerende[emoji23]

Jeg jobber intenst hele ferien med å få mat ofte nok. Svigerfamilien er sånne som spiser to ganger i døgnet og er fornøyd med det en seeeeen frokost og en sen middag, liksom. Mannen er egentlig også sånn men etter å ha levd en del år sammen med meg funnet ut at jeg, og ungene, vriker ikke sånn, så han sørger for lunsj, at ungene får frokost før det reelt er klokka lunsj (eller noe mat før, men IKKE svigermors activia joghurt som forrett mens vi dekker bordet, for min småspiste frøken på seks år spiste til svigermors forundring ikke frokost etterpå....

Men reelt spiser vi desverre likevel frokost, lunjs og middag. Og altså middag klokka kveldsmat. Ungene pleier ha frokost, lunsj, "to-måltid" i bhg/sfo, middag og kvelsmat. Da fungerer de mye bedre.

Allergien får vi desverre ikek gjort noe med, men tilbringer en del tid hos svigerfar som ikke har katt (men sover hos svigermor så det er ikke til å unngå at han påvirkes) også er det også deler av årsaken til at jeg håper å få oss noen dager til dyreparken. Rett og slett komme oss ut derfra. Og vi hadde uten tvil vår fineste ferie som familie sist vi var der. God tid, ikke stress på å dra til den ene og den andre, mat ofte nok, ingen katter og ingen som mente noe om hva de burde og ikke burde spise ;)

Det er så vesens bedre for oss alle.

Jeg har også tavle på kjøkken hvor jeg skriver opp og fester lapper etc . Skriver også ofte opp menyen her . Må lage meny i dag

Jeg skriver på kalenderen, men rutene er ikke så store og det har skjedde en del mye (også skriver jeg ikke opp faste treninger og øvelser da, dem husker jeg jo.) Med tre unger, to i skole som skal på div fra høsten av ser jeg at det kan bli mye å sjonglere. Så jeg lurer på en sånn magnetisk ukeplan (sjarmtroll hadde en man kunne vinne her på forumet i vinter som jeg fikk lyst på) til å ha på kjleskapet.

Bare at jeg dels ønsker månedsplan, og da er vi tilbake på kalenderen sånn nesten. Dog, med en rute på hver i familien hadde det blitt mer oversiktelig, og med meny også....

Her er ikke minstemann interessert i skjerm som de to brødrene sine[emoji4]
Også fikk han masse fine uteleker igår som fristet![emoji12] føyk ut kl 0930 da..

Minstemor er ikke så frelst på tv hun heller da, Men hun får ikke gå ut alene heller da, hun er jo ganske lita.

Jeg skriver på kalenderen, men rutene er ikke så store og det har skjedde en del mye (også skriver jeg ikke opp faste treninger og øvelser da, dem husker jeg jo.) Med tre unger, to i skole som skal på div fra høsten av ser jeg at det kan bli mye å sjonglere. Så jeg lurer på en sånn magnetisk ukeplan (sjarmtroll hadde en man kunne vinne her på forumet i vinter som jeg fikk lyst på) til å ha på kjleskapet.

Bare at jeg dels ønsker månedsplan, og da er vi tilbake på kalenderen sånn nesten. Dog, med en rute på hver i familien hadde det blitt mer oversiktelig, og med meny også....
Blir fort fullt da ja. Ja finnes jo mange løsninger. Har selv en billig enkel greie fra ikea .

Ble en variant av den fiskespagettien vi nylig prøvde ut. Manglet noen ingredienser, men god likevel IMG_5018.JPG

Blir fort fullt da ja. Ja finnes jo mange løsninger. Har selv en billig enkel greie fra ikea .

tittet på sjarmtroll nå (deres er billigere enn ukeplan sine, var det sist eg sjekket i alle fall) men de har ukeplan slik jeg vil ha med en for hver av oss fem og en for middag, men månedslplanen er bare en helt vanlig kalender, bare større enn kalenderen da men gir ikke den oversikten jeg ønsker.

ingenav dem har visst sånn månedsplan som jeg ønsket til kjøleskap (Har ingen plass på vegg) så jeg får tenke videre. Mulig en ukeplan er greit altså, men reelt liker jeg å se litt lenger, derav at jeg bruker kalenderen.

En tavle hadde jo også vært en løsning, men jeg må ha det på kjøleskapet for jeg har ikke noe veggplass, og da falt det på... kalenderen som allerede henger på kjøleskapet. Men den blir trang. og har ikke plass til å tenke meny på

Ikke spesielt høyt

Nei, ikke det. Så med denne farten når vi ikke mplet mitt om 3000 før middagstiden, som jeg egentlig mente "middag for folket" og det er vel ca nå?

upload_2017-6-18_16-1-19.png

Det ser litt tungt ut, det blir heftig mye å ta "når ungene er i seng" om vi ikke får inn ca 1000 til mens de er våkne. Men med TO i minuttet tar det liksom 500 minutter, dvs drøyt 8 timer, å skrive 1000 innlegg.

Back
Topp