Utstyr til vinterbaby, på salg/tilbud

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Jeg sitter her å ser etter babyutstyr på salg/tilbud. Er førstegangs fødende og skal ha novemberbaby.

Klær venter jeg med da butikkene bare har sommerklær og ikke ull enda.
Men hva slags annet utstyr kan jeg se etter på salg/tilbud? (Også evt hva kan være fint å kjøpe brukt?)

Hva trenger jeg de første måndene, og hva kan vente litt? :)

Jeg har fått tak i seng (brukt) og bilstol får vi. Vogn har jeg så og si bestemt meg for.

Vognpose, vippestol, bæresjal, brystpumpe, vugge og babynest er ting jeg har tenkt på i tillegg til vogn og bilstol. Jeg hadde fulgt med på black friday om jeg var deg, da er det masse gode tilbud!

Jeg skal ha i januar, så jeg kommer til å følge denne tråden for tips selv!

Masse ull på tilbud nå! Ofte de minste størrelsene som er igjen! Jeg har kjøpt masse [emoji5] får også nov/des baby[emoji5][emoji170]

Vognpose, vippestol, bæresjal, brystpumpe, vugge og babynest er ting jeg har tenkt på i tillegg til vogn og bilstol. Jeg hadde fulgt med på black friday om jeg var deg, da er det masse gode tilbud!

Jeg skal ha i januar, så jeg kommer til å følge denne tråden for tips selv!

Black friday er nok litt for sent for meg, men følger med på sommersalg og sånn nå :)

Denne tråden vil jeg også følge [emoji5]
Syns det er tidlig å kjøpe klær, men hvis det er salg på ull nå, så er det jo helt konge!

Ikke alle barn som trenger/tåler ull. Og mange vokser ekstremt fort. Guttungen min brukte bare 56 i 2 uker og 62 i 5 uker. Han er også født i november og alt for varm til pose i både vogn og bilstol. Masse klær og utstyr som "alle" mente var nødvendig ble aldri brukt.

Ikke alle barn som trenger/tåler ull. Og mange vokser ekstremt fort. Guttungen min brukte bare 56 i 2 uker og 62 i 5 uker. Han er også født i november og alt for varm til pose i både vogn og bilstol. Masse klær og utstyr som "alle" mente var nødvendig ble aldri brukt.

Hva er det du føler var unødvendig og ikke ble brukt hos dere? :)

Både jeg og sambo har sensitiv hud, så sjansen er stor for at barna ikke tåler ren ull inntill kroppen.
Tenker derfor å kjøpe Bambull eller Devold som har andre materialer inn mot huden [emoji5]

Men selvom barna vokser, så må de jo ha varme klær. Trenger kanskje bare ikke kjøpe hele butikken [emoji6][emoji1360]

Både jeg og sambo har sensitiv hud, så sjansen er stor for at barna ikke tåler ren ull inntill kroppen.
Tenker derfor å kjøpe Bambull eller Devold som har andre materialer inn mot huden [emoji5]

Men selvom barna vokser, så må de jo ha varme klær. Trenger kanskje bare ikke kjøpe hele butikken [emoji6][emoji1360]

Her har ikke vi sensitiv hud mot ull, men mange i min familie reagerer på alpakka (vi strikker veldig mye selv, så har planer om å gjøre det på klesfronten i vinter) så jeg tror ren ull/merinoull/babyull skal gå veldigfint :)

Her har ikke vi sensitiv hud mot ull, men mange i min familie reagerer på alpakka (vi strikker veldig mye selv, så har planer om å gjøre det på klesfronten i vinter) så jeg tror ren ull/merinoull/babyull skal gå veldigfint :)

Blir mye strikk fra svigermor og tante her og [emoji6] og regner med at det går bra så lenge vi har noe annet innerst mot huden.

