Kynnere

FruMN

Betatt av forumet
flere som har kynnere?:happy: Jeg har det i noen sammenhenger... er i uke 12. Er det normalt eller burde jeg kutte ut det som gir kynnere (når det er så tidligo_O)? Ikke vonde, bare ubehagelig. Kan ikke huske det startet så tidlig i forrige svangerskap.

Er du urolig så kan du snakke med lege og jm om det:) . Er vel ikke ofte det forkorter livmortappen så tidlig. Jeg har 2 barn, begge kom på overtid, 3 uker overtidig med nr 1 og 2 uker overtidig med nr 2 [emoji14] nr 1 fikk jeg bare 2 cm åpning med, med 9 modningspiller, vannet ble tatt og riestimulerende over 4 dager som ente i hastesnitt :) med nr 2 så fikk jeg full åpning og fødte han vaginalt, var vel 9 timer ish med aktiv fødsel :)

Er du urolig så kan du snakke med lege og jm om det:) . Er vel ikke ofte det forkorter livmortappen så tidlig. Jeg har 2 barn, begge kom på overtid, 3 uker overtidig med nr 1 og 2 uker overtidig med nr 2 [emoji14] nr 1 fikk jeg bare 2 cm åpning med, med 9 modningspiller, vannet ble tatt og riestimulerende over 4 dager som ente i hastesnitt :) med nr 2 så fikk jeg full åpning og fødte han vaginalt, var vel 9 timer ish med aktiv fødsel :)
Okei, jeg gikk en uke på overtid sist med masse kynnere. Så det skal nok gå bra om det er normalt å ha de så tidlig :) Fødte derimot på 1 t og 45 min fra første rie med førstemann. Derfor jeg lurer på om det kan gå styggfort denne gangen :/ tenkte kanskje det var en sammenheng mellom kynnere og fødselstid ;)

Tenker det kqn være greit å informere legen eller jm din siden du har en styrt fødsel bak deg :) så de er klar over det og kanskje sjekker deg litt opp med livmorhalstappen din, men nå vet jeg ikke helt hvordan de gjør sånt med dette :)

Tenker det kqn være greit å informere legen eller jm din siden du har en styrt fødsel bak deg :) så de er klar over det og kanskje sjekker deg litt opp med livmorhalstappen din, men nå vet jeg ikke helt hvordan de gjør sånt med dette :)
Ja, det er kanskje lurt, jeg får ta det opp på neste kontroll :) den første fødselen din hørtes forresten veldig slitsom ut, 9(!) modningspiller? Godt det gikk bedre 2. Gang :)

Godt det er flere, tydeligvis normalt :) blir sikkert ikke slitsomt i uke 30 kan jeg tenke meg :facepalm: har du barn fra før?

Dette er nr. 3. Med de to andre kom vel kynnerene fra uke 17-18. Troooor jeg..
Førstemann kom 3 uker før, og andremann 2 uker før. Raske fødsler.

Ikke merka noe enda

Hadde en del i uke 9. Har heldigvis dabbet av. Hadde mye sist svangerskap. Fødte over termin, men det gikk fort.

Har hørt at hvis du har masse kynnere kan det være tegn på UVI.. kan kanskje være lurt å høre med lege/jordmor? :)

Hva er kynnere? Og hvordan kjennes det? *nybegynner her* [emoji1327]

Hva er kynnere? Og hvordan kjennes det? *nybegynner her* [emoji1327]
Livmoren som "trener seg opp til fødsel" slik jeg har forstått det. Livmoren strammer seg, og det kjennes ut som en hard klump der livmoren er :) ikke vondt, bare ubehagelig ;)

Livmoren som "trener seg opp til fødsel" slik jeg har forstått det. Livmoren strammer seg, og det kjennes ut som en hard klump der livmoren er :) ikke vondt, bare ubehagelig ;)

Takk for forklaring [emoji4]

Hmm.. den følelsen virker kjent.. er førstegang jeg og, så litt overrasket over at jeg kjenner noe som helst.. [emoji23]

Back
Topp