Det du trenger i starten/kan være lurt å ha er:
* Vippestol (jeg likte best babybjørn sin)
* Gulpekluter (hvis ungen ikke gulper så er klutene gode å bruke på såre pupper ved vask og tørk, og når det renner av puppene ved amming)
* Vaskekluter som er myke (kjøpes på babyutstyrsbutikker)
* Håndklær (kid har 3 for 2).
* Bomullsklær og litt ull.
* Lekematte og etterhvert en lekegrind.
* Ny madrass til sprinkelseng.
* Voksipose
* saueskinn for å ha i seng og vogn.
* Dyne, med dynetrekk og laken.
* Stellebag (kan bruke en vanlig ryggsekk.)
* Bleier. (Greit å ha klart til dere kommer hjem fra sykehuset, da man er sår og sliten etter en fødsel)
* Ammeinnlegg. (Når melken kommer for fullt så er ikke ammeinnlegg i ull noe bra. Egen erfaring)
* Amme-bh og singletter bør kjøpes etter fødsel da man ikke vet str på puppene før melken kommer.
* Brystpumpe. (Var kjekt for min del da jeg måtte pumpe i tillegg til å amme)
* Babystellesaker. (Børste, kam, neglesaks, nesesuger, q-tips til babyer, smekker o.l)

* Gulpekluter (hvis ungen ikke gulper så er klutene gode å bruke på såre pupper ved vask og tørk, og når det renner av puppene ved amming)
* Voksipose
* Bleier. (Greit å ha klart til dere kommer hjem fra sykehuset, da man er sår og sliten etter en fødsel)
* Ammeinnlegg. (Når melken kommer for fullt så er ikke ammeinnlegg i ull noe bra. Egen erfaring)
* Amme-bh og singletter bør kjøpes etter fødsel da man ikke vet str på puppene før melken kommer.
* Babystellesaker. (Børste, kam, neglesaks, nesesuger, q-tips til babyer, smekker o.l)

Takk for oversiktlig liste! Denne skal jeg skrive ned [emoji5][emoji1360]

Dobbeltpost *

Begge mine har brukt 50 i ca 5-6 uker begge veide 3600ved fødsel så det er veldig individuelt! Lurt å kjøpe på salg så man slipper å bruke store summer dersom babyen ikke skulle tåle ull[emoji5] ullklær er også veldig lett å selge igjen på div facebooksider dersom man plutselig ikke trenger alikevel!

Anbefaler hust&claire de har bomull/silke innerst og ull utenpå, veldig god kvalitet også!

Anbefaler hust&claire de har bomull/silke innerst og ull utenpå, veldig god kvalitet også!

Takk for tips! Skal ta en titt der.
Har funnet flere i løpet av dagen som selger ull/silke og ull/bambus nå.

Fant den her blandt annet som jeg syns var veldig fin [emoji5] funker til både jente og gutt (akkurat den var ikke på salg da [emoji28])

564ef63ef23a0636481d4473e37298ce.png

* Voksipose
Kom på flere tips:
* Tisselaken (fåes kjøpt engangslaken på apotek. Veldig smart når og hvis ungen får en brakbleie! Mannen skriver under på det, hehe)
* Vi hadde sprinkelbeskytter i sengen, som jeg knøt sammen på midten av sprinkelsenga for å gjøre den mindre, så hadde jeg en babydyne sammenrullet på ene siden av babyen, så det ble som et rede. (trenger ikke å kjøpe et dyrt neste for å lage rede :) )
* Badeolje til bading. (obs, våt babyhud er glatt, og ekstra glatt med olje. så pass på grepet).
* Flaskesterilisator til mikro. (ammetåken kan gjøre det farlig å koke flasker. Mange som har opplevd å tørrkoke flasker og smokker, og den lukten er ikke så deilig! )
* Pledd for å tulle rundt den lille er super å bruke.
* Lurt å lage middager/brødmat som du fryser ned før fødsel. Etter fødsel har man ikke så lyst å stå over kasseroller (og passer ikke alltid med den lille sin mattid).
* Handle inn mat og drikke som varer en stund før fødsel. Man ønsker ikke å gjøre storhandel med en nyfødt. Eventuelt send mannen avgårde. (Obs, ikke bli fortvilt hvis du finner mannens pengebok og bilnøkler i fryser eller kjøleskap. De får også ammetåke :laughing021 Det gjorde min mann den første mnd.)
* Kjøp store bind på apoteket. Når renselsen starter blør man mye, og da nytter det ikke med et lite truseinnlegg. Jeg brukte up 'n go for voksne på barsel i stedet for truser:smiley-ashamed005)

Back
Topp